[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
مدیریت دانشکده::
درباره دانشکده::
قطب علمی" بهســــا"::
درباره مهندسی صنایع::
معرفی افراد::
امور آموزش::
امور پژوهش::
مرکز کامپیوتر::
دانشجویان::
اخبار دانشکده::
تقویم دانشکده::
تسهیلات پایگاه::
::
شعار دانشگاه علم و صنعت ایران
..
مرام‌نامه اساتید
..
منشور اخلاقی دانشجویان
..
اخبار و اطلاعیه‌‌های آموزشی

..
دفاعیه‌ها و سمینارها

AWT IMAGE

AWT IMAGE

AWT IMAGE 

AWT IMAGE

AWT IMAGE

..
کارآموزی
..
مطالب علمی
..
راهنمــای تصویب پروپــوزال دانشجویان کارشنــاسی ارشد
..
برنامه 8 ترمه (مقطع کارشناسی)

AWT IMAGE

..
امروز: سه شنبه مورخ 26 تیر 1403
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE

جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب سایر بخش‌ها
:: کلاس تابستانی فرزندان اساتید کارکنان دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار شد.
:: رباعی‌ای در مرثیهٔ حسین
:: ثبت نام کلاسهای تابستانی فرزندان اساتید و کارکنان دانشگاه علم و صنعت ایران ۱۴۰۳
:: اخبار
:: مراسم گرامیداشت مقام شهید و تجدید میثاق با شهدای والامقام در دانشگاه برگزار گردید/ ۲۲اسفند ۱۴۰۲
..
نظرسنجی
نقطه قوت سایت دانشکده صنایع کدام گزینه است؟
درج اطلاعیه های آموزشی
درج اخبار کنفرانس ها و همایش ها
درج اخبار دانشجویان و عمومی
امکانات سایت( ارسال پیام، پرسش،نظر و...)
   
..
:: دفاعیه دکتری ::

 

AWT IMAGE

 عنوان رساله: ارائه مدل و روش حل برای مسئله جایابی- موجودی یکپارچه در شرایط عدم قطعیت

  دانشجو: آرمین جبارزاده

  استاد راهنما: مرحوم دکتر آریانژاد

  استاد مشاور: دکتر سیدغلامرضا جلالی نائینی

  اساتید داور: دکتر سیدحسینی، دکتر ماکوئی، دکتر حجی، دکتر جولای

  تاریخ دفاع: دوشنبه 24/11/1390 – تالار شهید شهبازی– ساعت 10صبح

  چکیده

  این تحقیق به بررسی مسئله طراحی شبکه زنجیره تامین در شرایط عدم قطعیت می پردازد. در این راستا، به ارائه مدل های یکپارچه جایابی - موجودی پرداخته می شود که تصمیمات طراحی شبکه زنجیره تامین، شامل تصمیمات جایابی تسهیلات، انتخاب مشتریان، تخصیص مشتریان به تسهیلات و نگهداری موجودی را به صورت توامان تعیین می نمایند. این مدل ها علاوه بر لحاظ نمودن عدم قطعیت تقاضا عدم قطعیت موجود در عرضه را در شکل های مختلف در نظر می گیرند.

  در فصل سوم تحقیق، مسئله طراحی شبکه زنجیره تامین در شرایطی بررسی می گردد که مراکز توزیع در معرض خرابی قرار دارند و در نتیجه در دسترسی آن ها عدم قطعیت وجود دارد. نتایج محاسباتی حل مدل غیر خطی توسعه داده شده، با استفاده از رویکرد آزاد شده لاگرانژ، بیانگر آن است که عملکرد روش حل مورد استفاده بسیار مناسب است. همچنین، نشان داده می شود که در نظر گرفتن عدم قطعیت دسترسی تسهیلات در مدل طراحی زنجیره تامین، می تواند به صورت قابل توجهی سود زنجیره تامین را افزایش دهد. فصل چهارم، بر طراحی زنجیره تامین در شرایطی تمرکز می نماید که علاوه بر تقاضا، در ظرفیت مراکز توزیع نیز عدم قطعیت وجود داشته باشد. این مدل در گام بعدی، به حالتی بسط داده می شود که در آن نحوه خدمت رسانی به مشتریان نیز لحاظ می گردد. نتایج عددی حل مسائل نشان می دهد که تنها با کاهش اندکی در سود زنجیره تامین می توان به صورت بسیار بهتری به خدمت رسانی به مشتریان پرداخت.

  در فصل پنجم، مدل جایابی - موجودی یکپارچه، با این هدف توسعه می یابد که تصمیمات طراحی شبکه زنجیره تامین به نحوی تعیین گردند که در صورت وقوع هر یک از سناریو های محتمل کاهش ظرفیت، زنجیره تامین حدالامکان دچار ضرر و خسارت گزاف نگردد. لذا، با استفاده از یک رویکرد استوار، به توسعه یک مدل یکپارچه پرداخته می شود که می تواند بر اساس سطح مخاطره پذیری تصمیم گیرنده، شبکه زنجیره تامین را طراحی نماید. با توجه به پیچیدگی های محاسباتی بالای مدل، یک روش حل ابتکاری کارا توسعه داده می شود که قادر است در زمان معقول جواب های با کیفیت بالا ارائه نماید. در انتهای فصل، به صورت عددی نشان داده می شود که با به کار گیری رویکرد استوار ارائه شده، می توان ضمن در نظر گرفتن سناریو های محتمل کاهش ظرفیت، سود زنجیره تامین را در سطح قابل قبولی قرار داد.

  فصل ششم، با استفاده از فرآیند مرگ و زندگی به بررسی طراحی شبکه زنجیره تامین در شرایطی می پردازد که در مقدار دریافت محصولات، عدم قطعیت وجود دارد. جهت حل مدل غیر خطی ارائه شده، یک رویکرد حل ترکیبی بر مبنای رویکرد آزاد شده لاگرانژ توسعه داده می شود که می تواند در زمان کوتاه، جواب های نزدیک به بهینه به دست آورد. نتایج محاسباتی نشانگر آن است که لحاظ کردن عدم قطعیت عملکرد تسهیلات در مدل، می تواند هزینه کل زنجیره تامین را به صورت قابل توجهی کاهش دهد. در این فصل همچنین، نتایج به کارگیری رویکرد توسعه داده شده در این تحقیق در مورد شرکت فولاد مبارکه ارائه می گردد و قابلیت بالای آن در طراحی شبکه زنجیره تامین به ویژه تحت شرایط پیچیده زلزله خیز بودن کشور نشان داده می شود.

  

  واژه های کلیدی: شبکه زنجیره تامین، مدل جایابی - موجودی یکپارچه، عدم قطعیت عرضه، عدم قطعیت تقاضا

 

 

 

 

دفعات مشاهده: 5260 بار   |   دفعات چاپ: 982 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 84 بار   |   0 نظر

CAPTCHA
   
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه علم و صنعت ایران می‌باشد. نقل هرگونه مطلب با ذکر منبع بلامانع می‌باشد.

Persian site map - English site map - Created in 0.11 seconds with 55 queries by YEKTAWEB 4657