بسمه تعالی
۱- مشخصات فردی :
نام خانوادگی: شهروی
نام: مجید
تخصص: مکانیک
رتبه علمی:دانشیار
تلفن داخلی: ۳۵۰۷
تاریخ تولد: ۱۳۵۷
Website : http://webpages.iust.ac.ir/shahravi
E-mail : m_shahraviiust.ac.ir
ResearcherID Profile: Majid Shahravi
ORCiD Profile : Majid Shahravi
Google Scholar Profile : Majid Shahravi
سوایق آموزشی :
الف) تحصیلات دانشگاهی :
- دکترای مکانیک، دانشگاه علم و صنعت ایران، سال اخذ: ۱۳۸۷
سوابق شغلی :
- استادیار دانشکده مهندسی راه آهن از سال ۱۳۸۸
- رییس دانشکده فناوریهای نوین دانشگاه از سال ۱۳۹۱
-مدیر کل امور فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه از سال ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۱
- مدیر تحصیلات تکمیلی دانشکده مهندسی راه آهن از سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۰
- مدیر گروه ایمنی از سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۸۹
- مدرس دانشکده مهندسی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) از سال ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۷
- مدرس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب از سال ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۳
- مدیر تحقیقات شرکت پیشتاز مشاور آبگینه از سال ۱۳۸۵ تا ۱۳۸۷
- کارشناس ارشد تحقیقات شرکت تحقیقات موتور ایران خودرو از سال ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۲
سوایق تدریس دانشگاهی :
- طراحی اجزا ماشین ۱ و ۲
- تحلیل تنش در سازهای ریلی
- طراحی پیشرفته بوژی و واگن
- روشهای تعمیر و ساخت وسایط نقلیه ریلی
- مکانیک تماس ریل و چرخ
- طراحی ماشین به کمک کامپیوتر
- روشهای طراحی در مهندسی
- طراحی مکانیزمها
- مقاومت مصالح
- استاتیک
زمینه های تخصصی تحقیقاتی:
- اجزای محدود(Explicit Dynamic Analysis in FEM Solution)
- مکانیک تماس، برخورد، نفوذ و انفجار
- طراحی سیستمهای مکانیکی، ریلی و هوافضا
- برهمکنش سیال و جامد (Fluid and Solid Interaction)
پروژه های پژوهشی در حال اجرا :
- تحلیل دینامیکی سوزنهای منصوب در ایستگاه راه آهن
- طراحی و ساخت محرک پین پولر
- طراحی تفضیلی سیستم تست دینامیک ( Sled Test )
- شبیه سازی و آزمون پدیده تلاطم در واگن مخزن دار
- بررسی خستگی پره توربوشارژر
پروژه های پژوهشی پایان یافته :
- شبیه سازی دینامیک قطار بر روی ریل با در شرایط مختلف خط و محاسبه ضریب خروج از خط قطار باری با بوژی H۶۶۵K برای خط تهران - قم
- شبیه سازی و آزمون پدیده تلاطم در واگن مخزن دار
- بررسی اثرات تلاطم سیال واگن مخزن دار بر سایش چرخ ها
- تحلیل انفجار واگنهای مخزن دار تحت اثر برخورد و نشت
- بررسی پدیده squat در ریل و عوامل بوجود آورنده آن
- بررسی روشهای خستگی بوژی
- مدلسازی دینامیکی قطار به منظور آشکارسازی و کنترل لغزشی
- بررسی کاربرد روشهای عددی در حل مسائل سایش
- بررسی علل خرابی و آنالیز عددی شکست لاینر لکوموتیو آلستوم
- شبیه سازی انفجار محموله های انفجاری درون واگن مترو و کاهش اثرات انفجاری به کمک طراحی جاذبهای انفجاری
- بررسی رشد ترک و آنالیز خستگی ترک های سوراخ ریل و تخمین عمر ریل
- تحلیل و بررسی تنشهای ایجاد شده در ریل هنگام عبور از روی میله های اتصال با روش اجزای محدود
- تحلیل ترکیبی پارامترهای تاثیرگذار بر تنش های برخوردی چرخ و ریل در اتصال عایقی ریل ها
- تحلیل استاتیکی تنشها در سوزن ریل
- بررسی خرابیهای حاصل از خروج از خط قطار
- بررسی انواع خرابیهای جوش ریل و اثر آن بر تنشهای تماسی تحت اثر گذر چرخ
- طراحی فنر سوپاپ بهینه (سال ۱۳۷۹-۱۳۸۲)
- بهینه سازی انگشتی پیکان (طراحی- تحلیل- ساخت نمونه های ریخته گری) (سال ۱۳۷۹-۱۳۸۲)
- طراحی و ساخت انگشتی آلومینیومی برای پیکان (سال ۱۳۷۹-۱۳۸۲)
- بهینه سازی پولکی مکانیزم سوپاپ پیکان (سال ۱۳۷۹-۱۳۸۲)
- تحلیل دینامیکی مکانیزم سوپاپ کامل موتور کرایسلر از نوع OHV با نرم افزار ADAMS/Engine و نرم افزار VALDYN و مقایسه و اصلاح با استفاده از نتایج بدست آمده از دستگاه اندازه گیری جابجایی سوپاپ با حساسه لیزری (سال ۱۳۷۹-۱۳۸۲)
- طراحی و ساخت دستگاه ا ندازه گیری جابجایی سوپاپ با حساسه لیزری (سال ۱۳۷۹-۱۳۸۲)
- طراحی و ساخت دستگاه اندازه گیری ممان اینرسی قطعات با حرکت پیچشی از قبیل میل لنگ موتورهای احتراق داخلی (سال ۱۳۷۹-۱۳۸۲)
- تحلیل کمانش میل پیرو مکانیزم سوپاپ پیکان (سال ۱۳۷۹-۱۳۸۲)
- طراحی سینی کامپوزیتی ناهار خوری برای صندلیهای قطارهای مسافری با مکانیزم تاشونده (۱۳۸۲)
- مدلسازی سه بعدی و اصلاح تلرانسی مدل مونتاژی موتور توربو جت
- شبیه سازی دینامیکی سه بعدی حرکت کامیون با محموله در سه نوع جاده به همراه تست جاده
- طراحی سیستم الاستیک- صلب بهینه فنربندی حمل محموله توسط کامیون بنز ۲۶۲۴
- تحلیل و بررسی کارتریج بال و توربوفن
- مشاوره در زمینه طراحی و بهبود قالب اکستروژن سوخت جامد
- شبیه سازی سه بعدی حرکت گلنگدن و قطعات داخلی اسلحه سیمینوف و تعیین تلرانسهای مربوطه و تهیه نقشه های ساخت (۱۳۸۱)
- تحلیل و طراحی استاتیکی و حرارتی دیسک موتور مینی جت (۱۳۷۸)
- بررسی انواع مکانیزمهای بوم ماهواره و طراحی و بهینه سازی یکی از آنها (۱۳۷۹)
- مشاوره و همکاری در زمینه طراحی سیستم چرخ و زنجیر، طراحی سیستم چرخ و تسمه برای گیربکس مکانیزم نیرو محرکه اولین هواپیمای نیروی انسانی ایران (HPA) (سال ۱۳۸۲)
- بهینه سازی ضخامت ورقهای استفاده شده در محصولات کارخانه انرژی برای چهل محصول مختلف از قبیل انواع هیتر و کولر
- شبیه سازی و تحلیل پدیده انفجار زیر آب
تشکیل کارگاههای آموزشی و سمینارها :
- سمینار یک روزه ارتباط صنعت با دانشگاه (راهکارهای ارتباط صنعتی- تحقیقاتی با شرکت مپنا ریل ) ۱۳۸۹
- مسوول امور بین الملل در همایش بین المللی صنعت راه آهن در دانشگاه علم و صنعت ۱۳۸۸
- شرکت در جشنواره خوارزمی سال ۱۳۸۲ با طرح:"طراحی و ساخت دستگاه لیزری اندازه گیری جابجایی سوپاپ".
نمونه گزارشات و مقالات و کتب منتشر شده :
۱- Reza Razaghi,Majid Sharavi,Mohammad Mahdi Feizi.Investigating The Effect Of Sloshing On The Energy Absorption Of Tank Wagons Crash. Transactions Of Canadian Society for Mechanical Engineering.۲۰۱۵(ISI)
۲- Majid Sharavi,Kamran Daneshjou,Hossein Mansurinejad,Design and Analysis of Oscillation-Decreasing Mechanism on the Deployable Composite Boom, Journal Of Spacecraft And Rockets, ۲۰۱۵ (ISI)
۳- Saeed mohammadzadeh,majeed sharavi, Hassan keshavarzian, Reliability analysis of fatigue crack initiation of railhead in bolted rail joint, Engineering failure analysis. April ۲۰۱۳, pp.۱۳۲-۱۴۸ (ISI)
۴- m.amraei, m. shahravi, z.noori, a.lenjani, Application of aluminum honeycomb sandwich panel as an energy absorber of high speed train nose, Journal of composite material. April ۲۰۱۳ (ISI)
۵- m.m.feizi, s.m.r.sajadi, m.shahravi, Longitudinal behavior of fluid in partially filled tanker, Int. j. heavy vehicle systems, ۲۵-۱۱-۲۰۱۱ (ISI)
۶- K.Daneshjou, M.Shahravi, Comparative Study of Nose Profile Role in Long-Rod Penetration, Journal of solid mechanics and materials engineering (JSME). Vol. ۱, No. ۵ (۲۰۰۷), pp.۶۳۵-۶۴۳ (ISI)
۷- K.Daneshjou, M .Shahravi, The role of simulation method at long-rod ricochet phenomena, Mchanical and Aerospace Journal of Engineering, Vol. ۳, No. ۴, Winter (۲۰۰۸), pp. ۶۹-۸۶
۸- Mohammad Reza Sajadi, Mohammad Mahdi Feizi, and Majid Shahravi “Investigation of sloshing coefficient in partially filled tankers with ALE method”. Advances in Railway Engineering.۲۰۱۲.
۹- H. Ahmadian, M.Shahravi, OHV Valve train dynamic (simulation and test), Mechanical engineering international conference. Iran, Isfahan, Industrial University, February ۲۰۰۵.
۱۰- H. Ahmadian, M.Shahravi, Over Head Cam Valve train dynamic, Mechanical engineering international conference. Iran, Isfahan, Industrial University, February ۲۰۰۶.
۱۱- M.Shahravi, M.Alizadeh, Rocker arm optimization. Mechanical engineering international conference. Iran--Mashhad-Ferdowsi University. February ۲۰۰۳.
۱۲- Kamran Daneshjou, Majid Shahravi, Seyed Masoud Salehi, Effects of Projectile and target geometries on the critical ricochet angle, ۱۶th Annual-International Conference on Mechanical Engineering, Shahid Bahonar University of Kerman, ۱۳۷۸.
۱۳- Kamran Daneshjou, Majid Shahravi, Behzad Babaei, Ricochet of a steel long-rod projectile from deformable steel plates, ۱۷th Annual-International Conference on Mechanical Engineering, University of Tehran, ۱۳۸۸(ISME ۲۰۰۹).
۱۴- Mohammad Haghpanahi, Majid Shahravi, Behzad Babaei , The Effect of Nose Shape in Long Rod Penetration , ۱۷th Annual-International Conference on Mechanical Engineering, University of Tehran, ۱۳۸۸(ISME ۲۰۰۹).
۱۵- Kamran Daneshjou, BehzadBabaei, MajidShahravi, Influence of Relative Thickness in Resistance of Multi-Layered Targets, ۱۷th Annual-International Conference on Applications and Design in Mechanical Engineering, (ICADME ۲۰۰۹)
۱۶- Kamran Daneshjou, BehzadBabaei, MajidShahravi, The Ballistic Resistance of Double-Layered Metallic Plates Impacted By Three Different Rigid Projectiles, ۱۸th Annual-International Conference on Mechanical Engineering, ۱۳۸۹(ISME ۲۰۱۰).
۱۷- s. farhangdoost, m. farhabakhsh, m. shahravi, h.molatefi, Modeling of pantograph-catenary dynamic stability, Technical journal of engineering and applied sciences, janurary ۲۰۱۳(ISC).
۱۸- ZiaedinNoori, MajidShahravi, Mohsen Amraei, Displacement investigation of wheel and rail in Tehran subway system, nternational journal of recent advances in mechanical engineering, November ۲۰۱۲ (ISC).
۱۹-z.noori, m.shahravi, m.amraei, A shear stress behavior investigation of worn wheel/rail interactions with mileage, isksr۲۰۱۲, gyeongju, Korea.
۲۰-مجید شهروی، فاطمه پورحقگوی، هژیر مظفری، بررسی رفتار سه بعدی ترک سطحی تاج ریل ناشی از تماس غلتشی، پژوهشنامه حمل و نقل،۱۳۹۴
۲۱-مجید شهروی، سید هادی یوسفی، حسن کشاورزیان، تحلیل پارامترهای تاثیر گذار بر تنش ضربه ای در درز ریل و مقایسه آن با تنش تماسی در حالت دینامیکی، پژوهشنامه حمل و نقل، سال هشتم، شماره دوم، تابستان ۱۳۹۰
۲۲-Effects of contact angle and velocity on crashworthiness characteristics of high-speed train nose, Proceedings of the ISKSR۲۰۱۲
۲۳-ALUMINUM HONEYCOMB ENERGY ABSORBER FOR HIGH-SPEED TRAIN NOSE, Proceedings of the ASME ۲۰۱۲ ۱۱th biennial Conference on Engineering Systems Design And Analysis
۲۴-مجید شهروی، سهیل عبدی، تحلیل المان محدود تنشها و کرنشهای جوش ریل در محل نامنظمی و منطقه متاثر از حرارت جوش، چهارمین کنفرانس بین المللی پیشرفتهای اخیر در مهندسی راه آهن،۱۳۹۴
۲۵-مجید شهروی، رضا طیوری توبلانکو، شبیه سازی دینامیکی و المان محدود ضربه و نوسانات ناشی از Wheel flat در سطوح ریل استاندارد UIC، چهارمین کنفرانس بین المللی پیشرفتهای اخیر در مهندسی راه آهن، ۱۳۹۴
۲۶-مجید شهروی، سهیل عبدی، تحلیل دینامیکی تنشهای تماسی جوش آلومینوترمیک ریل تحت اثر گذر چرخ از محل بی نظمی ها، اولین همایش ملی راه آهن سریع السیر در ایران،۱۳۹۳
۲۷- سید محمد رضا سجادی و مجید شهروی، بررسی اثر سیال داخل مخزن بر سایش چرخها، ICRARE ۲۰۱۳ایران، تهران.
۲۸- سید حامد بنی هاشمی، مجید شهروی، سعید شهرکی، علی عباسپور، سید احمد میردامادی، شبیه سازی انفجار یک محموله تروریستی درون واگن های مترو تهران، ICRARE ۲۰۱۳، ایران، تهران.
۲۹- مجید شهروی، رضا رزاقی ، شبیه سازی و بررسی اثر سیال درون مخزن در برخورد واگنهای مخزن دار ، ICRARE ۲۰۱۳ایران، تهران.
۳۰- سیروس اسماعیلی،حمید رضا چمنی،مجید شهروی ، ب تحلیل قاب پایه کوپل کننده موتور دیزل سنگین با مولد برق تک یاتاقان ، ICRARE ۲۰۱۳ایران، تهران.
۳۱- علی سلیمانی،مجید شهروی،محسن ایزدخواه،مهران ترابی ، بررسی تنش تماسی-ضربه ای جوش ترمیت ریل به روش المان محدود دینامیکی ، ICRARE ۲۰۱۳ایران، تهران.
۳۲- ضیاالدین نوری،مجید شهروی،مصطفی محمد حسینی ، بررسی تنشهای محاسبه شده از روش هرتز و المان محدود در پدیده تماس پروفیلهای ساییده شده ، هفتمین کنفرانس دانشجویی مهندسی مکانیک ایران (stu۲۰۱۳)، ایران، تهران.
۳۳- محمد جواد البرزی،مجید شهروی،پویا دهستانی،حسین پاپهن، شبیه سازی فرآیند بلنکینگ به کمک روش المان محدود با استفاده از مدل آناند، کنفرانس بین المللی مهندسی مکانیک و فن آوریهای پیشرفته (icmeat۲۰۱۲)، ایران، تهران.
۳۴- مسعود محبی،مجید شهروی،رسول محبی، آنالیز المان محدود استقامت صفحات موجدار تک لایه و دو لایه، اولین کنفرانس بین المللی آگوستیک و ارتعاشات ایران(isav۲۰۱۱)، ایران، تهران.
۳۵- مجید شهروی، طیبه رسولی، بررسی اثرات درز ریل عایق دار بر روی توزیع تنش تماسی چرخ و ریل، ششمین کنگره مهندسی عمران، دانشگاه سمنان، ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۳۹۰
۳۶- مجید شهروی، سید محمد رضا سجادی، طراحی مخزن برای واگن مورد درخواست صنعت،سیزدهمین همایش بین المللی حمل و نقل ریلی، (به صورت پوستر)، ۱۳۹۰
۳۷- مجید شهروی، مهدی فیضی، بررسی رفتار سیال در هنگام ترمزگیری در واگنهای مخزن دار، سیزدهمین همایش بین المللی حمل و نقل ریلی، (به صورت پوستر)، ۱۳۹۰
۳۸- کامران دانشجو، حسن معینی الدینی، مجید شهروی، تاثیر اثر شکل سر پرتابه درمیزان زاویه بحرانی کمانه کردن با نفوذ در اهداف مایل ، شانزدهمین کنفرانس بینالمللی مهندسی مکانیک ایران، دانشگاه شهید باهنر، ۱۳۸۷
۳۹- کامران دانشجو، حسن معینی الدینی، مجید شهروی، میثم سیستانی نیا، تاثیر اثرشکل سر پرتابه های میله ای تخت و نیم کروی با نفوذ در اهداف مایل ، هفتمین همایشبین المللی انجمن هوافضای ایران ، دانشگاه صنعتی شریف ، ۱۳۸۶
۴۰- کامران دانشجو، جواد درزی رامندی، مجید شهروی، تحلیل کمانش استوانه تقویت شدهایزوگرید با در نظر گرفتن اثر همزمان نیرو و گشتاور ، چهاردهمین کنفرانس سالانه (بین المللی) مهندسی مکانیک ، دانشگاه صنعتی اصفهان ، ۱۳۸۵
|