دکتر سمانه تقدیر

 | تاریخ ارسال: 1395/10/13 | 

دکتر سمانه تقدیر، استادیار

معماری فضاهای فرهنگی- آموزشی معماری اسلامی مبانی و اصول معماری مدارس نوین
ایمیل: S_taghdir [AT] iust.ac.ir
تلفن دفتر: ۷۳۲۲۸۲۵۱ (۹۸۲۱+) تلفن دانشکده:  ۷۷۲۴۰۴۶۷(۹۸۲۱+)
دورنگار: ۷۷۲۴۰۴۶۸(۹۸۲۱+)
کدپستی: ۱۳۱۱۴-۱۶۸۴۶
تهران، میدان رسالت، خیابان هنگام، دانشگاه علم و صنعت ایران
آزمایشگاه تحقیقاتی انسان و مکان
Scholar
LinkedIn
Scopus
 ResearchGate
آزمایشگاه تحقیقاتی انسان و مکان
Scholar
LinkedIn
Scopus
 ResearchGate

زمینه‌ تخصصی تحقیقاتی

معماری فضاهای فرهنگی- آموزشی
معماری اسلامی
مبانی و اصول معماری مدارس نوین
فرایند طراحی معماری

سوابق تحصیلی

دکتری: معماری ، دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه علم و صنعت ایران ، ۱۳۸۸-۱۳۹۳
کارشناسی ارشد: مهندسی معماری ، گرایش طراحی فضاهای فرهنگی- آموزشی ، دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه علم و صنعت ایران ۱۳۸۵- ۱۳۸۷
کارشناسی: مهندسی معماری ، دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه علم و صنعت ایران ، ۱۳۷۹-۱۳۸۵

دروس ارائه شده

مقطع درس
کارشناسی مقدمات طراحی۱
کارشناسی طراحی معماری ۲
کارشناسی مبانی نظری معماری
کارشناسی ارشد طراحی معماری ۱ کارشناسی ارشد
کارشناسی ارشد حکمت هنر اسلامی
کارشناسی ارشد برنامه ریزی کالبدی فضاهای آموزشی
کارشناسی ارشد سیرتحولات معماری مدارس ایران و جهان

تعاملات صنعتی

پروژه ها : ۱. تبیین اصول طراحی هنرستان کشاورزی و دامپروری شبانه روزی-شرکت اسکان ایران
۲. مطالعات معماری مدرسه سبز بعثت سمنان (مدرسه ابتدایی پسرانه ۱۲ کلاسه)-سازمان نوسازی مدارس
۳. ارایه راهکارهای مناسب برای تحقق شاخصه های مدرسه سبز در طراحی معماری مدرسه بعثت سمنان و ارزیابی و تحلیل انرژی آن بعد از طراحی معماری (فاز یک) - سازمان نوسازی مدارس
۴. طراحی معماری فاز یک مدرسه سبز بعثت سمنان (مدرسه ابتدایی پسرانه ۱۲ کلاسه)- سازمان نوسازی مدارس.

سوابق اجرایی

عضو هیات علمی دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه علم و صنعت ایران از سال ۱۳۹۵ ۲. -عضو سازمان نظام مهندسی استان تهران ۳. -مسوول کنترل طراحی معماری معاونت مهندسی شرکت ایران خودرو ۱۳۸۵-۱۳۸۷ - همکاری با سازمان نوسازی مدارس و خیرین مدرسه ساز جهت طراحی مدارس نوین ۴. -مدیر فرهنگی دانشکده معماری و شهر سازی سال ۱۳۹۶-۱۳۹۷ ۵. -مدیرفرهنگی دانشکده معماری و شهرسازی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ ۶. -مشاور فرهنگی و دبیر کارگروه امور بانوان معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علم و صنعت ایران از ۱۳۹۸-۱۴۰۲

هیئت تحریریه نشریات

مدیر داخلی نشریه علمی-پژوهشی "پژوهشهای معماری اسلامی"

طرح‌های تحقیقاتی

۱. همکاری در طرح پژوهشی" تحقق پذیری معماری ایرانی-اسلامی" با تاکید برایجاد هویت درشهرهای جدید. دفتر همکاری های علمی و صنعتی دانشگاه علم و صنعت ایران و مرکز تحقیقات دانشکده معماری – مدیر پروژه: مهندس عبدالحمید نقره کار
۲. همکاری در طرح پژوهشی" آسیب شناسی نظام آموزشی مقطع دکتری در دانشگاه علم و صنعت ایران". مجری پروژه: انجمن مهندسی فردا. بهمن ۸۹-تا اسفند۹۰
۳. طرح پژوهشی: تدوین اصول، معیارها و ضوابط طراحی معماری کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ایران. دانشگاه علم و صنعت ایران۱۳۹۸.
۴. -طرح پژوهشی: الگوبرداری از مدارس سنتی ایران جهت ارتقاء همبستگی و پایداری اجتماعی در شهرهای اسلامی.دانشگاه علم و صنعت ایران۱۴۰۱
۵. - طرح پژوهشی: شناخت قابلیت های معماری مسجد-مدارس سنتی ایران در جهت دستیابی به الگویی برای معماری مدارس معاصر. دانشگاه علم و صنعت ایران۱۴۰۱.

برگزاری کارگاه‌های ملی و بین‌المللی

۱. -برگزاری کارگاه آموزشی انسان طبیعت معماری ۱۳۹۸ ۲. -برگزاری کارگاه آموزشی کودکان و معماری مدارس آینده ۱۴۰۱

سخنرانی در مجامع علمی داخل و خارج از کشور

۱. ارایه سخنرانی با موضوع "باز خوانی فرایند خلق و ادراک آثار معماری براساس دیدگاه حکمت متعالیه" در پنجمین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی کمیسیون معماری و شهرسازی.۱۳۹۸
۲. ارایه سخنرانی در نشست تخصصی هم اندیشی ارتقای کیفیت معماری و شهرسازی در طرح جهش تولید و تامین مسکن.دانشگاه جامع امام حسین ۱۴۰۰
۳. ارایه سخنرانی با موضوع "باز تعریف مراحل تجزیه، ترکیب، ٍ ارزیابی در فرایٌنذ خلق ٍ ادراک آثار معماری براساس دیدگاه حکمت متعالیه" در هفتمین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی کمیسیون معماری و شهرسازی دی ۱۴۰۰
۴. ارایه مقاله با عنوان همزیستی فرهنگی" و "حفظ هویت" در معماری مراکز اسلامی: مطالعه موردی در کشور بریتانیا، در هفتمین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی کمیسیون معماری و شهرسازی دی ۱۴۰۰
۵. - ارایه سخنرانی در نشست تخصصی با موضوع کودکان و مدارس آینده.سلسله نشست های تخصصی آرمان شهر کودکان.۱۴۰۱

افتخارات، کسب رتبه در جشنواره‌های معتبر ملی و بین‌المللی

دریافت لوح تقدیر برای پایان نامه مقطع کارشناسی با عنوان "باشگله شهروندان جوان" به عنوان پایان نامه شاخص ۱۳۸۵
 دریافت لوح تقدیر برای پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد با عنوان "مدرسه ایرانی" به عنوان پایان نامه شاخص.۱۳۸۷
دریافت لوح تقدیر برای تهیه "طرح معماری مدرسه با هویت برای شهرهای ایران" ، چهارمین دوره همایش مدرسه ایرانی اسفند ۱۳۸۸ – چاپ طرح به عنوان طرح برگزیده دانشجویی در کتاب مدرسه ایرانی- معماری ایران . ش۴
دریافت لوح تقدیر به عنوان "نخبه ممتاز" –اولین جشنواره کشوری همت و کار مضاعف در جلوه های ایثار و شهادت-اسفند۱۳۸۹ وزارت کشور
 دریافت لوح تقدیر به عنوان دانشجوی برگزیده علمی-فرهنگی از ریاست دانشگاه علم و صنعت ایران ۱۳۹۲

برگزاری رویدادهای علمی و هنری

۱. مدیر اجرایی آموزش ها و همایش های قطب علمی معماری اسلامی از سال ۱۳۹۲تا کنون
۲. عضو وابسته قطب علمی معماری اسلامی
۳. دبیر اجرایی همایش تخصصی معماری اسلامی ایرانی معاصر-دانشگاه علم و صنعت ایران، اسفند ۱۳۹۳
۴. دبیر علمی کمیسیون معماری و شهرسازی چهارمین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی۱۳۹۶
۵. قایم مقام و دبیر علمی کمیسیون هنر، معماری و شهرسازی پنجمین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی۱۳۹۸
۶. قایم مقام و دبیر علمی کمیسیون معماری و شهرسازی ششمین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی۱۴۰۰
۷. قایم مقام و دبیر علمی کمیسیون معماری و شهرسازی هفتمین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی۱۴۰۲
۸. دبیر علمی اولین همایش ملی معماری حکمت بنیان آبان ۱۴۰۲

پایان‌نامه دانشجویان (دکتری / کارشناسی ارشد)

پایان نامه های کارشناسی ارشد:
۱. طراحی توسعه موزه هنرهای معاصر و ساماندهی گذر فرهنگ و هنر بارویکرد افزایش حضور پذیری در فضاهای عمومی و فرهنگی-مهدی کیانی۱۳۹۷
۲. طراحی مدرسه ابتدایی با تاکید بر ایجاد فضایی پویا برای ارتقاء تعاملات اجتماعی-مریم اکبری ۱۳۹۷
۳. طراحی مرکز کودکان با بررسی نقش معماری فضاهای آموزشی در جایگاه اجتماعی کودک و رشد هویت مکانی-بشری اصفهانی ۱۳۹۷
۴. طراحی مرکز اسلامی ادینبرا با رویکرد همزیستی فرهنگی-حمید مظفر ۱۳۹۹
۵. طراحی فضای عمومی با رویکرد مد و لباس-فرهاد چشمی ۱۳۹۹
۶. طراحی فضاهای اقامتی تفریحی توریستی فرهنگی با رویکرد معماری پایدار در اصفهان-ماندانا محسنی.۱۴۰۱
۷. طراحی یک مدرسه متوسطه با تاکید بر ایجاد ارتباط مناسب میان فضاهای بسته، باز و نیمه باز در فضاهای آموزشی جهت ارتقا کیفیت یادگیری دانش آموزان-عارفه عطا یی ۱۴۰۱
۸. طراحی مجتمع آموزشی دخترانه ۲۶کلاسه ایرانشهر سیستان بلوچستان با رویکرد آموزشی-اجتماعی-فرهنگی در راستای ارتقاء همبستگی فرهنگی-اجتماعی-آمنه محمودی ۱۴۰۱
۹. طراحی مجتمع گردشگری-فرهنگی بین راهی در جوار شهر جدید ایوانکی- احمدآقاجری ۱۴۰۱
۱۰. طراحی مجموعه ای آموزشی فرهنگی برای کودکان کار-کیاندخت آقاخانی ۱۴۰۱
۱۱. طراحی شهر کودک با رویکرد فضاهای منعطف و چند عملکردی، برای افزایش مهارت های اجتماعی کودکان-ساناز بهرمن ۱۴۰۱
۱۲. طراحی مرکز هنرهای تجسمی با رویکرد حس تعلق به مکان در محله ده ونک-مارال علی محمدزاده ۱۴۰۲
۱۳. طراحی کتابخانه محله با رویکرد معماری همه شمول با نگاه ویژه به افراد دارای معلولیت در شهر کرج-زهرا ظروف چین ۱۴۰۲

مقالات (کنفرانس‌های بین المللی و ملی)
۱- تقدیر،سمانه. ساماندهی معماری فضاهای آموزشی برمبنای آموزه های دیدگاه اسلام ، حلقه ای گمشده در طراحی مدارس ایران. پنجمین همایش ملی معماری ایرانی- مدرسه ایرانی- تهران. اسفند ۱۳۸۹
۲- نقره کار،عبدالحمید وتقدیر،سمانه. نقد زیبایی شناسی پست مدرن بر اساس مبانی اسلامی. کنفرانس بین المللی هنرنبوی- اصفهان (چاپ در مجموعه مقالات همایش).اصفهان. اردیبهشت ۱۳۸۹
۳-نادریان، المیرا وتقدیر،سمانه. اصولی برای طراحی فضاهای مسکونی بر اساس بازخوانی آموزه های معماری خانه های سنتی ایران در راستای پاسخگویی به نیازهای انسان. اولین کنفرانس ملی معماری وشهرسازی اسلامی و ترسیم سیمای شهری پایدار با گذر از معماری ایرانی- اسلامی وهویت گمشده آن زاهدان-موزه جنوب شرق. بهمن ماه ۱۳۹۲
۴- مطیع، شیما و تقدیر،سمانه. باز خوانی نقش فضای مابین در ایجاد حریم بصری،در آپارتمان های مسکونی معاصربا مطالعه عوامل شکل دهنده حریم بصری در خانه های سنتی ایران. اولین کنفرانس ملی معماری وشهرسازی اسلامی و ترسیم سیمای شهری پایدار با گذر از معماری ایرانی- اسلامی وهویت گمشده آن زاهدان-موزه جنوب شرق. بهمن ماه ۱۳۹۲
۵-تقدیر، سمانه . اصول معماری فضاهای آموزشی بر اساس مبانی اسلامی، همایش ملی مدرسه ایرانی معماری ایرانی با الگوی اسلامی در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش۱۳۹۵ ۶- تقدیر، سمانه و اکبری، مریم .نقش فضای باز در کیفیت آموزش در مدارس سنتی ایران. همایش ملی مدرسه ایرانی معماری ایرانی با الگوی اسلامی در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش۱۳۹۵
۷- اکبری، مریم. مظفر، فرهنگ . تقدیر، سمانه. الگوی طراحی محوطه باز مدارس معاصر بر اساس دیدگاه کودکان. ششمین کنفرانس ملی توسعه پایدار در علوم جغرافیا و برنامه ریزی، معماری و شهرسازی. ۱۳۹۷
۸- تقدیر، سمانه.اخلاصی، احمد و مظفر، حمید. بررسی و تحلیل مراکز اسلامی در کشورهای غیر مسلمان از نظر هویت و هماهنگی بازمینه. کنفرانس ملی معماری، عمران، شهرسازی و افق های هنر اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب۱۴۰۰
۹- صمیمی فر، فاطمه. خان محمدی،محمدعلی و تقدیر، سمانه. راهکارهای بایداری اجتماعی-زیستی محیطی در معماری خانه های سنتی دزفول۱۴۰۰
۱۰- تقدیر، سمانه. باز تعریف مراحل تجزیه، ترکیب، و ارزیابی در فرایند خلق و ادراک آثار معماری براساس دیدگاه حکمت متعالیه. ششمین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی ۱۴۰۰
۱۱- محمودی، آمنه و تقدیر، سمانه. و حمزه نژاد، مهدی. مدارس سنتی ایران الگوی موفق در ایجاد همبستگی و پایداری اجتماعی در شهرهای اسلامی. همایش ملی انقلاب اسلامی و افق تمدنی آینده.۱۴۰۰
۱۲-عطایی، عارفه. تقدیر، سمانه و حمزه نژاد، مهدی. اهمیت فضای باز در طراحی معماری مراکز فرهنگی-آموزشی در شهر اسلامیهمایش ملی انقلاب اسلامی و افق تمدنی آینده۱۴۰۰. ۱۳- مظفر، حمید. تقدیر، سمانه. و اخلاصی، احمد. همزیستی فرهنگی" و "حفظ هویت" در معماری مراکز اسلامی: مطالعه موردی در کشور بریتانیا، هفتمین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی۱۴۰۰
۱۴- علیمحمدزاده، مارال. تقدیر، سمانه. و یزدانفر، سیدعباس. نقش قابلیت های فضای سبز و محیط زیست طبیعی در فضاهای یادگیری در جهت ایجاد حس تعلق به مکان در کودکان. دومین کنفرانس بین المللی معماری، عمران، شهرسازی، محیط زیست و افق های هنر اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب. ۱۴۰۱
۱۵- چشمی، فرهاد و تقدیر، سمانه. نقد و بررسی نظریه مازلو و کاربرد آن در معماری مساجد سنتی. دومین کنفرانس بین المللی معماری، عمران، شهرسازی، محیط زیست و افق های هنر اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب. ۱۴۰۱
۱۶- غضنفری، حمیده سادات. حمزه نژاد، مهدی. و تقدیر، سمانه. مولفه ها و رویکردهای طراحی بناهای میان افزا در بافت تاریخی. دومین کنفرانس بین المللی معماری، عمران، شهرسازی، محیط زیست و افق های هنر اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب. ۱۴۰۱
۱۷- ظروف چین تمیزی، زهرا. تقدیر،سمانه. و حمزه نژاد،مهدی. راهکارهای طراحی کتابخانه عمومی با رویکرد همه شمول برای افراد دارای معلولیت. دومین کنفرانس بین المللی معماری، عمران، شهرسازی، محیط زیست و افق های هنر اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب. ۱۴۰۱
۱۸- چشمی، فرهاد و تقدیر، سمانه. تبیین قابلیت های معماری فضاهای عمومی با رویکرد پاسخگوئی به نیازهای سلسله مراتبی انسان بر اساس مبانی اسلامی. ششمین کنفرانس بین المللی پژوهش های کاربردی در علوم و مهندسی. ۱۴۰۱
۱۹- بهرمن، ساناز. خانمحمدی، محمدعلی. و تقدیر، سمانه. تاثیر طراحی منعطف کالبد مدارس بر زندگی اجتماعی کودک. دومین کنفرانس بین المللی معماری، عمران، شهرسازی، محیط زیست و افق های هنر اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب. ۱۴۰۱
۲۰- شاکری، فاطمه. حمزه نژاد، مهدی. و تقدیر، سمانه. بررسی نقش خوانایی در ارتقاء کیفیت فضاهای آموزشی (مدرسه به عنوان خانه ی دوم). دومین کنفرانس بین المللی معماری، عمران، شهرسازی، محیط زیست و افق های هنر اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب. ۱۴۰۱
۲۱- حمیدی، فاطمه. تقدیر، سمانه. و حصاری، پدرام. بررسی نظریه ها، مفاهیم و اصول موجود در معماری. دومین کنفرانس بین المللی معماری، عمران، شهرسازی، محیط زیست و افق های هنر اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب. ۱۴۰۱
۲۲- حمیدی، فاطمه. تقدیر، سمانه. و حصاری، پدرام. بررسی تعاریف و نظریه های طراحی و فرایند شکل گیری طرح در معماری. دومین کنفرانس بین المللی معماری، عمران، شهرسازی، محیط زیست و افق های هنر اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب. ۱۴۰۱
۲۳- حمیدی، فاطمه. تقدیر، سمانه. و حصاری، پدرام. بررسی انواع نمادهای (کهن الگوهای ) ایرانی -اسلامی و چگونگی بکارگیری آنها در کالبد مسجد-مدرسه های سنتی ایران (نمونه موردی : مدرسه خان شیراز). دومین کنفرانس بین المللی معماری، عمران، شهرسازی، محیط زیست و افق های هنر اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب. ۱۴۰۱
۲۴- عطایی، عارفه. تقدیر، سمانه. حمزه نژاد، مهدی. بررسی انواع فضاهای کالبدی و نقش آنها در پشتیبانی از روشها و فعالیت های متنوع آموزشی در مدارس سنتی ایران. دومین کنفرانس بین المللی معماری، عمران، شهرسازی، محیط زیست و افق های هنر اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب. ۱۴۰۱
۲۵- آقاجری، احمد. مظفر، فرهنگ. و تقدیر، سمانه. اصول پیشنهادی برای معماری مجموعه های میانراهی متناسب با نیازهای سلسله مراتبی کاربران (براساس هرم نیازهای مازلو). دومین کنفرانس بین المللی معماری، عمران، شهرسازی، محیط زیست و افق های هنر اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب. ۱۴۰۱

۱.Taghdir , S .and Abbasi ,B. “The Effect Of Sustainable Design In Educational Spaces On Arch Teaching Of Sustainable Humane Habitat”.۱۰th International association for humane habitat (IAHH). Mumbai,India,Junuary ,۲۵-۲۷ ,۲۰۰۸.

۲. Aliabadi , M. , Noghrekar , A and Taghdir , S. “Presenting a Proper Pattern For The Design Of Educational Spaces,Baced on Islamic Architecture”.International conference on Islamic Arts and Architecture .NewDelhi,India,Decembre ,۱۰-۱۲ ,۲۰۰۷.

مقالات ( ISI - ISC)

۱. نقره کار ، عبدالحمید وتقدیر ، سمانه . بررسی قابلیت های فضای معماری جهت ایجاد بسترِ پاسخگویی به نیازهای انسان از منظر اسلام (نمونه موردی خانه های زینت الملکِ شیراز و بروجردی های کاشان). فصلنامه علمی- پژوهشی شهر ایرانی-اسلامی ش۱۵. بهار ۱۳۹۳
۲. نقره کار ، عبدالحمید وتقدیر ، سمانه و معین مهر، صدیقه. اصولی برای طراحی فضاهای آموزشی مبتنی بر بر رابطه انسان و محیط ازمنظر اسلام. نشریه علمی- پژوهشی انجمن علمی معماری و شهرسازی ایران. ش ۱۰،زمستان۱۳۹۴
۳.نقره کار ، عبدالحمید و مظفر، فرهنگ وتقدیر، سمانه. رابطه انسان ، هستی و معماری از منظر اسلام. نشریه علمی-پژوهشی آرمانشهر۱۰(۱۹)، ۱۳۹۶.
۴. تقدیر، سمانه.تبیین مراتب و فرایند ادراک انسان و نقش آن در کیفیت خلق آثار معماری بر اساس حکمت متعالیه نشریه علمی-پژوهشی پژوهشهای معماری اسلامی.۱۳۹۶.
۵.تقدیر، سمانه. بازخوانی فرآیند خلق و ادراک آثار معماری بر اساس مبانی حکمت متعالیه، نشریه علمی-پژوهشی پژوهشهای معماری اسلامی. دوره ۹ ش(۳).۱۴۰۰
۶. تقدیر، سمانه و صمیمی فر، فاطمه .نقش "حافظه"(خزانه معنا) و "خیال"(خزانه صورت) معمار در شکل دهی به فرایند خلق و ادراک آثار معماری براساس دیدگاه حکمت متعالیه، نشریه علمی-پژوهشی پژوهشهای معماری اسلامی. دوره ۱۰ ش(۳).۱۴۰۱
۷. اخلاصی، احمد،مظفر،حمید و تقدیر، سمانه.اصول "همزیستی فرهنگی پایدار" در معماری مراکز اسلامی: بررسی موردی در کشور بریتانیا. نشریه علمی-پژوهشی معماری و شهرسازی پایدار ۱۴۰۱
۸. حمیدی فاطمه، تقدیر،سمانه و حصاری، پدرام. بررسی و مقایسه پیکره بندی مسجد- مدرسه های دوره قاجاریه با استفاده از روش نحو فضا (نمونه موردی: شهر تهران)دوره (۶)ش۱۲.مهر ۱۴۰۱

۱. Noghrekar,A. Mozaffar, F. Taghdir,S and MoeinMehr,S. “Architectural Space Affordance of Iranian Traditional Houses in Response to Levels of Physical and Spiritual Human Needs:(Case studies: Boroujerdiha house in Kashan and Zinatolmolk house in Shiraz) ”. Procedia-Social and Behavioral Sciences ,(August ۲۰۱۵)Vol : ۲۰۱ , Pages ۳۴۲-۳۵۱

۲. Noghrekar,A.and Taghdir,S “Explanation of the Structure of the Human Processes based on Islamic Principles (Strategies and Solutions for Creating Art, Architecture and Urbanism)”. Researches in Islamic Architecture,(۲۰۱۵)vol:۳,Pages ۱-۱۷

۳. Taghdir,s. “Explaining the human perception levels and process and its role in the quality of creation of architectural works Based On Transcendent Wisdom (Journal of Researches in Islamic Architecture)”. (۲۰۱۷) vol:۵, Pages ۴۸-۶۷

۴. Zeini Aslani,sh. Mozaffar,r. Ekhlassi,a. Taghdir,s. Mozaffar,h “Placemaking in Historic Sites with Lighting Scheme Case Study: Naghshe-Jahan Square, Isfahan, Iran”. (۲۰۲۲)vol:۳۲

ترجمه و کتب تالیف شده

۱. همکاری در تالیف کتاب "برداشتی از حکمت اسلامی در هنر و معماری"- انتشارات کتاب فکر نو تهران، مولف اصلی : عبدالحمید نقره کار۱۳۹۳ ۲. تالیف کتاب "ساختار فرایند خلق و ادراک آثار معماری بر أساس مبانی حکمت متعالیه"(درمرحله داوری)

مقالات در رسانه‌های معتبر
مقاله تاثیر معماری فضای مسکونی بر سبک زندگی بانوان. شماره ۳۵ فصلنامه تخصصی صدرا.۱۳۹۹

سایر
داور مجلات علمی- پژوهشی: آرمانشهر، پژوهشهای معماری اسلامی ،انجمن علمی معماری و شهرسازی ایران، شهر ایرانی اسلامی، راهبرد فرهنگ، معماری و شهرسازی پایدار، تحقیقات بنیادین علوم انسانی.

دفعات مشاهده: 5347 بار   |   دفعات چاپ: 762 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر