گفتگو با اولین دانشآموخته مرکز آموزش الکترونیکی دانشگاه
![]() | اولین دانشجوی مرکز آموزش الکترونیکی دانشگاه علم و صنعت ایران با معدل 68/16 از مقطع کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی، دانشآموخته شد. نورالدین گندمی که اولین دانشآموخته مرکز آموزش الکترونیکی دانشگاه است از پایاننامه خود با |
موضوع: «بررسی علل تاخیرات پروژههای عمرانی با مطالعه موردی روی صنعت سدسازی استان کرمانشاه» به راهنمایی دکتر مصطفی جعفری و مشاوره دکتر سیامک نوری، دفاع کرد.
نورالدین گندمی متولد سال 1355 و دارای مدرک کارشناسی مهندسی عمران است. وی رئیس کارگاه پروژه راهآهن غرب کشور و ساکن شهر کرمانشاه است.
مهندس گندمی از دانشجویان اولین دوره مرکز آموزش الکترونیکی دانشگاه است که از بهمن 84 در این مرکز مشغول به تحصیل بودهاست. او در حال حاضر موفق به اخذ پذیرش از دانشگاه MMU کشور مالزی برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری رشته مدیریت – مدیریت پروژه شده است.
مهندس گندمی سطح کیفی دورههای آموزشی مرکز آموزش الکترونیکی دانشگاه علم وصنعت ایران را در مقایسه با دیگر دانشگاههای کشور، خوب دانست و با تقدیر از تلاشهای مسئولان این مرکز گفت: من از طریق آگهی فراخوان در روزنامه با موضوع پذیرش دانشجو در مرکز آموزش الکترونیکی دانشگاه علم وصنعت ایران آشنا شدم و از آنجا که دانشجویان اولین دوره مرکز بودیم در نیمسال اول تحصیل، با محدودیت امکانات سخت افزاری مواجه شدیم ولی از نیمسال دوم، دانشگاه به خوبی از عهده رفع نواقص برآمد و پیشرفت خوبی داشت. من از مسئولان این مرکز و ریاست دانشگاه به دلیل فراهم آوردن این بستر مناسب بسیار سپاسگزارم و بار علمی دوره را در حد و شان دانشگاه پیشرفتهای چون علم وصنعت ایران ارزیابی میکنم .
وی برگزاری دورههای آموزش الکترونیکی را در مقاطع تحصیلات تکمیلی اقدامی مناسب توصیف کرد و افزود: به نظر من برگزاری دورههای آموزش الکترونیکی برای دانشجویان مقطع کارشناسی، چندان منطقی نیست زیرا دانشجو باید محیط دانشگاه و استاد را درک کند ولی برگزاری این دورهها برای مقاطع کارشناسیارشد و دکتری بسیار مناسب است. در هر حال این دورهها برای افرادی نظیر بنده که شاغل بوده و امکان ادامه تحصیل در دورههای حضوری دانشگاهها را ندارند، بسیار مغتنم است. چنانکه خود من در سال 78 در دوره کارشناسی ارشد حضوری دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم و تنها به دلیل مشغله کاری و طولانی بودن مسافت، از ادامه تحصیل در این دانشگاه بازماندم و به ناچار در کرمانشاه ماندم.
مهندس گندمی صرفه جویی در وقت و هزینه، عدم نیاز به طی مسافت، امکان مطالعه کتابهای الکترونیکی در هر زمان و مکان که دسترسی به اینترنت میسر باشد و امکان همزمانی ادامه تحصیل و اشتغال به کار را از مزایای عمده این دورهها دانست.