[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
درباره دانشکده::
مدیریت دانشکده::
افراد::
آموزش::
پژوهش::
دانشجویی::
کانون دانش‌آموختگان و اساتید::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
نظرسنجی
ارزیابی شما از سایت دانشکده مهندسی عمران ؟
عالی
خوب
متوسط
   
..
تماس با ما

تماس با ما

تلفن دفتر: ۷۷۲۴۰۵۶۵ - ۷۷۲۴۰۳۹۹
دورنگار: ۷۷۲۴۰۳۹۸
تلفن مرکزی دانشگاه: ۹-۷۷۴۵۱۵۰۰
آموزش کارشناسی:
۷۳۲۲۸۱۰۳ و ۷۳۲۲۸۱۹۵
آموزش تحصیلات تکمیلی:
۷۳۲۲۷۱۱۶ و ۷۳۲۲۷۱۸۸ و ۷۳۲۲۷۱۸۹ و
۷۳۲۲۷۱۹۰ و ۷۳۲۲۷۱۱۲​​​​​​​
کد پستی دانشگاه: ۱۳۱۱۴-۱۶۸۴۶
صندوق پستی دانشگاه:
۱۶۳-۱۶۷۶۵
پست الکترونیکی:
mailcivileng.iust.ac.ir

..
تور مجازی دانشگاه

تور مجازی دانشگاه علم و صنعت ایران

..
خوراک RSS

نشانی عناوین مطالب وبگاه

درباره RSS

..
دفتر امور انتقال فناوری و ...
AWT IMAGE
..
مرکز کارآفرینی دانشگاه
AWT IMAGE
..
کانال رسمی دانشکده عمران
..
نقشه دانشکده مهندسی عمران
..
:: برگزاری دفاعیه دکتری آقای مهندس حسین پهلوان ::
 | تاریخ ارسال: 1394/3/6 | 
AWT IMAGEآقای مهندس حسین پهلوان دانشجوی دوره دکتری این دانشکده گرایش مهندسی زلزله، 11 خرداد‌ماه سال 94 از رساله خود تحت عنوان «توسعه منحنی‌های شکنندگی لرزه‌ای برای پل‌های قوسی شکل عرشه باکس بتن آرمه» در محل سالن کنفرانس شمارۀ 1 دانشکده مهندسی عمران با راهنمایی آقایان دکتر قدرتی امیری و دکتر شایانفر دفاع خواهد نمود.

چکیده این رساله به شرح زیر می‌باشد:

پل ها به عنوان یکی از اصلی ترین و آسیب پذیرترین سازه ها در شریان های حیاتی هر کشور محسوب می شوند. ویرانی یک یا چند پل تاثیر زیادی بر اقتصاد یک ناحیه داشته و می تواند آسیب جدی به عملکرد شبکه حمل و نقل آن منطقه وارد کرده و همچنین امداد رسانی پس از زلزله را با مشکلات جدی مواجه خواهد نمود. تعداد زیادی از پل های دنیا دارای قوس در پلان و درزهای میانی هستند که اصطلاحا پل های قوسی چند قابی نامیده می شوند. وجود انحناء و درز میانی در عرشه پل های بتن آرمه باعث بروز رفتار دینامیکی پیچیده شده و میزان آسیب پذیری لرزه ای این گونه از پل ها در قیاس با پل های بدون قوس بیشتر خواهد بود.
در این پژوهش با انجام6600  تحلیل سه بعدی دینامیکی غیرخطی نمونه پل های بتن آرمه قوسی شکل در نرم افزار اوپنسیس، منحنی های شکنندگی لرزه ای در حالتهای چون ساخت و مقاوم سازی شده با شعاع انحناء های متفاوت عرشه برای کلاس پل چند ستونه چند دهانه پیوسته دارای درز میانی (پل چند قابی) با عرشه جعبه ای بتن آرمه پیش تنیده دارای قوس در پلان و با کوله های نشیمن دار ارائه شده و با روش های احتمالاتی تاثیر توامان شعاع انحناء عرشه و روشهای متفاوت مقاوم سازی بر روی آسیب پذیری لرزه ای آنها مورد بررسی قرارگرفته اند.
نتایج این پژوهش نشان داده است که انحناء عرشه پارامتر مهم و تاثیرگذاری بر روی میزان آسیب پذیری لرزه ای کلاس پل مورد مطالعه می باشد. ضرایب تصحیح مقادیر میانه شکنندگی لرزه ای برای اصلاح منحنی های شکنندگی پل ها به جهت اعمال اثر انحناء عرشه ارائه شده اند. همچنین مشاهده گردید که میزان اثربخشی روش های متفاوت مقاوم سازی بر روی کاهش شکنندگی لرزه ای این نوع از پل ها به شعاع انحناء عرشه و سطح آسیب مورد بررسی وابسته است.

واژه های کلیدی: پل های قوسی، مقاوم سازی پل ها، منحنی های شکنندگی، ارزیابی آسیب پذیری لرزه ای.

رایانامه جهت ارتباط با دانشجوی فوق: hossein_pahlavan [AT] iust.ac.ir

دفعات مشاهده: 5203 بار   |   دفعات چاپ: 667 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 3 بار   |   0 نظر

CAPTCHA
   
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان

Persian site map - English site map - Created in 0.12 seconds with 61 queries by YEKTAWEB 4657