|
نام: دکتر آیت قره قانی
رتبه علمی: استادیار
تلفن: ۵۰-۷۷۲۴۰۵۴۰ داخلی: ۸۹۵۳
تلفن مستقیم: ۷۳۲۲۸۹۵۳ ۰۲۱(۹۸+)
فاکس: ۷۷۲۴۰۴۸۸
پست الکترونیکی: ayat_gharehghaniiust.ac.ir
صفحات شخصی: Researchgate, Scopus
Google Scholar, Publons
آدرس: دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه علم
و صنعت ایران، تهران، ایران
|
قابل توجه دانشجویان محترم
دانشجویان عزیز ورودی 1400، ظرفیت پذیرش دانشجوی اینجانب تکمیل شده است. برای تمامی دوستان آرزوی موفقیت دارم.
موضوعات تحقیقاتی مورد علاقه:
- دینامیک سیالات محاسباتی (CFD)
- بهینه سازی عددی سیستم های انرژی (Optmization of Energy Systems)
- مدیریت گرمایی باتری ها (Battery Thermal Management System)
- خودروهای هیبریدی و برقی
- شبیه سازی عددی جریان های احتراقی
- کاربرد انرژی های نو (Renewable Energy)
- کنترل احتراق، آلایندگی و محیط زیست
دانشگاه های محل تحصیل
زمینه های تحقیقاتی
- مدیریت گرمایی باتری ها (Thermal Management System)
- بهینه سازی سیستم های انرژی
- خودروهای هیبریدی و برقی (HEV)
- مدلسازی عددی و بررسی تجربی احتراق دما پایین
- دینامیک سیالات محاسباتی (CFD)
- کنترل احتراق، آلایندگی و محیط زیست
- انرژی های نو و کنترل انرژی در ساختمان ها
عناوین و جوایز کسب شده
ثبت اختراع
- "طراحی و ساخت آب شیرین کن خورشیدی به روش رطوبت زنی و رطوبت گیری از هوا"، شمارۀ اختراع:۴۳۱۸۸ (دریافت اعتبار پژوهش و نوآوری از بنیاد ملی نخبگان به شماره ۱۰۸۸۶//۵/ص)
- "تبدیل پاراموتور بنزینی به دیزلی به منظور استفاده از سوخت های سنگین در موتور"، شماره اختراع: ۶۷۱۳۶
- "رباط هوشمند تفکیک زباله "، شماره اختراع : ۶۸۰۴۳
- "طراحی و ساخت دستگاه کاهنده برق اکتیو (BAP) "، شماره اختراع: ۶۸۹۴۰
- "بهینه سازی شیرین کن خورشیدی به روش رطوبت زنی و رطوبت گیری از هوا"، شماره اختراع: ۶۸۹۳۱
- "موتور استرلینگ نوع آلفا با توان نامی ۷۰۰ وات"، شماره اختراع: ۷۵۶۶۸
- " احتراق اشتعال تراکمی با واکنشپذیری مهار شدۀ گاز / دیزل و گاز/ بیودیزل" ، شماره اختراع:۹۰۳۸۹ (دریافت عنوان اختراع برتر از سوی انجمن علمی موتور ایران)
Editorial Activities
Journal Papers
- M.M. Salahi, A. Gharehghani. "Control of combustion phasing and operating range extension of natural gas PCCI engines using ozone species". Energy Conversion and Management ۱۹۹ (۲۰۱۹) ۱۱۲۰۰۰
- H. Khatamnejad, S. Khalilarya, S. Jafarmadar, M. Mirsalim, A.Gharehghani. Experimental investigation on the effect of natural gas premixed ratio on combustion and emissions in an IDI engine. J Therm Anal Calorim (۲۰۱۹). https://doi.org/۱۰.۱۰۰۷/s۱۰۹۷۳-۰۱۹-۰۸۷۲۶-۳
- A. Gharehghani, H. Pourrahmani. "Performance evaluation of diesel engines (PEDE) for a diesel-biodiesel fueled CI engine using nano-particles additive". Energy Conversion and Management ۱۹۸ (۲۰۱۹) ۱۱۱۹۲۱
- AR. Kakoee, Y. Bakhshan, A. Gharehghani, MM. Salahi. "Numerical comparative study of hydrogen addition on combustion and emission characteristics of a natural-gas/dimethyl-ether RCCI engine with pre-chamber". Energy ۱۸۶ (۲۰۱۹) ۱۱۵۸۷۸
- AR. Kakoee, A. Gharehghani. "Comparative study of hydrogen addition effects on the natural-gas/diesel and natural-gas/dimethyl-ether reactivity controlled compression ignition mode of operation". Energy Conversion and Management ۱۹۶ (۲۰۱۹) pp. ۹۲-۱۰۴
- M. Taghavi, A. Gharehghani, F. Bakhtiari nejad, M. Mirsalim. "Developing a model to predict the start of combustion in HCCI engine using ANN-GA approach". Energy Conversion and Management ۱۹۵ (۲۰۱۹) pp. ۵۷-۶۹. https://doi.org/۱۰.۱۰۱۶/j.enconman.۲۰۱۹.۰۵.۰۱۵
- A. Gharehghani. "Load Limits of an HCCI Engine Fueled with Natural Gas, Ethanol, and Methanol". Fuel ۲۳۹ (۲۰۱۹) pp. ۱۰۰۱-۱۰۱۴. https://doi.org/۱۰.۱۰۱۶/j.fuel.۲۰۱۸.۱۱.۰۶۶
- A. Gharehghani et al. "Simultaneous Reduction of CO and NOx Emissions as well as Fuel Consumption by Using Water and Nano Particles in Diesel–Biodiesel Blend". Cleaner Production ۲۱۰ (۲۰۱۹) ۱۱۶۴-۱۱۷۰. https://doi.org/۱۰.۱۰۱۶/j.jclepro.۲۰۱۸.۱۰.۳۳۸
- A. Kakoee, Y. Bakhshan, S. Motadayen Aval, A. Gharehghani. An improvement of a lean burning condition of natural gas/diesel RCCI engine with a pre-chamber by using hydrogen. Energy Conversion and Management ۱۶۶ (۲۰۱۸) ۴۸۹–۴۹۹. https://doi.org/۱۰.۱۰۱۶/j.enconman.۲۰۱۸.۰۴.۰۶۳
- A. Gharehghani, M. Mirsalim, R. Hosseini. Effects of waste fish oil biodiesel on diesel engine combustion characteristics and emission. Renewable Energy ۱۰۱ (۲۰۱۷) ۹۳۰-۹۳۶. http://dx.doi.org/۱۰.۱۰۱۶/j.renene.۲۰۱۶.۰۹.۰۴۵
- MM Salahi, V. Esfahanian, A. Gharehghani, M. Mirsalim. Investigating the reactivity controlled compression ignition (RCCI) combustion strategy in a natural gas/diesel fueled engine with a pre-chamber. Energy Conversion and Management ۱۳۲ (۲۰۱۷) ۴۰–۵۳. http://dx.doi.org/۱۰.۱۰۱۶/j.enconman.۲۰۱۶.۱۱.۰۱۹
- V. Esfahanian , MM Salahi, A. Gharehghani, M. Mirsalim. Extending the lean operating range of a premixed charged compression ignition natural gas engine using a pre-chamber. Energy ۱۱۹ (۲۰۱۷) ۱۱۸۱-۱۱۹۴. http://dx.doi.org/۱۰.۱۰۱۶/j.energy.۲۰۱۶.۱۱.۰۷۱
- Aghbashlo M, Tabatabaei M, Mirsalim M, Gharehghani A, et al,. A novel emulsion fuel containing aqueous nano cerium oxide additive in diesel–biodiesel blends to improve diesel engines performance and reduce exhaust emissions: Part II – Exergetic analysis. Fuel ۲۰۵ (۲۰۱۷) ۲۶۲-۲۷۱. https://doi.org/۱۰.۱۰۱۶/j.fuel.۲۰۱۷.۰۵.۰۰۳
- Khalife, E., Najafi, B., Mirsalim, M., Gharehghani, A, et al. A novel emulsion fuel containing aqueous nano cerium oxide additive in diesel-biodiesel blends to improve diesel engines performance and reduce exhaust emissions: Part I - Experimental analysis. Fuel ۲۰۷ (۲۰۱۷) ۷۴۱-۷۵۰. https://doi.org/۱۰.۱۰۱۶/j.fuel.۲۰۱۷.۰۶.۰۳۳
- Khalife E, Najafi B, Mirsalim M, Gharehghani A. Impacts of water inclusion in diesel fuel on engine emission parameters at various injection timings. J. Eng. Applied Sci., ۱۲ (۱): ۱۴۷-۱۵۵, ۲۰۱۷. ۱۰.۳۹۲۳/jeasci.۲۰۱۷.۱۴۷.۱۵۵
- A. Gharehghani, R. Hosseini, M. Mirsalim, Talal Yusaf. A computational study of operating range extension in a natural gas SI engine with the use of hydrogen. International Journal of Hydrogen Energy ۴ ۰ ( ۲ ۰ ۱ ۵ ) ۵ ۹ ۶ ۶ -۵ ۹ ۷ ۵. doi:۱۰.۱۰۱۶/j.ijhydene.۲۰۱۵.۰۳.۰۱۵
- A. Gharehghani, R. Hosseini, M. Mirsalim, Talal Yusaf. A comparative study on the first and second law analysis and performance characteristics of a spark ignition engine using either natural gas or gasoline. FUEL ۱۵۸ (۲۰۱۵) ۴۸۸–۴۹۳. doi:۱۰.۱۰۱۶/j.fuel.۲۰۱۵.۰۵.۰۶۷
- A. Gharehghani, R. Hosseini, M. Mirsalim, S.A. Jazayeri, Talal Yusaf. An experimental study on reactivity controlled compression ignition engine fueled with biodiesel/natural gas. ENERGY, ۸۹ (۲۰۱۵) ۵۵۸-۵۶۷. doi:۱۰.۱۰۱۶/j.energy.۲۰۱۵.۰۶.۰۱۴
- A. Yousefi, A. Gharehghani, M. Birouk. Comparison Study on Combustion Characteristics and Emissions of a Homogeneous Charge Compression Ignition (HCCI) Engine with and without Pre-combustion Chamber. Energy Conversion and Management ۱۰۰ (۲۰۱۵) ۲۳۲–۲۴۱. doi:۱۰.۱۰۱۶/j.enconman.۲۰۱۵.۰۵.۰۲۴
- A. Yousefi, M. Birouk, A. Gharehghani. A Comparison Study of Dual Fuel Pilot Diesel Engine Performance and Emissions under Various Premixed Fuel Types. Energy Conversion and Management, ۱۰۶ (۲۰۱۵) ۳۲۲-۳۳۶. doi:۱۰.۱۰۱۶/j.enconman.۲۰۱۵.۰۹.۰۵۶
- A. Gharehghani, M. Koochak, M. Mirsalim, Talal Yusaf “Experimental investigation of thermal balance of a turbocharged SI engine operating on natural gas” Applied Thermal Engineering ۶۰ (۲۰۱۳) pp. ۲۰۰-۲۰۷. http://dx.doi.org/۱۰.۱۰۱۶/j.applthermaleng.۲۰۱۳.۰۶.۰۲۹
- M. Koochak, A. Gharehghani, M. Shahbakhti, “Experimental and Simulation Study of In-cylinder Strategies for Regeneration of Lean NOx Traps in an HSDI Diesel Engine, IMechE Part D: Journal of Automobile Engineering, Vol. ۲۲۷, Issue ۱۲, Pages ۱۶۶۱–۱۶۷۳, Dec. ۲۰۱۳. http://pid.sagepub.com/content/۲۲۷/۱۲/۱۶۶۱
- A. Gharehghani, S.M. Mirsalim, S.A. Jazayeri," Numerical and experimental investigation of combustion and knock in a dual fuel gas/diesel compression ignition engine ", Journal of combustion, Volume ۲۰۱۲ (۲۰۱۲), Article ID ۵۰۴۵۹۰, ۱۰ pages (http://www.hindawi.com/journals/jc/contents/ )
- A.Gharehghani, R. Hoseini, T. Yusaf, “Investigation on the effective of additives to natural gas on heavy-duty SI engine combustion characteristics”, Journal of Mechanical Engineering & Sciences (JMES), Volume ۵, pp. ۶۷۷-۶۸۷, December ۲۰۱۳. http://dx.doi.org/۱۰.۱۵۲۸۲/jmes.۵.۲۰۱۳.۱۴.۰۰۶۵.
- Gharehgahani A., Mirsalim M., Jazayeri A., “Numerical Investigation of Flow Field of D۸۷ Dual Fuel Engine” International Journal of Automotive Engineering, ۲۰۱۱;۱(۳):۱۴۱-۱۵۱ (http://www.iust.ac.ir/ijae/browse.php?a_code=A-۱۰-۵۷-۱&slc_lang=en&sid=۱ )
- A. Gharehghani, M.M. Mottahedi,” Analysis of a heavy diesel V-type engine -۲۲ MW- equipped with a turbocharger”,Ofogh, Journal of Mechanical Engineering Department, Amirkabir University, ۲۰۰۸
Conference papers
- Ayat Gharehghani, MM. Salahi, V. Esfahanian, A.M. Andwari, A. Salavati-Zadeh “Operating Range Extension of a Natural Gas Fueled PCCI Engine using Ozone”. Proceedings of the ۱۰th International Conference on Internal Combustion Engines& Oil, February۰۳-۰۵, ۲۱۰۸, Research Institute of Petroleum Industry, Tehran, Iran. Paper Number: ۱۰۶۹
- Ayat Gharehghani, B. Bahri, M. Mirsalim, “Performance and combustion parameters investigation in RCCI engine using response surface methodology”. Proceedings of the ۱۰th International Conference on Internal Combustion Engines& Oil, February۰۳-۰۵, ۲۱۰۸, Research Institute of Petroleum Industry, Tehran, Iran. Paper Number: ۱۱۲۸
- A. Gharehghani, S.M. Mirsalim, S.A. Jazayer, R. Hoseini, “Experimental study on low temperature combustion dual fuel biodiesel/natural gas engine”. ASME ۲۰۱۵, Internal combustion engine division, ICEF۲۰۱۵-۱۰۰۶
- A. Gharehghani, S.M. Mirsalim, R. Hoseini , S.A. Jazayer, Reactivity controlled compression ignition (RCCI) combustion strategy: a solution to reduce fuel consumption and emission levels. Proceedings of the ۸-th International Conference on Internal Combustion Engines November ۱۹-۲۱, ۲۰۱۳, Research Institute of Petroleum Industry, Tehran, Iran ICICE-۸, article A-۱۰-۹۳-۵
- A. yousefi, A. Gharehghani, S.M. Mirsalim, Study of Natural Gas/DME homogeneous charge compression ignition with use of multi- dimensional CFD model and detailed chemical kinetics. Proceedings of the ۸-th International Conference on Internal Combustion Engines November ۱۹-۲۱, ۲۰۱۳, Research Institute of Petroleum Industry, Tehran, Iran ICICE-۸, article A-۱۰-۹۴-۳
- A. Gharehghani, R. Hoseini, S.M. Mirsalim, “Investigation of the effect of natural-gas composition on heavy-duty SI engine combustion characteristic”, ASME۲۰۱۲, Internal combustion engine division, ICES۲۰۱۲-۸۱۰۳۵
- A. Gharehghani, A. Rahimi, “Combustion modeling in burner to simulate the catalyst aging condition”, ۷th International Conference on Internal Combustion Engines, Tehran, Iran, ۲۰۱۱, IICE-۷-A-۱۰-۹۴-۲
- A. Gharehghani, M.H. Askari, S.A. Jazayeri, “Homogeneous Charge Compression Ignition (HCCI) Combustion Using Different PRF Mixtures with Detail Chemical Mechanism”, ASME ۲۰۱۱, IMECE۲۰۱۱-۶۳۹۷۹
- A. Gharehghani, S.A. Jazayeri , S.M. Mirsalim, M.ghanbari, “ Numerical and Experimental Investigation on Performance of Dual Fuel D۸۷ Engine”, ASME ۲۰۱۰, IMECE۲۰۱۰-۳۷۹۲۸
- A. Gharehghani, R. Hoseini, M.M. Salahi, EXPERIMENTAL INVESTIGATION OF NATURAL CONVECTIVE HEAT TRANSFER FROM HORIZENTAL, INCLINED AND VERTICAL CYLINDER WITH CONSTANT HEAT FLUX, ASME ۲۰۱۰, IMECE۲۰۱۰-۳۷۹۰۳
- A. Gharehghani, S.M. Mirsalim, S.A. Jazayeri, “Numerical investigation of Flow Field and combustion characteristics of D۸۷ dual fuel engine ", SAE Paper, No. ۲۰۱۰-۰۱-۰۴۸۰ (http://www.sae.org/search?searchfield=gharehghani )
- A. Gharehghani, M. Ghanbari, S.M. Mirsalim, S.A. Jazayeri , " Numerical Simulation of a New Dual Fuel (Diesel-Gas) D۸۷ Engine with Multi-Dimensional CFD Model", CIMAC Congress ۲۰۱۰, Bergen, CIMAC Paper No.۲۳۳ (http://www.cimac.com/congress_۲۰۱۰/congress_۲۰۱۰.htm )
- A. Gharehghani A, H. Rahimzadeh. , “Experimental Investigation And Design of a Solar Desalination Unit Which Work With Humidification –Dehumidification Process”, ۶th International Conferences On Heat Transfer, Fluid Mechanics and Thermodynamics, ۳۰June to ۲July ۲۰۰۸, Pretoria , South Africa
- A. Gharehghani, S. M. Mirsalim, “Methods for Reducing the Nitrogen Oxide (NOx) Emission in Diesel Engines (Review Paper)”, Fifth International Conference on Internal Combustion Engines, Tehran, Iran, ۲۰۰۷, Paper No. IPCO۵-۸
- A. Gharehghani, S. M. Mirsalim, "New Technologies for Reducing the Emission and Fuel Consuming in Internal Combustion Engines”, Fifth International Conference on Internal Combustion Engines, Tehran, Iran, ۲۰۰۷, Paper No. IPCO۵-۳۱
- A. Gharehghani, M. Jafarabadi, S.M. Mirsalim, S.A. Jazayeri, " Numerical investigation of Fluid Flow of D۸۷ dual fuel engine using KIVA۳-V۲", Sixth International Conference on Internal Combustion Engines, Tehran, Iran, ۲۰۰۹
- Ghareghani. A., Rahimzade. H., Rafee. R., “Solar Desalination With Humidification And Dehumidification Of Air” , ۱۵th International Conferences of Mechanics, ISME ۲۰۰۷,Tehran, Iran
- A. Gharehghani, M. Mottahedi, M. J. Kermani, “Investigation and analysis of exerted forces to the Exhaust ‘Diffuser’ of Gas Turbine V۹۴.۲ (fabricated in ‘TUGA’ company)” , Recent Advances In Fluid Mechanics, ۳rd-۶th Mach ۲۰۰۸, Andhara Pradesh, India
- M. Mottahedi, A.Gharehghani, M. J. Kermani,” Analysis and investigation of exerted forces to the ‘Air intake’ of Gas Turbine V۹۴.۲ (fabricated in ‘TUGA’ company)”, Recent Advances In Fluid Mechanics, ۳rd-۶th Mach ۲۰۰۸, Andhara Pradesh, India
- A. Ghareghani, H. Rahimzadeh, “Experimental Analysis of Solar Desalination Process”, Conference on Sea Water Desalination, Jahad Kheshanvarzi, Tehran, Iran ۲۰۰۸
Computer Skills
- Programming Language: MATLAB, FORTRAN
- Engineering Software:Fluent, Open FOAM, CFX, AVL FIRE, CONVERGE, GT-Power, SolidWorks, Tec plot, Pro/E, ICEM-CFD, Adams
دروس ارائه شده
|