[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
درباره دانشگاه::
درباره روابط عمومی::
معرفی افراد::
فرآیندهای کاری::
بروشور و کاتالوگ ها::
اخبار دانشگاه::
افتخارات دانشگاه::
دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی::
تسهیلات پایگاه::
اخبار ویژه ورودی های 1403::
آرشیو ماهنامه خبری وزارت علوم::
آرشیو گزارش های تصویری::
تور مجازی::
::
آرشیو نشریه پیام

AWT IMAGE

AWT IMAGE
نشریه پیام شماره 90
نشریه پیام شماره89
نشریه پیام شماره ۸۸
نشریه پیام- شماره 87
نشریه پیام شماره 86

نشریه پیام شماره 85
نشریه پیام شماره 84

نشریه پیام شماره 83

نشریه پیام شماره 82

نشریه پیام شماره 81

نشریه پیام شماره 80

آرشیو نشریه پیام

..
آرشیو خبرنامه الکترونیک دانشگاه

AWT IMAGE

خبرنامه شماره ۴۰۵

خبرنامه شماره ۴۰۴

خبرنامه شماره ۴۰۳

خبرنامه شماره ۴۰۲

خبرنامه شماره ۴۰۱

خبرنامه شماره ۴۰۰

خبرنامه شماره ۳۹۹

خبرنامه شماره ۳۹۸

خبرنامه شماره ۳۹۷

خبرنامه شماره ۳۹۶

خبرنامه شماره ۳۹۵

خبرنامه شماره ۳۹۴

خبرنامه شماره ۳۹۳

آرشیو خبرنامه الکترونیک

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دفاعیه دکتری مهندسی صنایع ::
 | تاریخ ارسال: 1403/8/22 | 
دفاعیه دکتری مهندسی صنایع
 
فرناز حیدرپور (دانشجوی دکتری رشته مهندسی صنایع)، ۲۷ آبان ماه ۱۴۰۳ از رساله خود با عنوان «ارائه مدل بهینه‌سازی استراتژی فروش در خرید گروهی آنلاین در یک زنجیره تأمین دارای کانال توزیع دوگانه با استفاده از رویکرد نظریه بازی در شرایط عدم قطعیت»‏ دفاع می‌کند.
 چکیده این رساله که به راهنمایی دکتر مهدی غضنفری و مشاوره دکتر محمد سعید جبل‌عاملی انجام شده، به شرح زیر است. ضمنا این جلسه دفاعیه، ساعت ۱۳:۳۰ در کلاس ۲۰۸ (طبقه دوم دانشکده) برگزار می‌شود.

چکیده:
عوامل گوناگونی بر تصمیمات مشتریان در انتخاب یک خدمت اثرگذار است. از مهمترین این عوامل، قیمت و سطح خدمت ارائه-‌شده توسط فروشنده به مشتریان است. اعتبار فروشنده نیز از جمله عوامل تأثیرگذار در انتخاب و خرید خدمت است که بر اثر تبلیغات و سطح خدمت ارائه شده توسط خود، تقویت می‌شود. ظهور اینترنت منجر به افزایش توجه فروشندگان به تبلیغات از طریق بسترهای خرید گروهی آنلاین شده است. پلتفرم‌های خرید گروهی آنلاین بعنوان شکل جدیدی از تجارت الکترونیک، کانال جدیدی را به فروشندگان ارائه می‌کند تا از طریق تبلیغات، تخفیف‌هایی را برای خدمات متنوع ارائه کنند و مشتریان جدیدی را با فرصت تجربه خدمات خود جذب کنند. این تحقیق بر اساس مسائل واقعی مشاهده شده در پلتفرم‌های خرید گروهی آنلاین انجام می‌شود که در آن فروشنده تصمیم می‌گیرد خدمات خود را با ارائه کوپن تخفیف در یک پلتفرم خرید گروهی آنلاین تبلیغ کند. هدف فروشنده جذب مشتریان جدید وابسته به پلتفرم است. با توجه به عدم‌ قطعیت شناختی پارامترها در یک زنجیره تأمین، تمامی پارامترهای مسأله بر اساس نظرات کارشناسان به صورت متغیرهای فازی مشخص می‌شوند. از همین رو، در این تحقیق یک مدل ریاضی فازی برای تعیین هم‌زمان قیمت، سطح خدمات و سطح تبلیغات در یک زنجیره تأمین با کانال‌های توزیع دوگانه طی دو دوره فعلی و آینده بر اساس رویکردهای بازی متمرکز و غیرمتمرکز توسعه داده شده است. زنجیره مورد نظر در این مطالعه شامل یک فروشنده و یک پلتفرم خرید گروهی می¬‌باشد که در آن فروشنده می‌تواند خدمت خود را از طریق استراتژی فروش جداگانه (آفلاین) به فروش برساند و یا از استراتژی مختلط استفاده کرده و خدمت خود را از طریق پلتفرم خرید گروهی (آنلاین) به فروش برساند. تابع تقاضا استفاده شده در این تحقیق امکان بررسی هم‌زمان سه عنصر قیمت، سطح خدمات و سطح تبلیغات بر تقاضا مشتریان را به صورت یکپارچه فراهم می نماید. در ابتدا فرض می‌¬شود که رقابت بین فروشنده و پلتفرم همکارانه است و از رویکرد مدل تصمیم‌گیری متمرکز برای حل استفاده شده است. علاوه براین، ساختار بازی دیگری در بازار خرید گروهی آنلاین وجود دارد که به آن مدل تصمیم غیرمتمرکز گویند که بازار توسط پلتفرم کنترل می‌شود و نقش رهبر استکلبرگ را بازی میکند. لذا در این مطالعه، رفتار همکارانه و غیرهمکارانه مورد بررسی قرار گرفته و پس از مدل‌سازی، مساله به صورت متمرکز و غیرمتمرکز حل شده است. همچنین، در ادامه، سه مدل همکارانه و دو مدل غیرهمکارانه برای دو فروشنده رقابتی در زنجیره تأمین دوگانه خرید گروهی توسعه داده می‌شود. با در نظر گرفتن ساختارهای حاکم بر پلتفرمهای خرید گروهی، سیاستهای مختلف بازپرداخت و تقسیم درآمد تحت سناریوهای مختلف برای مدل‌های متمرکز و غیرمتمرکز توسعه یافته است و راه‌حل‌های بهینه مساله با استفاده از رویکرد تئوری بازی و تئوری مجموعه‌های فازی برای هر سناریو تعیین می‌شود. همچنین، تحلیل حساسیت‌های انجام شده در این مطالعه، اثر تغییر پارامترهای مهم بر تصمیم‌گیری‌های فروشنده را فراهم می‌نماید که اثربخشی نتایج نظری مدل‌ها و بینش‌های مدیریتی ارائه می‌شود. مساله مورد بررسی در این تحقیق، دارای کاربردهای عملی متنوعی است که بعنوان نمونه می‌توان به کاربرد آن در مراکز فرهنگی، رستورانها، مراکز تفریحی، مراکز بهداشتی و آرایشی جهت تعیین قیمتها، سطح خدمات و سطح تبلیغات اشاره نمود.
 واژه‌های کلیدی: مدل بهینه‌سازی استراتژی فروش، پلتفرم خرید گروهی آنلاین، زنجیره تأمین کانال دوگانه فازی، قیمت‌گذاری، کیفیت خدمات، تبلیغات
نشانی الکترونیکی دانشجو:
farnazheidarpoor۲۵gmail.com



دفعات مشاهده: 240 بار   |   دفعات چاپ: 54 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

CAPTCHA
   
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان

کلیه حقوق مادی ومعنوی این سایت متعلق به دانشگاه علم وصنعت ایران میباشد .هرگونه برداشت با ذکر منبع ، بلامانع است.

Persian site map - English site map - Created in 0.1 seconds with 46 queries by YEKTAWEB 4665