بسمه تعالی ضرورت ترغیب فعالیت های کارآفرینانه در برنامه های آموزشی مهندسی صنایع از آنجا که رقابت های جهانی آینده صرفا دست یافتن به کیفیت بالاتر نبوده،تولیدات موثرتر و با قیمت های کمتر و یا عرضه فرآورده ها و خدمات یکپارچه تر و یا آزادی هرچه بیشتر در حق انتخاب را در بر نمی گیرند، نهادهای تامین کننده نیروی متخصص تحصیلکرده، نیاز به تربیت مهندسین صنایعی دارندکه نسبت به ایده ها،نوآوری ها و موسسات کاری جدید بطور بازتر برخورد کنند. از نگاهی دیگر به رخدادهای در حال وقوع، نیاز است برای اینکه ایران با موفقیت به چشم انداز تعریف شده 1404 خویش دست پیدا کند، افرادی را در اختیار داشته باشد که به راحتی قادر به کار در بازارهای آزاد توام با رقابت، مملو از گونه های مختلف ابتکار و نوآوری بوده، دارای پتانسیل خلق فرصت های کارآفرینانه و نیز برخوردار از توانمندی کافی برای ایجاد اشتغال موثر باشند. براین اساس باید در مجموعه های تامین کننده نیروی کار آتی کشور کسانی تربیت شوند که، بتوانند فعالیت های پژوهشی کارآفرینی را در زمینه های سیاستگذاری که بر شرایط کارآفرینی، ترغیب کننده های نوآوری، رقابت و اقتصاد اثر می گذارد،تسهیل کنند. ضروری است دانشکده های مهندسی صنایع کشور برای ارتقاء کارآفرینی در مجموعه های سیاست ساز جامعه و ایجاد سکویی برای ایده ها و فلسفه های کارآفرینانه ای که در سطح جامعه بروز می کنند، تدابیری سرنوشت ساز را در دستور کاری خویش قرار دهند. دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه علم و صنعت ایران با عنایت به ابعاد اشاره شده در فوق درحال برنامه ریزی برای ایجاد دوره آموزش پژوهشی کارشناسی مروج کارآفرینی است که فرصت ادامه تحصیل به گستره وسیعی از فارغ التحصیلان کارشناس رشته های مختلف دانشگاهی را می دهد. ایده های سازنده همراهان و فرهیختگان حیطه تخصصی مهندسی صنایع در محقق شدن این مهم مورد استقبال قرار می گیرد. محمدعلی شفیعا استاد دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه علم و صنعت ایران |