[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی ::
معرفی قطب ::
معرفی افراد ::
امکانات و توانمندیها ::
تفاهم نامه ها::
کتابخانه الکترونیکی::
معرفی کتاب ::
نشریه ::
اخبار ::
فرم عضویت::
تماس با ما ::
تسهیلات پایگاه::
::
مجله پژوهشهای معماری اسلامی
AWT IMAGE
..
شبکه خبری و تحلیلی مهندس نیوز

AWT IMAGE

AWT IMAGE

AWT IMAGE

..
مجله همشهری معماری
AWT IMAGE
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
نظرسنجی
سایت قطب علمی معماری را چگونه ارزیابی می کنید:
عالی
خوب
متوسط
ضعیف
   
..
Rss

AWT IMAGE

..
:: اهداف ::
 | تاریخ ارسال: 1391/10/30 | 

  پی‏گیری هدف‏ها در دو بٌعــد اصول (راهبردی – مفهومی) و (کاربردی – تجربی) : تعریف و ساماندهی پژوهش‏های میان رشته ای در حوزۀ هائی نظیر فلسفــۀ هنر و زیبائی شناسی اسلامی، زمینــه سازی برای ارتباط میان پژوهشگــــران این قطب و سایر محققیّن : زمینه سازی برای ارتباط سازنده میان این قطب علمی و دستاوردهای آن با نهادهای دولتی و غیردولتی معماری ساماندهی و تنظیم نقشۀ جامــع علمی – تخصصّی معماری ، در راستای برنامه های کوتاه ، میان و دراز مدّت کشور برگزاری جلسات آزاد اندیشی، هم اندیشی ، دانش افزائی و تقویت کٌرسی های نظریه پردازی تشکیل کارگروه‏هایی برای کمک به اساتید دانشگاه ها در بازنویسی برنامه های درسی ( اصلاح و روز آمدنمودن سرفصل‏ها، معرفی منابع و مراجع معتبر و تبیین و تألیف محتوٰی اصیل اسلامی برای دروس معماری زمینه سازی برای فرهنگ سازی معماری از طریق رسانه های عمومی تصویری ، صوتی و مکتوب زمینه سازی در جهت آموزش های مجازی در حوزۀ معماری .

  تعریف و ساماندهی پژوهش‏های میان رشته ای در حوزۀ هائی نظیر فلسفــۀ هنر و زیبائی شناسی اسلامی، مبانی نظری معماری اسلامی، احکام و فقه معماری اسلامی، اخلاق حرفه ای معماران و شهرسازان مسلمان و آشنائی و ارزیابی ارزشهای نهفتــه در تمدّن اسلامی ، بررسی تطبیقـــی بین آثار دوران اسلامی ایران با قبل از آن و با سایر تمدنهای قدیم و جدید در طول تاریخ و ... . 1-3- زمینــه سازی برای ارتباط میان پژوهشگــــران این قطب و سایر محققیّن : الف – محققّین علوم حوزوی نظیر ( متکلّمیــن، فیلسوفان، فقیهان، حقوقدانان، مربیّان اخلاق، عرفان و غیره ... ) ب - محققّین علوم انسانی در دانشگاه‏ها نظیر ( معرفت شناسان، فیلسوفان، اساتید دروس روش تحقیق و برنامه‏ریزی، شرق شناسان و غرب شناسان ، اساتید تاریخ هنر و معماری ، اخلاق حرفه‏ای، حقوقدانـــان بین المللی وغیره ... ) پ – محققیّن علوم تجربی و مهندسی مربوط با رشتۀ معماری نظیر ( اساتید عمران، مکانیک ، شیمی ، صنایع ، متالورژی ، برق ، کامپیوتر و غیره ... ) 1-4- زمینه سازی برای ارتباط سازنده میان این قطب علمی و دستاوردهای آن با نهادهای دولتی و غیردولتی معماری نظیر: الف – کمک به کارگروه معماری در شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی و اساتید دانشکده‏های مربوطه در جهت اصلاح سرفصل و محتوٰی دروس آموزشی مبتنی بر هویـــّت اسلامی و نیازهای روزآمد کشور ب – با نهادهای دولتی و قانون گزاری در حوزه های برنامه ریزی، قانون‏سازی و تصمیم گیری در مورد اصلاح امور معماری کشور پ – با نهادهای غیر دولتی نظیر نهادهای هنری و مهندسی مردم نهاد و ... ت – با نهادهای مهندسین مشاور معمار و شهرساز ج – با پیمانکاران و مجریان مربوطه 1-5- ساماندهی و تنظیم نقشۀ جامــع علمی – تخصصّی معماری ، در راستای برنامه های کوتاه ، میان و دراز مدّت کشور 1-6- برگزاری جلسات آزاد اندیشی، هم اندیشی ، دانش افزائی و تقویت کٌرسی های نظریه پردازی با اهداف : الف – زمینه سازی برای تعامل فرهنگی، دانش افزائی بین اساتید و اهل حرفــه ، بحث و ارائه آراء و فضای گفتگو و ابـــراز نظر همگانی ب – بستر سازی برای گسترش و تقویت نظریه پردازی ، نقد و نوآوری ، مبتنی بر فرهنگ اسلامی پ – فضا سازی برای آشنائی با پژوهندگان و نخبگان جدید و معرفـّی آثار ارزشمند و بدیع آنها. ت – زمینه‏سازی برای انتقال دستاوردها و تجربیات گروه‏های پژوهشـــی و اساتید و دانشجویان دانشگاه‏ها با یکدیگر ج – آسیب شناسی و نقد آثار معماری معاصر ایران و جهان و تلاش در جهت ارائــه راه حل‏های اصلاحی 1-7 - تشکیل کارگروه‏هایی برای کمک به اساتید دانشگاه ها در بازنویسی برنامه های درسی ( اصلاح و روز آمدنمودن سرفصل‏ها، معرفی منابع و مراجع معتبر و تبیین و تألیف محتوٰی اصیل اسلامی برای دروس معماری نظیر : الف – دروس نظری - عملی در مقطع کارشناسی نظیر ( انسان، طبیعت، معماری ، مبانی نظری معماری ، معماری معاصر، دروس تاریخ معماری ایران و جهان وغیره ... ب – دروس نظری – عملی در مقطع کارشناسی ارشد نظیر ( حکمت هنر اسلامی، سیراندیشه های معماری ، روش تحقیق ، حقوق در معماری ، اخلاق حرفه ای و غیره ... ) ج – دروس نظری – عملی در مقطع دکتری نظیر ( شناخت شناسی، روش تحقیق بین رشته ای ، بررسی تطبیقی معماری – حکمت و روشها ، فلسفۀ هنر و زیبائی ) وغیره ... د- دروس مربوط به مباحث مشترک بین معماری و شهرسازی 1-8- زمینه سازی برای فرهنگ سازی معماری از طریق رسانه های عمومی تصویری ، صوتی و مکتوب : الف – نهادها و رسانه‏های تصویری، صوتی و مکتوب ، نظیر ( صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ، ناشران مجلات و کتابهای حرفه ای ب – ایجاد سایت‏های حرفه ای و ارتباط با سایت های بین المللی مربوطه در ایران وجهان 1-9- زمینه سازی در جهت آموزش های مجازی در حوزۀ معماری الف – تدوین برنامه های آموزشی به صورت تصویری برای کلیــّه دروس نظری – عملی ب - همکاری با کلیــّه دانشگاه‏ها و نهادهای آموزش مجازی در جهت ارتقاء کیفی آموزشهای مربوطه

دفعات مشاهده: 6814 بار   |   دفعات چاپ: 2093 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 49 بار   |   0 نظر
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دانشگاه علم و صنعت ایران می باشد . نقل هرگونه مطلب با ذکر منبع بلامانع می باشد .