[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
درباره پژوهشکده::
گروه های پژوهشی::
معرفی افراد::
فعالیت های پژوهشی::
آزمایشگاه های تحقیقاتی::
حمایت از پایان‌نامه‌ها::
اخبار::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
زیربخش‌های پایگاه
..
:: بازدید از طرح کلان ملی موتور هواپیما ::
 | تاریخ ارسال: 1394/2/23 | 

ارایه گزارش فاز اول طرح کلان ملی موتور هواپیما

AWT IMAGE

گزارش های فاز اول طرح کلان ملی موتور هواپیما، به نماینده شورای عتف و سازمان بهره‌بردار تحویل شد.
روز چهارشنبه شانزدهم اردیبهشت ماه سال 1394، مهندس زارعان (نماینده سازمان صنایع هوایی ایران)، به عنوان نماینده شورای عتف و سازمان بهره‌بردار در پژوهشکده توربین گاز دانشگاه علم وصنعت ایران حضور یافت. در این روز گزارش های طرح کلان ملی «توسعه فناوری های کلیدی طراحی و ساخت موتور توربوفنIR59-MT-1A» از سوی دبیرخانه طرحهای کلان ملی دانشگاه علم وصنعت ایران تحویل نماینده سازمان صنایع هوایی گردید.
در این جلسه، مهندس زارعان(نماینده سازمان صنایع هوایی و رئیس دفتر برنامه طرح کلان ملی توسعه فناوری‌های کلیدی طراحی و ساخت هواپیمای150 نفره)، دکتر مرتضی منتظری (مدیر طرح کلان ملی موتور هواپیما و رئیس پژوهشکده توربین‌ گاز)و دکتر تقوی(مدیر دفتر طراحی و عضو هیات علمی دانشکده مهندسی مکانیک) حضور داشتند. مهندس زارعان در جلسه دریافت گزارش‌های طرح مذکور گفت: دانشگاه علم وصنعت ایران به عنوان مجری و محور بخش موتور این طرح کلان ملی بوده و توانسته است طراحی مفهومی موتور توربوفن را با موفقیت به اتمام برساند. بررسی اسناد و مدارک و تایید آن در سازمان طراحی، نشان می دهد این طرح دارای پیشرفت بسیار خوبی بوده است. البته از زمان بندی اولیه طرح عقب هستیم که علت این عقب ماندگی، عدم تامین اعتبارات مورد نیاز طرح بوده است و برنامه ما در سال جاری انشاءا... تامین اعتبار جهت به اتمام رساندن فاز طراحی مقدماتی این پروژه می‌باشد.
وی در ادامه افزود: اگر بتوانیم طراحی این موتور را به نیازهای دیگر کشور مثلا در حوزه نفت و گاز و نیروگاه ‌های گازی وصل نموده و گره بزنیم، اقدام بزرگی صورت گرفته است. دانش حاصل از این امر، نیاز چند وجهی کشور را پوشش داده و انشا‌ء الله با پوشش کلی این موتورها، کشور وارد حوزه و یا باشگاه سازندگان موتور در این زمینه خواهد شد. این طرح در طرح‌های کلان ملی جزو طرح‌های اولویت‌ دار بوده و از اهمیت بالایی برخوردار است.
در ادامه این جلسه، دکتر منتظری، گفت: برای انجام این طرح کلان ملی، پژوهشکده توربین گاز در دانشگاه علم و صنعت ایران تشکیل و ساختار لازم برای انجام فعالیت های طراحی و توسعه فناوری های کلیدی موتور هواپیما ایجاد شده است. وی افزود: در طرح موتور هواپیما تاکنون بیش از 24 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه علم وصنعت ایران و دیگر دانشگاه‌ها، 15نفر از فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد و دکتری، بیش از 13 دانشجوی دکتری، 24 دانشجوی کارشناسی ارشد و متخصصینی از صنعت همکاری نموده‌اند.
دکتر منتظری گفت: اکنون فاز طراحی مفهومی به اتمام رسیده و طراحی مقدماتی در فاز دوم در حال انجام است. وی گفت: از ویژگی‌های این طرح، برنامه‌ریزی برای حمایت از فعالیت‌های تحقیقاتی در دانشگاه می‌باشد و افزود: از جمله این اقدامات، حمایت از پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری و برگزاری همایش های تخصصی و برنامه‌ریزی‌ برای حمایت از انتشارات و توسعه همکاری های بین المللی است.
رئیس پژوهشکده توربین‌ گاز گفت: محور انجام این فعالیت ها شناسایی و توسعه فناوری های کلیدی در طراحی و ساخت موتور هواپیما می‌باشد و در انجام این طرح، توجه به اخذ گواهینامه معتبر نیز مورد توجه قرار گرفته است.

دفعات مشاهده: 5315 بار   |   دفعات چاپ: 2007 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

CAPTCHA
   
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دانشگاه علم و صنعت ایران می باشد . نقل هرگونه مطلب با ذکر منبع بلامانع می باشد .
Persian site map - English site map - Created in 0.1 seconds with 47 queries by YEKTAWEB 4661