ضرورت وجودی و نیاز کشور
تجارب موجود در فرآیند توسعه اقتصادی در کشورهای توسعه یافته و نوپای صنعتی نشان میدهد که توان مدیریت یکی از اهرمهای قوی و محرکهای اصلی توسعه است. نیاز به تقویت و تجهیز کادر مدیریت بهخصوص در سطح اجرایی در کشور ما نیز بهخوبی احساس شده است. کشور ما اکنون نیازمند مدیرانی است که بتوانند با بهرهگیری از آخرین دستاوردهای دانش مدیریت و تجارب کشورهای صنعتی و نیز در نظر گرفتن شرایط بومی، وظایف خویش را در راهبری و مدیریت به ویژه در زمینههای برنامهریزی، سازماندهی، هماهنگی و کنترل، مدیریت منابع انسانی و بالاخره نوآوری و تحول، بهنحوی موثرتر از گذشته انجام داده و راه را برای توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هموار کنند. دوره کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی نیز بهمنظور پرورش چنین مدیرانی برای بنگاههای تولیدی و خدماتی در بخشهای دولتی، خصوصی و تعاونی طراحی و تدوین شده است .
قابلیت ها و تخصصی که فارغ التحصیلان در این رشته بدست می آورند
- درک یکپارچه از مباحث موجود در دروس گذرانده شده و مهارت بهکارگیری آنها
- ارائه ایدههای راهبردی و تحول آفرین
- شناخت تحلیلی بازار بهویژه در ابعاد بین المللی
- داشتن دیدگاه اقتصادی
- توانائی ایجاد گروههای کاری و رهبری آنها
- کارآفرینی با ایجاد فعالیتهای جدید در درون سازمان و یا ایجاد سازمانهای جدید
- ارائه خدمات مشاورهای و مطالعاتی در زمینههای مزبور به مدیران سازمانهای اقتصادی و اجتماعی
- پرورش مدیرانی با قابلیت انعطافپذیری بالا که قدرت تصمیمگیری سریع و تطبیق باشرایط متغیر دنیای کسب وکار را داشته باشند .
- طراحی، هدایت و رهبری تحول در کل سازمان پس از کسب تجارب عملی در مدیریت
عناوین برخی از محورهای تخصصی رشته مدیریت اجرایی
- مدیریت استراتژیک
- مدیریت بازاریابی و صادرات
- مدیریت تولید و عملیات
- مدیریت منابع انسانی
- کارآفرینی
- مدیریت خدمات
- مدیریت پروژه
- مدیریت کیفیت
صنایع و حوزههای که فارغ التحصیلان این رشته میتوانند در آن به فعالیت بپردازند
- شرکتها و مؤسسات مشاوره مدیریت
- صنایع خودروسازی
- صنایع نفت، گاز و پتروشیمی
- صنایع نساجی و شیمیایی
- صنایع ماشین سازی و قطعه سازی
- شرکتهای خدمات بیمهای
- مؤسسات مالی و بانکها
- سایر شرکتهای خدماتی وبنگاههای اقتصادی
سیلابس کارشناسی ارشد مدیریت سیستم و بهره وری
|
|
اصلی |
|
1 |
|
برنامه ریزی استراتژیک |
3 |
|
2 |
|
مدیریت منابع انسانی |
3 |
|
3 |
|
مدیریت کیفیت جامع |
3 |
|
4 |
|
مدیریت عملیات |
3 |
|
5 |
|
سازماندهی و رهبری |
3 |
|
|
|
تخصصی |
|
1 |
|
مدیریت رفتار سازمانی |
3 |
|
2 |
|
مهندسی فاکتورهای انسانی |
3 |
|
3 |
|
بازاریابی |
3 |
|
4 |
|
تئوری تصمیم گیری |
3 |
|
5 |
|
ارزیابی اقتصادی طرحها |
3 |
|
6 |
|
سیستمهای سنجش عملکرد |
3 |
|
7 |
|
مدیریت نگهداری و تعمیرات |
3 |
|
8 |
|
مدیریت پروژه |
3 |
|
9 |
|
سیستم های جامع اطلاعات مدیریت |
3 |
|
10 |
|
کارآفرینی و خلاقیت |
3 |
|
11 |
|
فناوری اطلاعات در مدیریت مهندسی |
3 |
|
12 |
|
آشنایی با نرم افزارهای مدیریت مهندسی صنایع |
3 |
|
13 |
|
مدیریت انتقال تکنولوژی |
3 |
|
14 |
|
مدیریت طرحهای توسعه |
3 |
|
15 |
|
مدیریت دانش |
3 |
|
16 |
|
مباحث منتخب |
3 |
|
17 |
|
تحلیل و مدلسازی سیستمها |
3 |
|
18 |
|
مهندسی مالی |
3 |
|
19 |
|
شبیه سازی و مدلسازی سیستم |
3 |
|
20 |
|
یک درس 3 واحدی نظری از سایر گرایش ها |
3 |
|
|
|
جبرانی |
|
1 |
|
آمار و احتمالات |
3 |
|
2 |
|
اصول مدیریت و تئوری سازمان |
2 |
|
3 |
|
روشهای کمی در مهندسی صنایع |
3 |
|
|
|
تحقیقاتی |
|
1 |
|
پایان نامه |
6 |
|
2 |
|
روش تحقیق |
2 |
|
|