[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
درباره دانشکده::
اخبار ::
کمک آموزشی::
آموزش::
پژوهش::
معرفی افراد::
دانشجویان::
امکانات::
تسهیلات پایگاه::
::
نهمین کنفرانس بین المللی
..
تالار افتخارات

AWT IMAGE

..
دفاعیه‌ها

AWT IMAGE

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
بازدید علمی

گزارش‌های بازدید دانشکده

..
منشور اخلاقی

AWT IMAGE

..
:: سید احسان فرقانی ::

نوع سندپروژه کارشناسی
کد سند1خ 83 س ا ف

 عنوان

تاثیر ماشین پایدارساز بر افزایش مقاومت جانبی خط آهن

 تهیه کننده

 سید احسان فرقانی

 استاد راهنما

  دکتر جبارعلی ذاکری

استاد مشاور-

 مقطع

  کارشناسی

  گرایش

  خط و سازه های ریلی

  تاریخ دفاع

زمستان 83

  کلید واژه

-

  چکیده مقاله:

 در مرحله اول لزوم عملیات تثبیت خط آهن بازگوشده سپس ماشین پایدار ساز دینامیکی(به عنوان یکی از راه حلهای تثبیت خط آهن ) معرفی میشود . در ادامه مدلهای مختلف این ماشین بیان شده و مقایسه ای میان قابیلتهای آنها صورت میگیرد سپس مشخصات فنی پایدارساز  مدلDGS62N به طور اجمالی مورد بررسی قرار خواهد گرفت . در قسمتی از پروژه با استفاده مطالعات انجام گرفته در سایر کشورها، توجیه اقتصادی استفاده از پایدار ساز بیان می شود. با توجه به اینکه پایدار ساز یکی از اجزای تشکیل دهنده قطار تعمیر و نگهداری خط (MDZ) است به تاریخچه، عملکرد و وضعیت فعلی ماشین آلات تعمیر و نگهداری، در ایران و بعضی از کشورهای جهان پرداخته شده و در جهت افزایش و بهره وری ماشین آلات مذکور راهکارهایی ارائه می شود. به دلیل اینکه عواملی مانند فرکانس ارتعاش، بار عمودی و سرعت ماشین پایدار ساز در تثبیت خط توسط این ماشین نقش اساسی دارند. توصیه های لازم برای انتخاب عوامل ذکرشده جهت تثبیت مطلوب ارائه میشود . پس از معرفی ماشین ، نقش آن در احداث ، بازسازی، بهسازی  و تعمیر خط ارائه خواهدشد. برای اینکه اثر عملیات پایدار ساز در افزایش مقاومت جانبی خط وتراورس سنجیده شود ، ضروری است آزمایشی ترتیب داه شود . ولی قبل از تعریف آزمایش ابتدا مقاومت جانبی تراورس و خط معرفی شده سپس عوامل موثر و راههای اندازه گیری آنها بازگوشده و در ادامه نیز مختصری از کاربرد مقاومت جانبی ارائه خواهد شد. در نهایت هم آزمایش مقاومت جانبی تراورس که توسط دانشکده مهندسی راه اهن دانشگاه علم و صنعت ایران انجام گرفته است تشریح میشود  که نتیجه این آزمایش  نشاندهنده افزایش مقاومت جانبی خط در اثر عملیات  تثبیت توسط ماشین پایدارساز است.

دریافت فایل پروژه

دفعات مشاهده: 7156 بار   |   دفعات چاپ: 1877 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 115 بار   |   0 نظر
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت ایران می باشد. استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع می باشد.
Persian site map - English site map - Created in 0.21 seconds with 60 queries by YEKTAWEB 4665