[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
مدیریت دانشکده::
درباره دانشکده::
قطب علمی" بهســــا"::
درباره مهندسی صنایع::
معرفی افراد::
امور آموزش::
امور پژوهش::
مرکز کامپیوتر::
دانشجویان::
اخبار دانشکده::
تقویم دانشکده::
تسهیلات پایگاه::
::
شعار دانشگاه علم و صنعت ایران
..
مرام‌نامه اساتید
..
منشور اخلاقی دانشجویان
..
اخبار و اطلاعیه‌‌های آموزشی

..
دفاعیه‌ها و سمینارها

AWT IMAGE

AWT IMAGE

AWT IMAGE 

AWT IMAGE

AWT IMAGE

..
کارآموزی
..
مطالب علمی
..
راهنمــای تصویب پروپــوزال دانشجویان کارشنــاسی ارشد
..
برنامه 8 ترمه (مقطع کارشناسی)

AWT IMAGE

..
امروز: شنبه مورخ 3 آذر 1403
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE

جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب سایر بخش‌ها
:: نشست فرهنگی اساتید با موضوع «تأثیر اتفاقات اخیر جهان در اقتصاد ایران و نحوه مواجهه تصمیم‌گیران اقتصادی» - بخش دوم
:: نشست فرهنگی اساتید با موضوع «تأثیر اتفاقات اخیر جهان در اقتصاد ایران و نحوه مواجهه تصمیم‌گیران اقتصادی» - بخش اول
:: شست فرهنگی اساتید با موضوع:
:: لوح سپاس در زمینه رشد و پیشرفت کشور از رییس سازمان بسیج مستضعفین چهارمین جشنواره جهادگران علم و فناوری
:: لوح سپاس
..
نظرسنجی
نقطه قوت سایت دانشکده صنایع کدام گزینه است؟
درج اطلاعیه های آموزشی
درج اخبار کنفرانس ها و همایش ها
درج اخبار دانشجویان و عمومی
امکانات سایت( ارسال پیام، پرسش،نظر و...)
   
..
:: دفاعیه دکتری ::

  AWT IMAGE

  عنوان رساله: ارائه مدل برنامه‏ریزی یکپارچه موجودی- تولید با استفاده از نظریه بازی‏ها

 

  دانشجو:محمود اقتصادی فرد 

  استاد راهنما: دکتر سیدغلامرضا جلالی نائینی

  اساتید مشاور: دکتر تیموری- دکتر شهانقی

  اساتید داور: دکتر ماکوئی- دکتر مهدوی مزده- دکتر حجی- دکتر اسماعیلی

  تاریخ دفاع: دوشنبه 12/4/91 – طبقه3 سالن دفاعیه ها– ساعت 15

 

  نگرش یکپارچه به تصمیمات موجودی- تولید در کل زنجیره تامین و ارائه مدلی که بتواند ارتباطات بین اعضای زنجیره را مورد توجه قرار دهد، نقشی کلیدی در بهینگی کل زنجیره دارد. موضوعاتی از قبیل توجه به کل فرآیند تامین تا تولید، ارتباطات بین خرده فروشان در خصوص تقاضا و روابط با تولیدکننده، تغییرات پارامترهای سیستم، انتقال اطلاعات از مشتری تا تولیدکننده از جمله مسائلی هستند که در یک سیستم یکپارچه موجودی – تولید اهمیت دارند. در این تحقیق سعی می شود به این پرسش پاسخ داده شود که برای حداکثر سازی سودآوری در یک زنجیره تامین عناصر زنجیره به چه شکلی می بایستی ارتباط داشته و سطح بهینه هریک از پارامترها برای برنامه ریزی موثر و بهینه عناصر موجودی و تولید در چه سطحی می بایستی تنظیم شود.

  ابتدا یک زنجیره تأمین سه سطحی در حالت بدون همکاری در نظر گرفته می­شود که تدارک، تولید و فروش یک محصول را انجام می­دهند. این مساله شامل دو طرح رهبر- دنباله­رو بوده و به صورت یک بازی استاکلبرگ سه سطحی و چندهدفه در نظر گرفته شده که با تفکیک آن به دو مساله دو سطحی مدلسازی می گردد. برای بدست آوردن جواب های بهینه مدل - به دلیل پیچیدگی مساله- روشی دو فازی برای حل مسائل و تلفیق جواب­های دو مسأله دو سطحی بکار گرفته می شود.

  در بخش بعدی رفتار بدون همکاری یک زنجیره تأمین سه سطحی غیرمتمرکز بررسی می شود که درگیر تدارک، تولید، تحویل و فروش یک نوع محصول در بازارهای مستقل و جدا از هم می­باشند. این مسأله ابتدا به یک بازی سه ­سطحی غیرخطی چندهدفه استاکلبرگ تبدیل شده و سپس راه حل استاکلبرگ برای مسأله NP-hard فوق با استفاده از یک الگوریتم ترکیبی مشتمل بر دو فاز بدست می آید و جواب های مدل به صورت توأم تعیین می گردد.

  از آنجائیکه وجود عدم قطعیت در مدل های زنجیره تأمین باعث افزایش پیچیدگی مسائل مربوط به زنجیره تأمین می­شود، مدل برنامه­ریزی چند سطحی غیر خطی و چند هدفه تحت شرایط عدم قطعیت بررسی شده و چگونگی مواجهه هر موجودیت با شرایط عدم قطعیت برای تعیین سطح بهینه متغیرها و به منظور حداکثرسازی سود در این ساختار سلسله مراتبی تعیین می گردد. این ایده بصورت یک مساله برنامه ریزی غیرقطعی سه­سطحی، غیرخطی و چندهدفه با محدودیت شانس مدل گردیده و سپس به یک مدل قطعی معادل تبدیل شده و با بکارگیری تکنیک برنامه­ریزی فازی Max-Min راه حل بهینه پاراتویی برای آن بدست می­آید. همچنین مطالعه موردی واقعی در تمامی مدل ها برای فهم مناسب­تر و ارزیابی قابلیت اجرایی مدل ارائه شده و از طریق آنالیز حساسیت، تأثیر پارامترهای مهم مدل بروی تصمیمات موجودیت­های زنجیره مورد بررسی قرار می گیرد. در کلیه مدل های بررسی شده مشخص می شود که موقعیت رهبری، تأثیرات معنی­داری روی استراتژی انتخاب شده توسط دنباله روها در مدل چندسطحی دارد و در عین حال پارامترهای مرتبط با بازار نیز تأثیرات معنی­داری روی سود خالص موجودیت های رهبر می­گذارند که بیش از سایر موجودیت­ها می­باشد. در پایان مقایسه ای بین مدلها بر اساس نتایج مطالعه موردی و آنالیز حساسیت مدلها برای هریک از حالتها تشریح می گردد.

  کلمات کلیدی: مدیریت زنجیره تامین ، برنامه ریزی چند سطحی، بازی استاکلبرگ، سیاست موجودی و بازاریابی

 

دفعات مشاهده: 6299 بار   |   دفعات چاپ: 1716 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 59 بار   |   0 نظر

CAPTCHA
   
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه علم و صنعت ایران می‌باشد. نقل هرگونه مطلب با ذکر منبع بلامانع می‌باشد.

Persian site map - English site map - Created in 0.11 seconds with 58 queries by YEKTAWEB 4665