[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
درباره دانشکده::
معرفی افراد::
امور آموزشی::
امور پژوهشی::
فضاهای تحقیقاتی::
اخبار و رویدادها::
آیین نامه ها و فرم ها::
تسهیلات پایگاه::
::
اطلاعات تماس

AWT IMAGE

آدرس: تهران، میدان رسالت، خیابان هنگام، دانشگاه علم و صنعت ایران، دانشکده مهندسی مکانیک

کدپستی: 13114-16846

صندوق پستی: 163-16765

تلفن:9-77491228

فاکس:77240488

کانال تلگرام تحصیلات تکمیلی  دانشکده

..
سیستم جامع گلستان

AWT IMAGE

..
..
برنامه کلاس
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
نظرسنجی
سایت دانشکده مکانیک را چگونه ارزیابی می کنید:
عالی
خوب
متوسط
   
..
قطب علمی

AWT IMAGE

قطب علمی مکانیک جامدات تجربی و دینامیک

..
کادمان

AWT IMAGE

کانون دانش آموختگان و اساتید دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت ایران

..
:: 94/4/16 دفاعیه دکترا ::
AWT IMAGEآقای علی اسماعیل نژاد دانشجوی دکترای جناب آقای دکتر بیدآبادی، روز شنبه 20/4/94 از رساله دکترای خود تحت عنوان "مدلسازی انتشار شعله ابر ذرات در جریان متقابل" دفاع خواهد کرد. این جلسه ساعت 10 صبح روز شنبه در آمفی تاتر دانشکده مهندسی مکانیک برگزار می گردد.

 چکیده:

  احتراق جریان متقابل اشاره به فناوری احتراقی دارد که می‌تواند در سیستم‌های حرارتی شامل کوره‌های عملیات حرارتی صنایع فولاد و آلومینیوم، صنایع شیمیایی، کوره‌های صنایع نفت، گاز و پتروشیمی ‌و انواع بویلرهای صنعتی و تجاری که در آنها فرآیند احتراق انجام می‌گیرد، به منظور کاهش حجم سیستم مورد استفاده قرار گیرد. در این نوع احتراق، سوخت و اکسیدکننده از دو نازل روبروی هم و به صورت عمود بر هم در محفظه اختلاط پاشیده شده و فرآیند احتراق و تولید انرژی صورت می‌گیرد. در احتراق جریان متقابل، در خط مرکزی نازل‌ها، تغییرات سرعت در جهت محوری قابل توجه می‌‌باشد و به دلیل عدم وجود مرز جامد بین جریان در این پیکره‌بندی، اتلاف حرارت مستقیم وجود نخواهد داشت. مزیت دیگر، امکان کنترل و مطالعه‌ اثرات مختلف جریان و پارامترهای احتراقی و خصوصاً اثر کشیدگی جریان بر ساختار شعله و شفاف‌سازی مکانیزم‌های فیزیکی و شیمیایی حاکم بر پدیده احتراق است. همچنین می‌توان از این پیکره‌بندی برای بررسی اثر نوع سوخت، نسبت هم‌ارزی، اشتغال‌پذیری و بررسی پدیده خاموشی شعله استفاده نمود. در سال‌های گذشته از این پیکره‌بندی جهت سنتز و تولید نانوساختارهای چنددیواره‌ای با کنترل مناسب بر نحوه رشد آنها به منظور حمل دارو در درمان بیماری‌های سرطانی نیز استفاده می‌شود. در این رساله ابتدا مسائل مربوط به احتراق ذرات ارگانیک و تفاوت‌های ترموفیزیکی و احتراقی سوخت‌های جامد و گازی شکل بررسی و سپس احتراق جریان متقابل سوخت‌های گازی مورد مطالعه قرار گرفته است. در ادامه با توجه به اهمیت موضوع مذکور، مدل‌سازی ریاضی جهت احتراق جریان‌متقابل سوخت‌های جامد ارگانیک ارائه می‌گردد که در برگیرنده انتشار شعله از میانِ پیش‌مخلوطِ ذرات سوخت ارگانیک با توزیع یکنواخت و هوا در پیکره‌بندی جریان متقابل باشد. این مطالعه تحلیلی در چارچوب یک مدل پیش‌مخلوط با در نظر گرفتن اثرات مختلف همچون تشعشع حرارتی، اتلاف حرارتی، تخلخل و اختلاف دمای ذره و گاز و همچنین درنظرگرفتن دینامیک حرکت ذره انجام یافته است.

 

  واژه‌های کلیدی: احتراق، مدل‌سازی ریاضی، شعله جریان متقابل، ابرِذرات

 

دفعات مشاهده: 4919 بار   |   دفعات چاپ: 659 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 1 بار   |   0 نظر

CAPTCHA
   
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان
School of Mechanical Engineering
Persian site map - English site map - Created in 0.16 seconds with 54 queries by YEKTAWEB 4665