دکترا معماری

  • دکتری معماری

  دوره دکتری معماری دوره ای تمام وقت و بالاترین دوره تحصیلی دانشکده است که به اعطای مدرک تحصیلی دکتری می انجامد و رسالت آن تربیت افرادی است که با نوآوری در زمینه های مختلف علوم و فناوری در رفع نیازهای کشور و گسترش مرزهای دانش موثر باشند .

  پژوهشگران دکتری حداقل ۱۴ و یا حداکثر ١٨ واحد درسی از دروس تحصیلات تکمیلی رشته مربوطه را با نظر استاد راهنما و تایید گروه و حداکثردر مدت مجاز مرحله آموزشی با موفقیت می گذرانند . واحدهای درسی به منظور تسلط بر مفاهیم نوین هر رشته و تقویت توان علمی دانشجو برای انجام تحقیق در موضوع رساله خود براساس برنامه درسی مصوب هر رشته انتخاب می شود . تعداد واحدهای رساله در مرحله پژوهشی، ۱۸ الی ۲۲ واحد است و مجموع واحدهای آموزشی و پژوهشی دانشجو در دوره دکتری ۳۶ واحد می باشد . مرحله از پژوهش با احراز شرایط لازم در امتحان جامع شروع و با کسب موفقیت در دفاع از رساله پایان می پذیرد و حداکثر 2/5 سال است.

  اولین دوره پذیرش پژوهشگر دکتر در دانشکده از سال 1378 می باشد و تا کنون ؟ فارغ التحصیل شده اند و 51 نفر در این دوره مشغول به تحصیل می باشند.

 

  • امکانات و تجهیزات

  کلیه پژوهشگران دکتری از اطاقهای گروهی،‌ رایانه و چاپگر،‌ دسترسی به شبکه اینترنت و بانکهای اطلاعاتی در دانشکده و اینترنت با خطوط تلفن در خارج دانشکده، پست الکترونیک شخصی بهرمند می باشند.

 

  • شرایط ورود داوطلبان به دوره دکتری به شرح زیر است :

  1. داشتن شرایط عمومی ورود به آموزش عالی

  2. داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد معماری یا شهرسازی یا رشته های مرتبط که حسب مورد به تائید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رسیده باشد.

  3. احراز صلاحیت علمی برای ورود به دوره دکتری

  4. احراز توانایی در زبان خارجی


دفعات مشاهده: 4693 بار   |   دفعات چاپ: 818 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 33 بار   |   0 نظر

خبرهای اخیر