[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
معرفی پروژه::
تاریخچه قطارهای سریع السیر::
ساختار::
اسناد بالادستی::
تفاهم نامه ها::
گزارشات::
مراکز موثر در اجرای طرح::
قطارهای پرسرعت دنیا::
اخبار و تازه ها::
تماس با ما::
::
فرم مشخصات سازندگان حقوقی

AWT IMAGE

..
فرم مشخصات مشاوران حقوقی

AWT IMAGE

..
فرم مشخصات مشاوران حقیقی

AWT IMAGE

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
:: سند چشم انداز 20 ساله 1404 جمهوری اسلامی ایران ::
تدوین:

  از سال 1378 در دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام برای هم جهت سازی سیاست های کلی ضرورت ترسیم و تبیین یک افق روشن در آینده ایران مشخص شد. و لذا تا مدت ها مطالعات و مباحث تحت عنوان «افق آینده ایران اسلامی» ادامه یافت. در سال 1380 مفهوم چشم انداز بجای افق آینده مورد تاکید قرار گرفت. در همین سال نتایج مطالعات برای مقام معظم رهبری طرح گردید که ایشان ضرورت این مساله را بسیار مهم تشخیص دادند و به مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ کرد که سند ملی چشم انداز ایران را تهیه نمایند. مجمع تشخیص مصلحت نظام کمیسیون خاصی را تحت همین عنوان تصویب نموده که کلیه مطالعات و تحقیقات دبیرخانه همراه با مطالعات و تحقیقات سازمان مدیریت و برنامه ریزی دولت را بررسی و متن اولیه سند چشم انداز را تهیه و برای مجمع تشخیص مصلحت نظام فرستاده شد. نتایج کمیسیون چشم انداز در سال 1381 در مجمع تشخیص مصلحت نظام به بحث گذاشته شد و در سال 1382 پس از اصلاحاتی که مقام معظم رهبری در آن مصوبات انجام دادند به تصویب نهایی رسید.

تصویب:

  سند چشم انداز پس از بحث در مجمع تشخیص مصلحت نظام در سال 1381 و اصلاحات مقام معظم رهبری در نهایت در تاریخ 26/07/1382 توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب رسید.

ابلاغ:

سند چشم انداز جمهوری اسلامی ایران در افق 1404 هجری شمسی پس از تصویب در مجمع تشخیص مصلحت نظام و ارسال به رهبری، در تاریخ 13/08/1382 توسط مقام معظم رهبری به مجمع تشخیص و قوای سه گانه ابلاغ شد.

سند چشم انداز 20ساله 1404 جمهوری اسلامی ایران - متن کامل

دفعات مشاهده: 8371 بار   |   دفعات چاپ: 1275 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 58 بار   |   0 نظر

CAPTCHA
   
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دانشگاه علم و صنعت ایران می باشد . نقل هرگونه مطلب با ذکر منبع بلامانع می باشد .
Persian site map - English site map - Created in 0.09 seconds with 48 queries by YEKTAWEB 4657