[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
درباره دانشکده::
اخبار ::
کمک آموزشی::
آموزش::
پژوهش::
معرفی افراد::
دانشجویان::
امکانات::
تسهیلات پایگاه::
::
نهمین کنفرانس بین المللی
..
تالار افتخارات

AWT IMAGE

..
دفاعیه‌ها

AWT IMAGE

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
بازدید علمی

گزارش‌های بازدید دانشکده

..
منشور اخلاقی

AWT IMAGE

..
:: رزومه ::
 | تاریخ ارسال: 1400/2/25 | 

  بسمه تعالی

  

  ۱- مشخصات فردی :

  نام خانوادگی: شهروی

  نام: مجید

  تخصص: مکانیک

  رتبه علمی:دانشیار

  تلفن داخلی: ۳۵۰۷

  تاریخ تولد: ۱۳۵۷

  Website : http://webpages.iust.ac.ir/shahravi

  E-mail : m_shahraviiust.ac.ir 

 ResearcherID Profile: Majid Shahravi
  ORCiD Profile : Majid Shahravi
  Google Scholar Profile : Majid Shahravi

  سوایق آموزشی :

  الف) تحصیلات دانشگاهی :

  - دکترای مکانیک، دانشگاه علم و صنعت ایران، سال اخذ: ۱۳۸۷

   سوابق شغلی

  - استادیار دانشکده مهندسی راه آهن از سال ۱۳۸۸

  - رییس دانشکده فناوریهای نوین دانشگاه از سال ۱۳۹۱

  -مدیر کل امور فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه از سال ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۱

  - مدیر تحصیلات تکمیلی دانشکده مهندسی راه آهن از سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۰

  - مدیر گروه ایمنی از سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۸۹

  - مدرس دانشکده مهندسی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) از سال ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۷

  - مدرس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب از سال ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۳

  - مدیر تحقیقات شرکت پیشتاز مشاور آبگینه از سال ۱۳۸۵ تا ۱۳۸۷

  - کارشناس ارشد تحقیقات شرکت تحقیقات موتور ایران خودرو از سال ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۲

  سوایق تدریس دانشگاهی :

  - طراحی اجزا ماشین ۱ و ۲

  - تحلیل تنش در سازهای ریلی

  - طراحی پیشرفته بوژی و واگن

  - روشهای تعمیر و ساخت وسایط نقلیه ریلی

  - مکانیک تماس ریل و چرخ

  - طراحی ماشین به کمک کامپیوتر

  - روشهای طراحی در مهندسی

  - طراحی مکانیزمها

  - مقاومت مصالح

  - استاتیک

زمینه های تخصصی تحقیقاتی:

  - اجزای محدود(Explicit Dynamic Analysis in FEM Solution)

  - مکانیک تماس، برخورد، نفوذ و انفجار

  - طراحی سیستمهای مکانیکی، ریلی و هوافضا

  - برهمکنش سیال و جامد (Fluid and Solid Interaction)

  پروژه های پژوهشی در حال اجرا :

  - تحلیل دینامیکی سوزنهای منصوب در ایستگاه راه آهن

  - طراحی و ساخت محرک پین پولر

  - طراحی تفضیلی سیستم تست دینامیک ( Sled Test )

  - شبیه سازی و آزمون پدیده تلاطم در واگن مخزن دار

  - بررسی خستگی پره توربوشارژر

  پروژه های پژوهشی پایان یافته :

  - شبیه سازی دینامیک قطار بر روی ریل با در شرایط مختلف خط و محاسبه ضریب خروج از خط قطار باری با بوژی H۶۶۵K برای خط تهران - قم

   - شبیه سازی و آزمون پدیده تلاطم در واگن مخزن دار

   - بررسی اثرات تلاطم سیال واگن مخزن دار بر سایش چرخ ها

   - تحلیل انفجار واگنهای مخزن دار تحت اثر برخورد و نشت

   - بررسی پدیده squat در ریل و عوامل بوجود آورنده آن

   - بررسی روشهای خستگی بوژی

   - مدلسازی دینامیکی قطار به منظور آشکارسازی و کنترل لغزشی

   - بررسی کاربرد روشهای عددی در حل مسائل سایش

   - بررسی علل خرابی و آنالیز عددی شکست لاینر لکوموتیو آلستوم

   - شبیه سازی انفجار محموله های انفجاری درون واگن مترو و کاهش اثرات انفجاری به کمک طراحی جاذبهای انفجاری

   - بررسی رشد ترک و آنالیز خستگی ترک های سوراخ ریل و تخمین عمر ریل

   - تحلیل و بررسی تنشهای ایجاد شده در ریل هنگام عبور از روی میله های اتصال با روش اجزای محدود

   - تحلیل ترکیبی پارامترهای تاثیرگذار بر تنش های برخوردی چرخ و ریل در اتصال عایقی ریل ها

   - تحلیل استاتیکی تنشها در سوزن ریل

   - بررسی خرابیهای حاصل از خروج از خط قطار

   - بررسی انواع خرابیهای جوش ریل و اثر آن بر تنشهای تماسی تحت اثر گذر چرخ

  - طراحی فنر سوپاپ بهینه (سال ۱۳۷۹-۱۳۸۲)

  - بهینه سازی انگشتی پیکان (طراحی- تحلیل- ساخت نمونه های ریخته گری) (سال ۱۳۷۹-۱۳۸۲)

  - طراحی و ساخت انگشتی آلومینیومی برای پیکان (سال ۱۳۷۹-۱۳۸۲)

  - بهینه سازی پولکی مکانیزم سوپاپ پیکان (سال ۱۳۷۹-۱۳۸۲)

  - تحلیل دینامیکی مکانیزم سوپاپ کامل موتور کرایسلر از نوع OHV با نرم افزار ADAMS/Engine و نرم افزار VALDYN و مقایسه و اصلاح با استفاده از نتایج بدست آمده از  دستگاه اندازه گیری جابجایی سوپاپ با حساسه لیزری (سال ۱۳۷۹-۱۳۸۲)

  - طراحی و ساخت دستگاه ا ندازه گیری جابجایی سوپاپ با حساسه لیزری (سال ۱۳۷۹-۱۳۸۲)

  - طراحی و ساخت دستگاه اندازه گیری ممان اینرسی قطعات با حرکت پیچشی از قبیل میل لنگ موتورهای احتراق داخلی (سال ۱۳۷۹-۱۳۸۲)

  - تحلیل کمانش میل پیرو مکانیزم سوپاپ پیکان (سال ۱۳۷۹-۱۳۸۲)

  - طراحی سینی کامپوزیتی ناهار خوری برای صندلیهای قطارهای مسافری با مکانیزم تاشونده (۱۳۸۲)

  - مدلسازی سه بعدی و اصلاح تلرانسی مدل مونتاژی موتور توربو جت

  - شبیه سازی دینامیکی سه بعدی حرکت کامیون با محموله در سه نوع جاده به همراه تست جاده

  - طراحی سیستم الاستیک- صلب بهینه فنربندی حمل محموله توسط کامیون بنز ۲۶۲۴

  - تحلیل و بررسی کارتریج بال و توربوفن

  - مشاوره در زمینه طراحی و بهبود قالب اکستروژن سوخت جامد

  - شبیه سازی سه بعدی حرکت گلنگدن و قطعات داخلی اسلحه سیمینوف و تعیین تلرانسهای مربوطه و تهیه نقشه های ساخت (۱۳۸۱)

  - تحلیل و طراحی استاتیکی و حرارتی دیسک موتور مینی جت (۱۳۷۸)

  - بررسی انواع مکانیزمهای بوم ماهواره و طراحی و بهینه سازی یکی از آنها (۱۳۷۹)

  - مشاوره و همکاری در زمینه طراحی سیستم چرخ و زنجیر، طراحی سیستم چرخ و تسمه برای گیربکس مکانیزم نیرو محرکه اولین هواپیمای نیروی انسانی ایران (HPA) (سال ۱۳۸۲)

  - بهینه سازی ضخامت ورقهای استفاده شده در محصولات کارخانه انرژی برای چهل محصول مختلف از قبیل انواع هیتر و کولر

  - شبیه سازی و تحلیل پدیده انفجار زیر آب

  تشکیل کارگاههای آموزشی و سمینارها :

  - سمینار یک روزه ارتباط صنعت با دانشگاه (راهکارهای ارتباط صنعتی- تحقیقاتی با شرکت مپنا ریل ) ۱۳۸۹

  - مسوول امور بین الملل در همایش بین المللی صنعت راه آهن در دانشگاه علم و صنعت ۱۳۸۸

  - شرکت در جشنواره خوارزمی سال ۱۳۸۲ با طرح:"طراحی و ساخت دستگاه لیزری اندازه گیری جابجایی سوپاپ".

 

  نمونه گزارشات و مقالات و کتب منتشر شده :

 

۱-    Reza Razaghi,Majid Sharavi,Mohammad Mahdi Feizi.Investigating The Effect Of Sloshing On The Energy Absorption Of Tank Wagons Crash. Transactions Of Canadian Society for Mechanical Engineering.۲۰۱۵(ISI)

۲-    Majid Sharavi,Kamran Daneshjou,Hossein Mansurinejad,Design and Analysis of Oscillation-Decreasing Mechanism on the Deployable Composite Boom, Journal Of Spacecraft And Rockets, ۲۰۱۵ (ISI)

۳-    Saeed mohammadzadeh,majeed sharavi, Hassan keshavarzian, Reliability analysis of fatigue crack initiation of railhead in bolted rail joint, Engineering failure analysis. April ۲۰۱۳, pp.۱۳۲-۱۴۸ (ISI)

۴-    m.amraei, m. shahravi, z.noori, a.lenjani, Application of aluminum honeycomb sandwich panel as an energy absorber of high speed train nose, Journal of composite material. April ۲۰۱۳ (ISI)

۵-    m.m.feizi, s.m.r.sajadi, m.shahravi, Longitudinal behavior of fluid in partially filled tanker, Int. j. heavy vehicle systems, ۲۵-۱۱-۲۰۱۱ (ISI)

۶-    K.Daneshjou, M.Shahravi, Comparative Study of Nose Profile Role in Long-Rod Penetration, Journal of solid mechanics and materials engineering (JSME). Vol. ۱, No. ۵ (۲۰۰۷), pp.۶۳۵-۶۴۳ (ISI)

۷-    K.Daneshjou, M .Shahravi, The role of simulation method at long-rod ricochet phenomena, Mchanical and Aerospace Journal of Engineering, Vol. ۳, No. ۴, Winter (۲۰۰۸), pp. ۶۹-۸۶

۸- Mohammad Reza Sajadi, Mohammad Mahdi Feizi, and Majid Shahravi  “Investigation of sloshing coefficient in partially filled tankers with ALE method”. Advances in Railway Engineering.۲۰۱۲.

۹- H. Ahmadian, M.Shahravi, OHV Valve train dynamic (simulation and test), Mechanical engineering international conference. Iran, Isfahan, Industrial University, February ۲۰۰۵.

۱۰- H. Ahmadian, M.Shahravi, Over Head Cam Valve train dynamic, Mechanical engineering international conference. Iran, Isfahan, Industrial University, February ۲۰۰۶.

۱۱- M.Shahravi, M.Alizadeh, Rocker arm optimization. Mechanical engineering international conference. Iran--Mashhad-Ferdowsi University. February ۲۰۰۳.

۱۲- Kamran Daneshjou, Majid Shahravi, Seyed Masoud Salehi, Effects of Projectile and target geometries on the critical ricochet angle, ۱۶th Annual-International Conference on Mechanical Engineering, Shahid Bahonar University of Kerman, ۱۳۷۸.

۱۳- Kamran Daneshjou, Majid Shahravi, Behzad Babaei, Ricochet of a steel long-rod projectile from deformable steel plates, ۱۷th Annual-International Conference on Mechanical Engineering, University of Tehran, ۱۳۸۸(ISME ۲۰۰۹).

۱۴- Mohammad Haghpanahi, Majid Shahravi, Behzad Babaei , The Effect of Nose Shape in Long Rod Penetration , ۱۷th Annual-International Conference on Mechanical Engineering, University of Tehran, ۱۳۸۸(ISME ۲۰۰۹).

۱۵- Kamran Daneshjou, BehzadBabaei, MajidShahravi, Influence of Relative Thickness in Resistance of Multi-Layered Targets, ۱۷th Annual-International Conference on Applications and Design in Mechanical Engineering, (ICADME ۲۰۰۹)

۱۶- Kamran Daneshjou, BehzadBabaei, MajidShahravi, The Ballistic Resistance of Double-Layered Metallic Plates Impacted By Three Different Rigid Projectiles, ۱۸th Annual-International Conference on Mechanical Engineering, ۱۳۸۹(ISME ۲۰۱۰).

۱۷- s. farhangdoost, m. farhabakhsh, m. shahravi, h.molatefi, Modeling of pantograph-catenary dynamic stability, Technical journal of engineering and applied sciences, janurary ۲۰۱۳(ISC).

۱۸- ZiaedinNoori, MajidShahravi, Mohsen Amraei, Displacement investigation of wheel and rail in Tehran subway system, nternational journal of recent advances in mechanical engineering, November ۲۰۱۲ (ISC).

۱۹-z.noori, m.shahravi, m.amraei, A shear stress behavior investigation of worn wheel/rail interactions with mileage, isksr۲۰۱۲, gyeongju, Korea.

 

۲۰-مجید شهروی، فاطمه پورحقگوی، هژیر مظفری، بررسی رفتار سه بعدی ترک سطحی تاج ریل ناشی از تماس غلتشی، پژوهشنامه حمل و نقل،۱۳۹۴

۲۱-مجید شهروی، سید هادی یوسفی، حسن کشاورزیان، تحلیل پارامترهای تاثیر گذار بر تنش ضربه ای در درز ریل و مقایسه آن با تنش تماسی در حالت دینامیکی، پژوهشنامه حمل و نقل، سال هشتم، شماره دوم، تابستان ۱۳۹۰

۲۲-Effects of contact angle and velocity on crashworthiness characteristics of high-speed train nose, Proceedings of the ISKSR۲۰۱۲

۲۳-ALUMINUM HONEYCOMB ENERGY ABSORBER FOR HIGH-SPEED TRAIN NOSE, Proceedings of the ASME ۲۰۱۲ ۱۱th biennial Conference on Engineering Systems Design And Analysis

۲۴-مجید شهروی، سهیل عبدی، تحلیل المان محدود تنشها و کرنشهای جوش ریل در محل نامنظمی و منطقه متاثر از حرارت جوش، چهارمین کنفرانس بین المللی پیشرفتهای اخیر در مهندسی راه آهن،۱۳۹۴

۲۵-مجید شهروی، رضا طیوری توبلانکو، شبیه سازی دینامیکی و المان محدود ضربه و نوسانات ناشی از Wheel flat در سطوح ریل استاندارد UIC، چهارمین کنفرانس بین المللی پیشرفتهای اخیر در مهندسی راه آهن، ۱۳۹۴

۲۶-مجید شهروی، سهیل عبدی، تحلیل دینامیکی تنشهای تماسی جوش آلومینوترمیک ریل تحت اثر گذر چرخ از محل بی نظمی ها، اولین همایش ملی راه آهن سریع السیر در ایران،۱۳۹۳

۲۷- سید محمد رضا سجادی و مجید شهروی، بررسی اثر سیال داخل مخزن بر سایش چرخها، ICRARE ۲۰۱۳ایران، تهران.

۲۸- سید حامد بنی هاشمی، مجید شهروی، سعید شهرکی، علی عباسپور، سید احمد میردامادی، شبیه سازی انفجار یک محموله تروریستی درون واگن های مترو تهران، ICRARE ۲۰۱۳، ایران، تهران.

۲۹- مجید شهروی، رضا رزاقی ، شبیه سازی و بررسی اثر سیال درون مخزن در برخورد واگنهای مخزن دار ، ICRARE ۲۰۱۳ایران، تهران.

۳۰- سیروس اسماعیلی،حمید رضا چمنی،مجید شهروی ، ب تحلیل قاب پایه کوپل کننده موتور دیزل سنگین با مولد برق تک یاتاقان ، ICRARE ۲۰۱۳ایران، تهران.

۳۱- علی سلیمانی،مجید شهروی،محسن ایزدخواه،مهران ترابی ، بررسی تنش تماسی-ضربه ای جوش ترمیت ریل به روش المان محدود دینامیکی ، ICRARE ۲۰۱۳ایران، تهران.

۳۲- ضیاالدین نوری،مجید شهروی،مصطفی محمد حسینی ، بررسی تنشهای محاسبه شده از روش هرتز و المان محدود در پدیده تماس پروفیلهای ساییده شده ، هفتمین کنفرانس دانشجویی مهندسی مکانیک ایران (stu۲۰۱۳)، ایران، تهران.

۳۳- محمد جواد البرزی،مجید شهروی،پویا دهستانی،حسین پاپهن، شبیه سازی فرآیند بلنکینگ به کمک روش المان محدود با استفاده از مدل آناند، کنفرانس بین المللی مهندسی مکانیک و فن آوریهای پیشرفته (icmeat۲۰۱۲)، ایران، تهران.

۳۴- مسعود محبی،مجید شهروی،رسول محبی، آنالیز المان محدود استقامت صفحات موجدار تک لایه و دو لایه، اولین کنفرانس بین المللی آگوستیک و ارتعاشات ایران(isav۲۰۱۱)، ایران، تهران.

۳۵- مجید شهروی، طیبه رسولی، بررسی اثرات درز ریل عایق دار بر روی توزیع تنش تماسی چرخ و ریل، ششمین کنگره مهندسی عمران، دانشگاه سمنان، ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۳۹۰

۳۶- مجید شهروی، سید محمد رضا سجادی، طراحی مخزن برای واگن مورد درخواست صنعت،سیزدهمین همایش بین المللی حمل و نقل ریلی، (به صورت پوستر)، ۱۳۹۰

۳۷- مجید شهروی، مهدی فیضی، بررسی رفتار سیال در هنگام ترمزگیری در واگنهای مخزن دار، سیزدهمین همایش بین المللی حمل و نقل ریلی، (به صورت پوستر)، ۱۳۹۰

۳۸- کامران دانشجو، حسن معینی الدینی، مجید شهروی، تاثیر اثر شکل سر پرتابه درمیزان زاویه بحرانی کمانه کردن با نفوذ در اهداف مایل ، شانزدهمین کنفرانس بینالمللی مهندسی مکانیک ایران، دانشگاه شهید باهنر، ۱۳۸۷

۳۹- کامران دانشجو، حسن معینی الدینی، مجید شهروی، میثم سیستانی نیا، تاثیر اثرشکل سر پرتابه های میله ای تخت و نیم کروی با نفوذ در اهداف مایل ، هفتمین همایشبین المللی انجمن هوافضای ایران ، دانشگاه صنعتی شریف ، ۱۳۸۶

۴۰- کامران دانشجو، جواد درزی رامندی، مجید شهروی، تحلیل کمانش استوانه تقویت شدهایزوگرید با در نظر گرفتن اثر همزمان نیرو و گشتاور ، چهاردهمین کنفرانس سالانه (بین المللی) مهندسی مکانیک ، دانشگاه صنعتی اصفهان ، ۱۳۸۵  

دفعات مشاهده: 18596 بار   |   دفعات چاپ: 2131 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 111 بار   |   0 نظر
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت ایران می باشد. استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع می باشد.
Persian site map - English site map - Created in 0.24 seconds with 60 queries by YEKTAWEB 4665