دفاعیه دکتری ، خانم زهری

 | تاریخ ارسال: 1392/12/10 | 

دفاعیه دکتری در دانشکده شیمی

AWT IMAGE

نرگس زهری دانشجوی دکتری تحت عنوان "ارائه­ی مدلی جامع برای پیش­بینی انرژی اکتیواسیون تجزیه­ی حرارتی دسته­های مختلف مواد پرانرژی، بررسی ارتباط آن با پارامترهای مؤثر حساسیت انفجاری و طراحی چند مولکول جدیدبا راهنمایی آقای دکتر سید ابوالفضل سید سجادی دفاع خواهدکرد.

استاد راهنما: آقای دکتر سید ابوالفضل سید سجادی

 استاد مشاور: آقای دکتر محمد حسین کشاورز

هیات داوران:

1- آقای دکتر یداله بیات

2- آقای دکتر علیرضا مادرام

3- آقای دکترسیدمرتضی موسوی

4- آقای دکتر محمد قربان دکامین

 این جلسه ساعت صبح روز چهارشنبه در محل آمفی تئاتر دانشکده مواد برگزار خواهد شد.

چکیده :

پایداری حرارتی مواد پرانرژی و پارامترهای مؤثر حساسیت انفجاری آن­ها از مهم­ترین خواص این مواد است. پایداری حرارتی مواد پرانرژی از دیدگاه طول عمر این مواد اهمیت دارد. در حالی که حساسیت به محرک­های خارجی مانند ضربه، اصطکاک، تخلیه­ی الکتریسیته­ی ساکن و ... از دیدگاه ایمنی این مواد از اهمیت ویژه­ای برخوردار است.

ارائه­ی مدلی جامع برای پیش­بینی انرژی اکتیواسیون تجزیه­ی حرارتی دسته­جات مختلف مواد پرانرژی با استفاده از روش رگرسیون خطی چند متغیره، یکی از مهم­ترین دستاوردهای این تحقیق بوده است که تا قبل از این کار، به آن پرداخته نشده بود.

بررسی ارتباط موجود میان این انرژی با میزان حساسیت به ضربه و تخلیه­ی الکتریسیته­ی ساکن از نتایج دیگر این تحقیق بوده است. در این راستا نیز از روش رگرسیون خطی چند متغیره استفاده شده است. مدلی که ارتباط میان حساسیت الکترواستاتیکی نیتروآروماتیک­ها را با انرژی اکتیواسیون تجزیه­ی حرارتی آن­ها برقرار می­کند، اولین مدل به دست آمده در این زمینه بوده است. ارائه­ی مدل دیگری که بیان کننده­ی ارتباط میان انرژی اکتیواسیون تجزیه­ی حرارتی نیترامین­ها با حساسیت الکترواستاتیکی آن­ها بوده است، یکی دیگر از نتایج این پایان نامه می­باشد. ارتباط میان انرژی اکتیواسیون تجزیه­ی حرارتی مواد پرانرژی با حساسیت به ضربه­ی آن­ها، دستاورد دیگری از این تحقیق است.

معرفی چند مولکول پرانرژی جدید با خواصی که تا حد امکان مطلوب و ایده­آل باشند، از نتایج بسیار مهم این پایان نامه می­باشد. در این راستا مشتقات جدیدی از نیتروتترازولیل ایمیدازول به عنوان مواد پرانرژی غنی از نیتروژن معرفی شده­اند. خواص مختلف این مشتقات با استفاده از مدل­های معتبر محاسبه و پیش­بینی شده است.


دفعات مشاهده: 4448 بار   |   دفعات چاپ: 666 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 20 بار   |   0 نظر