حضرت امام علی (ع) مَن جاءَتهُ مَنِیَّتُهُ وهُوَ یَطلُبُ العِلمَ فبَینَهُ وبَینَ الأنبیاءِ دَرَجَهٌ؛ هر کس در حال طلب دانش مرگش فرا رسد ، میان او و پیامبران تنها یک درجه تفاوت باشد . مجمع البیان : ۹ / ۳۸۰ منتخب میزان الحکمه : ۳۹۸
جستجو در پایگاه
دریافت اطلاعات پایگاه
دفاعیه دکتری در دانشکده مهندسی راه آهن
| تاریخ ارسال: 1403/12/21 |
دفاعیه دکتری در دانشکده مهندسی راه آهن
امین نظری بزچلوئی، دانشجوی دوره دکتری دانشکده مهندسی راهآهن، روز شنبه مورخ ۱۴۰۴/۱/۱۶ از رساله خود با عنوان « تحلیل ترمومکانیکی جوانه زنی ترک در مسیرهای منحنی ریلی در ناحیه تماس چرخ وریل» دفاع خواهد نمود. چکیده این رساله که به راهنمایی دکتر پریسا حسینی تهرانی انجام شده به شرح زیر میباشد. ضمنا این جلسه دفاعیه، ساعت ۱۴:۳۰ دردانشکده راهآهنبرگزار میشود.
چکیده بررسی تماس چرخ بر ریل در حالت دینامیکی یکی از مسائل مهم و ضروری جهت بررسی عمر جوانه زنی ترک در ریل ها به ویژه در قوس ها می باشد . در قوس ها به دلیل وجود کنت در ریل و زاویه حمله در ریل چگونگی تماس چرخ و ریل نسبت به ریل مستقیم پیچیده تر می باشد بنابراین دقت در اندازه گیری میزان فشار ناحیه تماس و موقعیت تنش تماسی حائز اهمیت می باشد. در پژوهش حاضر یک شبیه سازی سه بعدی المان محدود الاستو پلاستیک جهت بررسی تماس چرخ و ریل انجام شده است. در شبیه سازی انجام شده اثر زیر مجموعه های ریل از جمله ریل پد بالاست و اسلیپر در نظرگرفته شده است. با توجه به اثرات نیروهای جانبی در قوس ها جهت افزایش دقت در نتایج بدست آمده در ابتدا میزان نیروهای تماسی در سه راستای طولی و عرضی و قائم با استفاده از نرم افزار دینامیکی یو ام استخراج شده است و به عنوان ورودی در شبیه سازی المان محدود اعمال شده است. حرکت چرخ بر ریل همراه لغزش می باشد که لغزش ایجاد شده سبب ایجاد حرارت در ناحیه تماس می شود و در بالارفتن دما در ناحیه تماس چرخ و ریل موثر است، در این پژوهش علاوه بر تحلیل مکانیکی حرکت چرخ بر ریل به حل ترمومکانیکی جهت بررسی تنش های تماسی و فشار ناحیه تماس پرداخته شده است و اثرات حرارت تولید شده در حل ترمومکانیکی در نظرگرفته شده است. جهت تخمین عمر جوانه زنی ترک از روش مدل صفحه بحرانی استفاده شده است و راستای جوانه زنی ترک در نواحی بحرانی با استفاده از تئوری صفحه بحرانی بدست آمده است. در تمام مراحل اثر پارامترهای موثر و کاربردی و تاثیر گذار از جمله شعاع انحنای مسیر، میزان لغزش تماسی و موقعیت تماس چرخ و ریل بر نتایج خروجی در نظر گرفته شده است. کلید واژه شبیه سازی سه بعدی تماس چرخ و ریل در قوس ها، جوانه زنی ترک، مدل صفحه بحرانی، بررسی مکانیکی و ترمومکانیکی تماس چرخ و ریل در قوس ها پست الکترونیک: aminnazary ut.ac.ir