[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
درباره دانشگاه::
درباره روابط عمومی::
معرفی افراد::
فرآیندهای کاری::
بروشور و کاتالوگ ها::
اخبار دانشگاه::
افتخارات دانشگاه::
دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی::
تسهیلات پایگاه::
اخبار ویژه ورودی های 1403::
آرشیو ماهنامه خبری وزارت علوم::
آرشیو گزارش های تصویری::
تور مجازی::
::
آرشیو نشریه پیام

AWT IMAGE

AWT IMAGE
نشریه پیام شماره 90
نشریه پیام شماره89
نشریه پیام شماره ۸۸
نشریه پیام- شماره 87
نشریه پیام شماره 86

نشریه پیام شماره 85
نشریه پیام شماره 84

نشریه پیام شماره 83

نشریه پیام شماره 82

نشریه پیام شماره 81

نشریه پیام شماره 80

آرشیو نشریه پیام

..
آرشیو خبرنامه الکترونیک دانشگاه

AWT IMAGE

خبرنامه شماره ۴۰۵

خبرنامه شماره ۴۰۴

خبرنامه شماره ۴۰۳

خبرنامه شماره ۴۰۲

خبرنامه شماره ۴۰۱

خبرنامه شماره ۴۰۰

خبرنامه شماره ۳۹۹

خبرنامه شماره ۳۹۸

خبرنامه شماره ۳۹۷

خبرنامه شماره ۳۹۶

خبرنامه شماره ۳۹۵

خبرنامه شماره ۳۹۴

خبرنامه شماره ۳۹۳

آرشیو خبرنامه الکترونیک

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: ساخت اولین پهپاد عمود پرواز هیبریدی کشور در دانشگاه علم و صنعت ایران ::
 | تاریخ ارسال: 1396/2/2 | 

ساخت اولین پهپاد عمود پرواز هیبریدی کشور در دانشگاه علم و صنعت ایران

     

AWT IMAGE

     

اعضای تیم دانشجویی 'برآیند علم و صنعت' اولین پهپاد عمودپرواز هیبریدی کشور را طراحی و تولید کردند.

محسن خدادادی، محمدمهدی اختری، محمد حمید سکاد فکر، هادی افشاری، علیرضا اختری و محمدجواد مربوبی، دانشجویان دانشگاه علم و صنعت ایران و اعضای تیم برآیند علم و صنعت هستند که اولین پهپاد عمود پرواز هیبریدی ایرانی را با عنوان BA10 در مدت 6 ماه طراحی کرده و ساختند.

این پهپاد که در چهارمین مسابقه و نمایشگاه هواپیماهای بدون سرنشین به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف ارایه شده است، به تنهایی (بدون محموله و سوخت) 2.5 کیلوگرم وزن دارد و طول آن یک متر و 27 سانتیمتر و طول بال آن یک متر و 76 سانتیمتر است.

مسوول تیم برآیند علم و صنعت به بیان ویژگی های این پرنده عمود پرواز پرداخت و گفت: این پهپاد برای عملیات اوج گرفتن و فرود، نیازی به باند ندارد و این کار را با استفاده از چهار موتور الکتریکی انجام می دهد.

محسن خدادادی هیبریدی بودن را از ویژگی های منحصر به فرد این پهپاد ذکر کرد و توضیح داد: این پهپاد دارای دو موتور بنزینی و الکتریکی است. به این ترتیب، هرگاه یکی از موتورها به هر دلیلی از کار بیفتد منبع دیگر، جایگزین می شود و پرنده می تواند به پرواز و عملیات خود ادامه دهد.

دانشجوی دکتری مکانیک دانشگاه علم و صنعت ایران افزود: مکانیزم این پهپاد به گونه ای است که هنگام رسیدن به یک ارتفاع مشخص، موتور بنزینی که قبلا روشن شده است وارد مدار می شود و پرواز را تحویل می گیرد و پرواز وارد فاز حرکت رو به جلو با سرعت ثابت (کروز) می شود.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این، پهپاد به مکانیزم (ساز و کار) برگشت به خانه نیز مجهز است تا اگر از رادار خارج شد بتواند به مبدا بازگردد.

به گفته خدادادی، ساختار این پهپاد، تلفیقی از بال ثابت و کوادکوپتر است و می تواند بالای سر سوژه، ثابت بایستد و از آن عکاسی و فیلمبرداری کند یا وسایل امدادی را به محل تعیین شده، تحویل دهد.

این پرنده در اجرای عملیات شناسایی، امداد و نجات کاربرد دارد و اعضای تیم برآیند علم و صنعت، ساخت نمونه های تکمیلی آن را با شعاع علمیاتی وسیع تر، مداومت پروازی طولانی تر و قدرت حمل بار بیشتری، در دست اقدام دارند.

نمونه فعلی این پهپاد عمود پرواز، با سرعت 50 کیلومتر بر ساعت و مداومت پروازی 45 دقیقه پرواز می کند.

چهارمین نمایشگاه هواپیماهای بدون سرنشین غیرنظامی با حضور 18 تیم دانشجویی از سراسر کشور 26 فروردین ماه در محل دانشگاه صنعتی شریف آغاز به کار کرد و 27 فروردین به کار خود پایان داد.

آدرس کانال تلگرام رسمی دانشگاه: https://telegram.me/IUST_Official

دفعات مشاهده: 4313 بار   |   دفعات چاپ: 519 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

CAPTCHA
   
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان

کلیه حقوق مادی ومعنوی این سایت متعلق به دانشگاه علم وصنعت ایران میباشد .هرگونه برداشت با ذکر منبع ، بلامانع است.

Persian site map - English site map - Created in 0.1 seconds with 46 queries by YEKTAWEB 4665