[صفحه اصلی ]    
بخش‌های اصلی
درباره دانشکده::
مدیریت دانشکده::
اعضای هیات علمی ::
معرفی افراد::
امور آموزش::
امور فرهنگی::
امور پژوهشی::
اخبار و رویدادها::
فضاهای آموزشی و تحقیقاتی ::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
ورود به سایت دروس
دانشجویان روزانه و پردیس
دانشجویان مرکز آموزش الکترونیکی
..
اطلاعیه ها
 اطلاعیه های آموزشی
..
فراخوان ها
فراخوان های همکاری با صنعت و سازمان ها
..
دفاعیه‌ها

دفاعیه های دکتری

۱۴۰۳/۳/۲۶ - علی السیلاوی
۱۴۰۳/۲/۲۴ - رحمن عمیری


دفاعیه های کارشناسی ارشد

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: جلسه دفاعیه دکترا- آقای حسین غفاریان ::
 | تاریخ ارسال: 1393/9/3 | 

 

 

 

AWT IMAGE

  آقای حسین غفاریان دانشجوی دکترای جناب آقای دکتر محمود فتحی و دکتر محسن سریانی روز چهار‏شنبه مورخ 5/09/93 ساعت 16 در دانشکده مهندسی کامپیوتر از رساله دکترای خود تحت عنوان مدلسازی و ارزیابی تاثیر الگوی تحرک خودروها بر ارتباطات و طرح ریزی زیر ساختهای شبکه های موردی بین خودرویی دفاع خواهند نمود

 

 چکیده پایان نامه:

     امروزه شبکه­های موردی بین خودرویی طرفداران زیادی در دنیای تحقیقات شبکه و حمل و نقل پیدا نموده­اند. گره­های شبکه­های موردی بین خودرویی از خودروهای در حال عبور در خیابانها و جاده­ها تشکیل شده اند. این شبکه­ها محصول تعامل رفتارهای ترافیکیو مباحث انتقال داده می­باشند. در این رساله این تعامل در قالب پارامترهایی همانند نرخ جریان و احتمال تصادف خودروها، ویژگیهای سرویس مورد نیاز و هزینه­های ایجاد زیرساختهای جاده­ای مورد بررسی قرار گرفته­اند.

  الگوی تحرک خودروها مبتنی بر رعایت اصول ایمنی می­باشد. این الگو بر ساختار شبکه­های موردی بین خودرویی تاثیر مستقیمی دارد؛ زیرا در صورت افزایش فاصله بین خودروها، اتصالات این شبکه­ها تضعیف می­شوند. به همین دلیل بررسی تاثیرات الگوی تحرک در نقاطی مانند تقاطع­ها که تاثیر زیادی بر الگوی تحرک دارند، حائز اهمیت می­باشد. بخشی از این رساله به مدلسازی و بررسی این تاثیرات اختصاص یافته و ضمن بررسی پارامترهای کلیدی تاثیرگذار بر ایجاد فاصله بین خودروها به ارزیابی فواصل ایجاد شده بین خودروها در تقاطع­ها پرداخته است. همچنین برای کاهش مشکلات ناشی از قطع اتصالات بین خودرویی، راهکاری را ارائه نموده­ایم و با زمانبندی بهینه عبور از تقاطع­ها به کمک VANET زمانهای توقف پشت تقاطع و فاصله­های ایجاد شده بین خودروها کاهش داده­ایم.

  در ادامه این رساله به بررسی استفاده از زیرساختها در شبکه­های موردی بین خودرویی پرداخته و راهکارهایی برای چینش آنتنها در مناطق شهری و جاده­های پرپیچ و خم ارائه داده­ایم. در بخش شهری، بصورت تحلیلی حد بالای حداکثر تعداد پرش ممکن از آنتنها را با حفظ سطح کیفیت سرویس در کاربردهای مختلف، محاسبه نموده­ایم. سپس ترکیب نتایج این تحلیل با توابع نرخ جریان خودروها و وضعیت MAC شبکه در چینش مناسب زیرساختها بکارگرفته شده است. همچنین ضمن ارزیابی تاثیر پیچ و خم جاده بر تحرک خودروها و قابلیتهای ارتباطی آنها، راهکارهایی برای بهینه­سازی پوشش چنین مناطقی بوسیله زیرساختهای شبکه­های موردی بین خودرویی پیشنهاد شده است تا بدین ترتیب نیازمندیهای ایمنی در این جاده­ها تامین گردد.

  واژه‌هایکلیدی: شبکه موردی بین خودرویی، الگوی تحرک، تقاطع، طرح ریزی، زیرساخت.

 

 

    :Abstract

 

  Nowadays, Vehicular Ad hoc Networks (VANET) receive lots of attention in network and traffic engineering research areas. Researchers believe that the effect of VANET on improvement of traffic behavior is noticeable. In this thesis, such effects, through parameters like traffic flow rate, accident probability and cost of deployment of road infrastructures, are investigated.

  Nodes of VANET are vehicles travelling along the city streets and inter-city roads. The mobility model of vehicles is based on safety requirements. This model has direct effects on VANET. If inter-distance between vehicles increases, it will produce weakness in communication links. Therefore, investigating the mobility models in places like intersections, which have great impact on mobility models, is important. In this work, we model and investigate this effect and its key parameters affecting inter vehicle distance after intersections. Also, to reduce problems due to link breaks, we propose a VANET enabled scheduling algorithm for intersections’ management to reduce stop times and distances between vehicles.

  In addition, we investigate infrastructured VANET and propose methods for planning infrastructures in urban streets and curved roads. In urban streets, we prepare analytical studies to find maximum distance between antennas, while ensuring required level of quality of service of applications. We use this analysis for optimized placement of antennas. Also, the effect of curved roads on mobility and communication capabilities of vehicles is investigated. We introduce methods to cover curved roads by infrastructure VANET to achieve safety requirements.

 

 

 

  Keywords: vehicular Ad hoc network, mobility model, intersection, planning, infrastructure.

 

 

 

 

 

  ارائه­دهنده:

  حسین غفاریان

  استاد راهنما:

  دکتر محمود فتحی و دکتر محسن سریانی

  هیات داوران:

  دکتر محمد حسین یغمایی 

  دکتر مهدی دهقان 

  

  زمان : چهار‏شنبه 5 آذر ‏ماه 1393

    ساعت 16 بعد از ظهر

  مکان: دانشکده مهندسی کامپیوتر- طبقه دوم- اتاق دفاعیه

 

  دانشکده مهندسی کامپیوتر مدیریت تحصیلات تکمیلی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دفعات مشاهده: 6672 بار   |   دفعات چاپ: 1095 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان
data
Persian site map - English site map - Created in 0.12 seconds with 55 queries by YEKTAWEB 4657