[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
درباره دانشگاه::
درباره روابط عمومی::
معرفی افراد::
بروشور و کاتالوگ ها::
کلیپ، تیزر و سرود دانشگاه::
اخبار دانشگاه::
فرآیندهای کاری::
افتخارات دانشگاه::
دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی::
تسهیلات پایگاه::
اخبار ویژه ورودی های 1403::
آرشیو ماهنامه خبری وزارت علوم::
آرشیو گزارش های تصویری::
تور مجازی::
::
آرشیو نشریه پیام

AWT IMAGE

AWT IMAGE
نشریه پیام شماره 90
نشریه پیام شماره89
نشریه پیام شماره ۸۸
نشریه پیام- شماره 87
نشریه پیام شماره 86

نشریه پیام شماره 85
نشریه پیام شماره 84

نشریه پیام شماره 83

نشریه پیام شماره 82

نشریه پیام شماره 81

نشریه پیام شماره 80

آرشیو نشریه پیام

..
آرشیو خبرنامه الکترونیک دانشگاه

AWT IMAGE

خبرنامه شماره ۴۱۲

خبرنامه شماره ۴۱۱

خبرنامه شماره ۴۱۰

خبرنامه شماره ۴۰۹

خبرنامه شماره ۴۰۸

خبرنامه شماره ۴۰۷

خبرنامه شماره ۴۰۶

خبرنامه شماره ۴۰۵

خبرنامه شماره ۴۰۴

خبرنامه شماره ۴۰۳

خبرنامه شماره ۴۰۲

خبرنامه شماره ۴۰۱

خبرنامه شماره ۴۰۰

آرشیو خبرنامه الکترونیک

..
حدیث هفته

حضرت امام علی (ع)
مَن جاءَتهُ مَنِیَّتُهُ وهُوَ یَطلُبُ العِلمَ فبَینَهُ وبَینَ الأنبیاءِ دَرَجَهٌ؛
هر کس در حال طلب دانش مرگش فرا رسد ، میان او و پیامبران تنها یک درجه تفاوت باشد .
مجمع البیان : ۹ / ۳۸۰ منتخب میزان الحکمه : ۳۹۸

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دفاعیه دکتری در دانشکده مهندسی راه آهن ::
 | تاریخ ارسال: 1396/3/10 | 

دفاعیه دکتری در دانشکده مهندسی راه آهن

AWT IMAGE

                                                             

مهندس حامد نوروزی (دانشجوی دوره دکتری مهندسی راه آهن)، دهم خردادماه 1396 از رساله دکتری خود با عنوان «شناسایی و کنترل رفتار آشوبناک ورق ­های به کار رفته در بدنه­ قطارهای پرسرعت» دفاع می کند.

چکیده این رساله که راهنمایی آن را  دکتر داوود یونسیان بر عهده داشته اند، به شرح زیر است. ضمنا این جلسه دفاعیه ساعت 15 در سالن آمفی تئاتر دانشکده مهندسی راه آهن برگزار می شود.

چکیده

سرعت قطارهای مسافری روز به روز در حال افزایش است. آنچه که به موازات این افزایش سرعت نظر بسیاری از محققان را در سال­های اخیر به خود جلب نموده است مسائل مرتبط با آیرودینامیک این نسل از قطارهاست که نیازمند توجه ویژه و ارائه­ی راهکارهای فوری و مؤثر است. با توجه به اهمیت موضوع، برای انجام رساله­ی دکتری شناسایی رفتار آشوبناک ورق­ های به­ کار رفته در بدنه­ی قطارهای پر سرعت و در نهایت کنترل این رفتار آشوبناک صورت پذیرفته است. آنچه که به عنوان ضرورت موضوع کنترل رفتار آشوبی در چنین ورق­هایی مطرح است جلوگیری از وقوع تخریب­های ناشی از خستگی و قابل پیش­بینی نمودن رفتار سیستم­های دینامیکی است. بدین منظور مدل­سازی ارتعاشات غیرخطی آن ورق­ها با تئوری فون-کارمن و نیز استفاده از روش ملنیکوف برای تعیین آستانه­ ی وقوع آشوب در اثر اندرکنش آیرودینامیکی ورق با جریان هوا و با لحاظ کردن اثر نیروهای خارجی مورد توجه قرارگرفته است. توسعه مدل­های دوبعدی موجود به سه بعد و استخراج معادلات حاکم بر سیال مورد نظر در حالت سه بعدی و نهایتاً یافتن توزیع فشار آیرودینامیکی در سه بعد با استفاده از تئوری جریان پتانسیل انجام گرفته است. انجام تحلیل­های فرکانسی و آنالیز رفتار آشوبناک بر روی انواع ورق­ها از جمله ورق­ های کامپوزیت لایه ­ای –که دارای گستردگی وسیعی در استفاده در بدنه قطارهای پرسرعت هستند- از سایر مواردی است که در این رساله بدان پرداخته شده است.  متد حل در یافتن معادلات حاکم بر توزیع فشار سه بعدی و یافتن آستانه­ ی آشوب عمدتاً به­صورت تحلیلی بوده و برای بدست آوردن پاسخ­ های ارتعاشی در حوزه­ی زمان و فرکانس و نیز صحه گذاری بر نتایج حاصله گاهاً از روش­های عددی نیز استفاده گردیده است. علاوه بر این در یک روش دیگر صحت سنجی نتایج، معادلات مربوطه و پاسخ­ های حل آن­ها با حالت دوبعدی مقایسه گردیده است. در مطالعات پارامتریک صورت پذیرفته، اثر سرعت و همچنین اثر هندسه ­ی ورق و جنس آن روی آستانه­ ی وقوع آشوب و شروع پدیده­ی دوشاخگی بررسی گردیده است. یکی از مهمترین دستاوردهای این رساله یافتن نمودارهای آستانه­ ی آشوبناکی در ورق­ ها بر حسب پارامترهای مختلف مکانیکی و هندسی و برای انواع رایج ورق­هاست. کنترل رفتار آشوبناک ورق­ها با استفاده از روش افزودن تحریکات خارجی از دیگر دستاوردهای مهم این رساله است. با این عمل می­توان پاسخ آشوبی ورق را به یک پاسخ متناوب تبدیل کرد. از جمله ترم­ های تحریکی که می­ توان در جهت مهارنمودن رفتار آشوبی ورق بدان افزود تحریکی متناسب با خیز ورق در هر نقطه است که کارآمدتر بودن نتایج چنین ترم تحریکی در این رساله به تصویر کشیده شده است.

واژه‌های کلیدی: قطار پر سرعت، ورق فون-کارمن، جریان پتانسیل، فشار آیرودینامیکی، ارتعاشات غیرخطی، رفتار آشوبناک، روش ملنیکوف، کنترل آشوب.

آدرس کانال تلگرام رسمی دانشگاه: https://telegram.me/IUST_Official

دفعات مشاهده: 5222 بار   |   دفعات چاپ: 1002 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

CAPTCHA
   
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان

کلیه حقوق مادی ومعنوی این سایت متعلق به دانشگاه علم وصنعت ایران میباشد .هرگونه برداشت با ذکر منبع ، بلامانع است.

Persian site map - English site map - Created in 0.08 seconds with 47 queries by YEKTAWEB 4665