محسن لشگری دانشجوی دکتری رشته مهندسی صنایع، از رساله خود با عنوان «ارائه استراتژی جامع مدلهای کنترل موجودی با درنظر گرفتن سیاستهای انگیزشی مبتنی بر اعتبار» به راهنمایی آقای دکتر سجادی ۲۰ شهریور ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۳۰ دفاع خواهد نمود.
شماره دانشجوئی: ۹۴۸۷۱۱۰۸
نشانی الکترونیکی: mohsen.lashgari۲۰۱۰gmail.com
استاد راهنما: آقای دکتر سیدجعفر سجادی
اساتید مشاور: آقای دکتر مهدی حیدری- آقای دکتر عطاءا... طالعیزاده
اساتید داور داخلی: آقای دکتر ماکوئی- آقای دکتر تیموری
اساتید داور خارجی: آقای دکتر توکلی مقدم، آقای دکتر فرهنگ مقدم
زمان دفاع: ۲۰ شهریور ماه ۱۴۰۱- ساعت ۱۳:۳۰ کلاس ۳۰۱ ( طبقه سوم دانشکده)
چکیده:
بازار پر رقابت امروزی فروشندگان را بر آن داشته است که با موضوع فروش بطور جدی برخورد کنند و از استراتژی های انگیزشی و تاثیرگذار بر مشتریان در فروش استفاده نمایند. در این رساله سیاست های انگیزشی مبتنی بر اعتبار ارائه شده است که به این صورت می باشد. اعتبارهای قابل هدیه که نمونه های آن را در دنیای امروزی به نام کارتهای هدیه می شناسیم. اعتبارهای تخفیفی که در این حالت خریدار بسته به اعتباری که از خریدهای گذشته خود دارد تخفیف دریافت میکند که نمونه های آن را در دنیای امروزی به نام کارتهای تخفیف می شناسیم و در نهایت معامله اعتباری که خرید و فروش چکی نمونه ای از معامله اعتباری در دنیای امروزی میباشد. بنابراین انتخاب مناسب سیاست انگیزشی در سیستم فروش و نحوهی اعمال آن از مسائل مهم در فروش می باشد. اما مسائل فروش بطور قطع با مسائل کنترل موجودی که مشخص میکند میزان بهینه سفارش کالا چقدر باشد رابطه تنگاتنگی دارند.
در این رساله سعی میشود فروشنده بتواند در شرایطی که فروش کالا با سیاست و استراتژیهای مبتنی بر اعتبار ترکیب شده است مقدار متغییر تصمیم مسائل کنترل موجودی از جمله مقدار سفارش اقتصادی، مقدار کمبود و... و از جمله متغییر های تصمیم مربوط به سیاست مبتنی بر اعتبار انتخاب شده را به نحوی مشخص کند که در آن همه ی هزینههای خود را مینیمم و یا درآمد خود را ماکزیمم کند. همچنین در برخی مواقع فروشنده می تواند از سیاست های مبتنی بر اعتبار برای یکپارچه سازی خود و خریدار استفاده کند. در این شرایط فروشنده با مذاکره با خریدار بر سر متغیرهای سیاست مبتنی بر اعتبار انتخاب کرده و در نظر گرفتن مسائل مختلف از جمله مسائل زیست محیطی، فسادپذیری کالا، کمبود و... میزان این متغیرها را بنحوی مشخص کند تا درآمد کل زنجیره ماکزیمم شود.
|