[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
درباره دانشگاه::
درباره روابط عمومی::
معرفی افراد::
فرآیندهای کاری::
بروشور و کاتالوگ ها::
اخبار دانشگاه::
افتخارات دانشگاه::
دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی::
تسهیلات پایگاه::
اخبار ویژه ورودی های 1403::
آرشیو ماهنامه خبری وزارت علوم::
آرشیو گزارش های تصویری::
تور مجازی::
::
آرشیو نشریه پیام

AWT IMAGE

AWT IMAGE
نشریه پیام شماره 90
نشریه پیام شماره89
نشریه پیام شماره ۸۸
نشریه پیام- شماره 87
نشریه پیام شماره 86

نشریه پیام شماره 85
نشریه پیام شماره 84

نشریه پیام شماره 83

نشریه پیام شماره 82

نشریه پیام شماره 81

نشریه پیام شماره 80

آرشیو نشریه پیام

..
آرشیو خبرنامه الکترونیک دانشگاه

AWT IMAGE

خبرنامه شماره ۴۰۷

خبرنامه شماره ۴۰۶

خبرنامه شماره ۴۰۵

خبرنامه شماره ۴۰۴

خبرنامه شماره ۴۰۳

خبرنامه شماره ۴۰۲

خبرنامه شماره ۴۰۱

خبرنامه شماره ۴۰۰

خبرنامه شماره ۳۹۹

خبرنامه شماره ۳۹۸

خبرنامه شماره ۳۹۷

خبرنامه شماره ۳۹۶

خبرنامه شماره ۳۹۵

آرشیو خبرنامه الکترونیک

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: برگزاری رویداد استارتاپی نهال در مرکز نوآوری مانا ::
 | تاریخ ارسال: 1399/3/18 | 

برگزاری رویداد استارتاپی نهال در مرکز نوآوری مانا

 
سومین رویداد استارتاپی مرکز نوآوری مانا، در فروردین و اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ به صورت مجازی برگزار شد.
در رویداد استارتاپی نهال- سومین رویداد استارتاپی ویژه بانوان که توسط مرکز نوآوری مانا برگزار می شود- ۴۵ شرکت کننده و در مجموع ۱۰ تیم وارد شتابدهنده مانا شدند که از این تعداد، ۶ تیم موفق به جذب سرمایه اولیه و ۴ تیم به دوره پیش شتابدهی مانا وارد شدند. این گروهها روزهای ۱۶ ام و ۱۷ اردیبهشت ایده های خود را به داوران ارائه کردند و نتیجه این داوری بعد از حدود یک هفته جمع بندی و به اطلاع شرکت کنندگان رسید.
در این رویداد، طی سه روز، افراد و تیم های علاقه مند به فضای کارآفرینی و استارتاپی در وبینارهای آموزشی شرکت کردند و پس از آن این تیم ها در طی دو هفته با راهنمایی اساتید و پشتیبانان رویداد به بررسی بیشتر ایده خود و اعتبارسنجی اولیه آن پرداخته و در انتهای این مدت، بوم مدل کسب و کار و نمونه اولیه ساده از محصول یا خدمت خود را به داوران ارائه دادند.
 ارائه های تیم ها در این دوره توسط ۴ نفر از اساتید با تجربه در اکوسیستم استارتاپی کشور بررسی و در نهایت ۱۰ تیم به عنوان تیم های برگزیده این دوره از نهال وارد شتابدهنده مانا شدند، که از این بین ۴ تیم موفق به جذب سرمایه اولیه و ورود به دوره شتابدهی و ۶ تیم موفق به جلب نظر داوران برای ورود به دوره پیش شتابدهی شدند.
کارگاه های آموزشی این دوره نهال شامل: «شخصیت شناسی و تیم سازی»؛ «اعتبار سنجی ایده»؛ «بوم مدل کسب و کار»؛ «شناخت بازار و مشتری»؛ «مدل های درآمدی استارتاپ ها» و «کمینه محصول قابل ارائه به بازار» بود و در نهایت تیم های زیر پذیرفته شدند:

  • تیم جعبک در حوزه پرورش خلاقیت کودکان - جذب سرمایه ۵۰ میلیون تومان و ورود به دوره شتابدهی

  • تیم فیزیوتراپی در حوزه مهندسی پزشکی- جذب سرمایه ۱۵ میلیون تومان و ورود به دوره شتابدهی

  • تیم  زیفا، پلتفرم مد و لباس - جذب سرمایه ۷ میلیون تومان و ورود به دوره شتابدهی

  • تیم سیمرغ، پلتفرم ارائه خدمات آموزشی- جذب سرمایه ۵ میلیون تومان و ورود به دوره شتابدهی

  • تیم رویدادگاه، پلتفرم ارائه خدمات رویداد- جذب سرمایه ۵ میلیون تومان و ورود به دوره شتابدهی

  • تیم همبازی، پلتفرم خدمات عکاسی- جذب سرمایه ۵ میلیون تومان و ورود به دوره شتابدهی

  • تیم ایرانینو، پلتفرم ارائه خدمات آموزشی، موفق به جلب نظر داوران و ورود دوره‌ پیش شتابدهی

  • تیم کاردانو، پلتفرم تحلیل بازار بورس، موفق به جلب نظر داوران و ورود به دوره‌ پیش شتابدهی

  • تیم بوکی‌با، پلتفرم نویسندگان و شاعران- جلب نظر داوران و ورود به دوره‌ پیش شتابدهی

  • تیم نهال پرور، ارائه بازی های مهارتی- جلب نظر داوران و ورود به دوره‌ پیش شتابدهی

یادآور می شود مرکز نوآوری مانا از چند سال پیش به عنوان یک شتابدهنده اقدام به جذب و تشکیل تیمهای استارتاپی تحت عنوان رویداد نهال می کند. در این رویداد افراد علاقه مند به حوزه استارتاپها شرکت می کنند که شامل دو دسته افراد می باشند: یک دسته آنهایی که صاحب ایده هستند و در طی رویداد اعضای تیم خود را تکمیل و ایده شان را تعمیق می کنند. دسته دوم افرادی هستند که ایده ای ندارند و تنها به امید جذب در تیمهای دیگر در این رویداد شرکت می کنند. آموزش و جذب در شتابدهنده مانا از اهداف مشترک هر دو دسته می باشد.
در پایان رویداد، تیمها داوری می شوند و افراد برگزیده وارد شتابدهنده مانا و تیمهایی که نمونه اولیه برای محصول خود ندارند، وارد فاز پیش شتابدهی می شوند. در این مرحله تیمها بوم مدل کسب و کار خود را تکمیل و تصحیح می کنند و در نهایت باید به کمینه محصول پذیرفتنی (MVP) دست پیدا کنند که در طول این مدت از پشتیبانی نیروهای مانا بهره می برند و بسته به تیم و نوع محصولشان مقداری سرمایه (در حدود ۵ تا ۱۵ میلیون تومان) به آنها تعلق می گیرد.
در فاز پیش شتابدهی، برای تیمها شاخصهایی (KPI) در نظر گرفته می شود که تیمها باید در زمان تعیین شده به آن دست پیدا کنند. در صورتی که تیمها به KPI خود در زمان معین نرسند، بسته به صلاحدید پشتیبانها، زمان برای آنها تمدید می شود و درصورتی که به شاخص های تعیین شده دست پیدا کردند، وارد فاز شتابدهی می شوند. در فاز شتابدهی، تیمها جهت ارائه محصول خود به بازار اقدام می کنند و باید بازار هدف محصول خود را پیدا کنند. در این مرحله نیز برای تیمها KPI مشخص شده و روی تیمها سرمایه گذاری (تا سقف ۵۰میلیون تومان) صورت می گیرد.در صورتی که تیمها در زمان تعیین شده به KPI خود دست پیدا کنند، در خارج از شتابدهنده به سرمایه گذاران مختلف، محصول خود را ارائه می کنند و درصدد جذب سرمایه گذار برمی آیند که به این صورت از شتابدهنده خارج می شوند.

Sapp.ir/iust_iran

 

دفعات مشاهده: 1388 بار   |   دفعات چاپ: 323 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

CAPTCHA
   
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان

کلیه حقوق مادی ومعنوی این سایت متعلق به دانشگاه علم وصنعت ایران میباشد .هرگونه برداشت با ذکر منبع ، بلامانع است.

Persian site map - English site map - Created in 0.14 seconds with 46 queries by YEKTAWEB 4665