خبر مهم آموزشی شرایط تعطیلی اضطراری

 | تاریخ ارسال: 1403/9/26 | 
بسمه تعالی


جلسه شورای آموزشی دانشگاه روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۹/۲۶ برگزار و در خصوص مسائل زیر تصمیم‌گیری شد.

در شرایط تعطیلی اضطراری (مانند آلودگی هوا، سرمایش و ...) کلیه کلاس‌های دانشگاه از این تاریخ به بعد در سیستم LMS دانشگاه به صورت مجازی و طبق برنامه زمان‌بندی شده آموزشی تشکیل خواهد شد. (به همراه ضبط جلسه)

دفعات مشاهده: 214 بار   |   دفعات چاپ: 13 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

نشست بهره وری خانواده، الگوها و سیاستها

 | تاریخ ارسال: 1403/9/22 | 
ان شالله روز یکشنبه ۲۵ آذر ساعت ۱۰ جلسه بهره وری خانواده، الگوها و سیاستها در سالن مرحوم مهندس صادقی برگزار خواهد شد.

دفعات مشاهده: 249 بار   |   دفعات چاپ: 27 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

گارگاه آشنایی با 

 | تاریخ ارسال: 1403/9/20 | 


آزمایشگاه حکمرانی و آینده نگاری دانشکده پیشرفت با همکاری مرکز پژوهش های مجلس جمهوری اسلامی برگزار میکند:
از مجموعه کارگاه‌های آموزشی آینده نگاری:  گارگاه آشنایی با  " روایت پردازی ملی"
به همراه معرفی پروژه «هم‌آفرینی تصویر ایران آینده» در مرکز پژوهش های مجلس
سر فصل ها:
  • آشنایی با چیستی روایت پردازی و جایگاه آن در روش های آینده نگاری
  • مروری بر تجربیات جهانی در روایت پردازی های ملی
  •  معرفی پروژه «هم آفرینی  تصویر ایران آینده» و زمینه های همکاری

دفعات مشاهده: 274 بار   |   دفعات چاپ: 35 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

گزارش بازدید از مرکز مبادله شرکت ملی پست

 | تاریخ ارسال: 1403/9/14 | 
گزارش بازدید از مرکز مبادله شرکت ملی پست
روز سه شنبه تاریخ ۱۳ آذر بازدیدی از مرکز مبادله شرکت ملی پست واقع در حوالی میدان حر، توسط معاونت پژوهشی دانشکده با هماهنگی آقای دکتر کرمانی ،برای دانشجویان کارشناسی ارشد دانشکده، تدارک دیده شد .
بازدید از این مرکز به جهت آشنایی دانشجویان با نحوه سورتینگ مرسولات پستی با استفاده از فناوری های جدید و استفاده از ظرفیت دانشجویی برای ارتقای ظرفیت پردازش مرسولات پستی بود.

 سورتینگ مرسولات پستی چگونه انجام می  گیرد ؟
سورتینگ مرسولات پستی تا قبل از سال ۱۴۰۰ به صورت سنتی  بوده و دسته بندی مرسولات عمدتا با  استفاده از نیروی انسانی بوده که هم مشکل محدودیت در پردازش تعداد مرسولات پستی در روز بوده  وهم هزینه  بیشتری برای شرکت پست داشته .
درسال ۱۴۰۰ و ایام کرونا با افزایش حجم خرید های غیر حضوری  این نیاز در شرکت پست بوجود آمد که با افزایش توان، خدمات بهتری به مردم ارائه دهند.
دراین راستا، با پیشنهاد جمعی از دانشجویان دانشگاه شریف نحوه سورتینگ این مرکز متحول گردید. ازسال ۱۴۰۰ به بعد با استفاده از فناوری های بارکد خوانی وتشخیص اطلاعات مروسوله به صورت آنی سورتینگ مرسولات پستی با استفاده از نوار نقاله های موجود به بخش های مربوطه منتقل می شوند.

این مرکز، روزانه در روزهای عادی پانصد هزار الی هشتصد هزار در روزهای عادی و در روز های پرترافیک مثل تخفیفات جمعه  سیاه، ایام عید و…      میتواند تا بیش از یک میلیون مرسوله پستی را پرداش و دسته بندی کند.

 در دیگر بخش های این مرکز همچنین توانسته اند با استفاده از ربات های هوشمند مرسولات زیر دو کیلو گرم را سورت کنند که ضرفیت پردازش در این بخش  با ۳۰ ربات هوشمند و چهار نیروی انسانی  به ۴۰۰۰ مرسوله پستی در ساعت می رسد .
در بخش دیگر این مرکز که مخصوص پردازش  پاکت نامه است با ستفاده از فناوی های جدید و استفاده از خط سورتینگ نواری بایک نیروی انسانی میزان ۸۰۰۰ پاکت پستی پردازش و ساماندهی بشوند.

بازدید از این مرکز دیدگاه دانشجویان نسبت به استفاده علم و دانش به دست آمده در دانشگاه واستفاده آن در صنایع مختلف را مورد توجه قرار داد و استفاده از دانش به دست آمده از دانشگاه و استفاده آن در صنعت باعث ایجاد انگیزه در دانشجویان شد.


 

دفعات مشاهده: 336 بار   |   دفعات چاپ: 47 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

بازدید دانشجویان دانشکده از انجمن حامیان فرهنگ قرض‌الحسنه و کارآفرینی اجتماعی رسالت 

 | تاریخ ارسال: 1403/9/14 | 


بازدید دانشجویان دانشکده از انجمن حامیان فرهنگ قرض‌الحسنه و کارآفرینی اجتماعی رسالت 
در جریان بازدید از انجمن حامیان فرهنگ قرض‌الحسنه و کارآفرینی اجتماعی رسالت، دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت فناوری دانشکده فرصت یافتند تا با توضیحات آقایان دکتر نفیسی و دکتر رضایی (مسولان دانشگاه توسعه اجتماعی رسالت)، درباره فعالیت‌های این نهاد مردمی به عنوان بازوی نوآوری اجتماعی بانک رسالت آشنا شوند. 
در این جلسه، عملکرد و مسئولیت اجتماعی انجمن به تفصیل مورد بحث قرار گرفت. محورهای اصلی گفتگو شامل نوآوری اجتماعی، رویکرد حل مسئله، و درآمیختگی امور با میدان واقعیت بود. همچنین، سخنرانان به تشریح روند شکل‌گیری این نهاد پرداختند و چالش‌ها و نیازهایی که منجر به تأسیس آن شد را بیان کردند. چشم‌اندازهای این نهاد برای ارتقای فرهنگ قرض‌الحسنه و توسعه کارآفرینی اجتماعی نیز از دیگر موضوعات مطرح‌شده بود که تأکیدی بر نقش تأثیرگذار آن در رفع نیازهای جامعه و توانمندسازی افراد داشت.

دفعات مشاهده: 319 بار   |   دفعات چاپ: 54 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

نشست تخصصی: کاربرد نرم افزار گفی در تحلیل شبکه های اجتماعی

 | تاریخ ارسال: 1403/9/5 | 

عنوان : کاربرد نرم افزار گفی در تحلیل شبکه های اجتماعی
برگزارکننده : دانشکده مدیریت، اقتصاد و مهندسی پیشرفت
تاریخ برگزاری : سه شنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۳
ساعت برگزاری : ۱۵ الی ۱۶:۳۰
 لینک مجازی نشست:
https://meetingvc.iust.ac.ir/rsn۶s۲۵jezil/

توضیحات: 
مقدمه‌ای بر Gephi و کاربردهای آن
معرفی نرم‌افزار Gephi و کاربردهای آن در تحلیل شبکه‌ها
اهمیت Gephi در تجزیه و تحلیل شبکه‌های پیچیده (اجتماعی، علمی، اینترنتی و...)
نصب و راه‌اندازی Gephi
دانلود و نصب Gephi
آشنایی با محیط کاربری و ابزارهای اصلی نرم‌افزار
طراحی و مصورسازی شبکه در Gephi
وارد کردن داده‌ها به Gephi 
طراحی اولیه گراف (ساختار گره‌ها و یال‌ها)
تنظیمات بصری‌سازی: تغییر اندازه، رنگ و شکل گره‌ها، یال‌ها و اعمال فیلترها
استفاده از Layout های مختلف برای نمایش شبکه
تحلیل شبکه‌ها با Gephi
شاخص‌های مرکزیت
شناسایی گره‌های کلیدی و جوامع (Community Detection)
تحلیل ساختار شبکه با استفاده از الگوریتم‌ها
خروجی‌گیری و اشتراک‌گذاری نتایج
ذخیره‌سازی گراف‌ها و تحلیل‌ها 
اشتراک‌گذاری نتایج و ایجاد گزارش‌های گرافیکی
 حضور برای همه علاقه مندان آزاد می باشد.


دفعات مشاهده: 407 بار   |   دفعات چاپ: 86 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

چهاردهمین کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت

 | تاریخ ارسال: 1403/9/4 | 

جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت کنفرانس مراجعه فرمائید.
conference.olgou.ir

دفعات مشاهده: 379 بار   |   دفعات چاپ: 66 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

مقاله دانشجوی دکتری تحت راهنمایی اعضای هیات علمی دانشکده Highly Cited گردید

 | تاریخ ارسال: 1403/9/3 | 


مقاله ی دانشجوی دکتری دانشکده آقای امیر رحمانی، با عنوان" Adoption of digital innovation for resource efficiency and sustainability in the metal industry "که تحت راهنمایی و مشاوره اساتید دانشکده، جناب آقای دکتر علی بنیادی نائینی و آقای دکتر جواد مشایخ
در نشریه Resources Policy (ضریب تاثیر ۱۰.۲) چاپ شده بود، Highly Cited گردید. جامعه دانشگاهی علم و صنعت ایران، این موفقیت را به آقای دکتر علی بنیادی نائینی، آقای دکتر جواد مشایخ و آقای امیر رحمانی تبریک گفته، توفیقات روزافزون آنان را از خداوند منان خواستار است.

دفعات مشاهده: 469 بار   |   دفعات چاپ: 86 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

نشست: اهمیت تولید محتوای تخصصی-کاربردی برای جایگاه های مدیریتی در نظام حکمرانی- بررسی موردی کتاب حوزه وزارتی

 | تاریخ ارسال: 1403/8/30 | 

نشست «اهمیت تولید محتوای تخصصی-کاربردی برای جایگاه های مدیریتی در نظام حکمرانی- بررسی موردی کتاب حوزه وزارتی؛ هنر هم‌آهنگی در وزارت‌خانه» با میزبانی مشترک معاونت پژوهشی دانشکده مدیریت، اقتصاد و مهندسی پیشرفت و اندیشکده حکمرانی بسیج اساتید دانشگاه و با حضور جمعی از اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه برگزار شد. در این نشست، ابتدا دکتر شهاب جنابی و دکتر حامد امینی، ضمن بیان اهمیت و ضرورت تولید دستنامه های تخصصی-کاربردی برای جایگاه های مختلف مدیریتی در نظام حکمرانی کشور، به بیان تجربه تألیف کتاب «حوزه وزارتی؛ هنر هم آهنگی در وزارت‌خانه» پرداختند که در آن، با اتکا به تجارب حاصل شده در مدیریت حوزه وزارتی در برخی از وزارت‌خانه‌ها، آموزه‌هایی برای مدیران کل حوزه‌های وزارتی و رؤسای حوزه ریاست مجموعه‌ها و سازمان‌های بزرگ ارائه شده است. سپس دکتر مهدی عبدالحمید و دکتر امیر ذاکری، ضمن تقدیر از تلاش جمعی صورت گرفته در دانشکده مدیریت، اقتصاد و مهندسی پیشرفت برای تدوین کتاب مذکور ارزشمند دانستن آن و با قدردانی از مرکز آموزش مدیریت دولتی که آن را منتشر نموده است، به اهمیت و ضرورت استفاده از رویکرد تجربه نگاری برای تبدیل دانش ضمنی به دانش صریح و ارائه آن به مدیرانی که در جایگاه مسئولیت‌های مشابه قرار می‌گیرند، اشاره نمودند و یکی از نقاط قوت فرآیند طی شده برای دستیابی به محتوای مذکور را ورود به جزئیات مهم و پرهیز از کلی گویی و همچنین توجه تؤمان به جنبه کاربردی و جنبه علمی موضوع دانستند. ایشان با اشاره به اهمیت خودآگاه بودن مدیران در طول دوره تصدی مسئولیت و تلاش آنها برای اشراف بر حوزه مدیریتی خود و تسلط بر آن و پرهیز از قرار گرفتن در دام روزمرگی، بر اهمیت مستندسازی بجا و بموقع برای ثبت تجارب و انتقال آن به مدیران بعدی تأکید نمودند. همچنین به این مهم پرداختند که با تبدیل دانش ضمنی به دانش صریح و تولید چنین دستنامه‌هایی برای جایگاه‌های مدیریتی تکرار شونده، در آینده، تمرکز مدیران می‌تواند بر تبدیل دانش ضمنی به دانش صریح صرفا در موضوعاتی معطوف شود که در آن‌ها، اقدامات خلاقانه یا نوآورانه خاصی انجام داده‌اند و این موارد، مکمل خوبی برای دستنامه‌های فوق الذکر خواهد شد. در بخش دیگری از سخنان اعضای پنل این نشست تخصصی، بر این نکته تأکید شد که مخاطبان محتوای تولید شده فوق الذکر، صرفاً مدیران کل حوزه های وزارتی یا رؤسای حوزه‌های ریاست نیستند بلکه علاوه بر ایشان و همه کسانی که در حوزه های وزارتی و حوزه های ریاست در مجموعه ها و سازمان های مختلف فعالیت می‌کنند، این محتوا برای وزرا و رؤسای دستگاه ها نیز بسیار مفید و سودمند خواهد بود و با آشنایی با آن، می توانند در انتخاب فردی که می خواهند این مسئولیت را به او واگذار کنند، نقش آفرینی بهتری داشته باشند و با انجام حمایت‌های لازم و اتخاذ تدابیری که در محتوای مذکور به آن اشاره شده است، حوزه وزارتی یا حوزه ریاست قوی‌تر و اثرگذارتری داشته باشند. در ادامه این نشست، اساتید و دانشجویان حاضر در نشست به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پیرامون موضوع پرداختند و در پایان نشست نیز اعضای پنل تخصصی مذکور، نکات تکمیلی مرتبط با نظرات و سؤالات بیان شده از سوی حاضرین در نشست را ارائه نمودند و ضمن قدردانی از استقبال و مشارکت خود حاضرین در این نشست، بر اهمیت استفاده از این روش برای تولید محتوای تخصصی-کاربردی برای سایر جایگاه‌های مدیریت پر تکرار در نظام حکمرانی کشور، تأکید نمودند و مطالعه محتوای فوق الذکر را نیز به مسئولان و متولیان دیربط اکیدا توصیه نمودند.

دفعات مشاهده: 415 بار   |   دفعات چاپ: 86 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

انتصاب سرپرست مدیریت فرهنگی دانشکده مدیریت، اقتصاد و مهندسی پیشرفت

 | تاریخ ارسال: 1403/8/26 | 


با حکم دکتر داوود یونسیان، دکتر حامد امینی به سمت «سرپرست مدیریت فرهنگی دانشکده مدیریت، اقتصاد و مهندسی پیشرفت» منصوب شد.
دکتر یونسیان (رئیس دانشگاه)، طی حکم مورخ ۱۴۰۳/۸/۲۳، دکتر حامد امینی (عضو هیات علمی دانشکده مدیریت، اقتصاد و مهندسی پیشرفت) را به سمت «سرپرست مدیریت فرهنگی دانشکده مدیریت، اقتصاد و مهندسی پیشرفت» منصوب کرد.
جامعه دانشگاهی علم و صنعت ایران، ضمن تبریک به دکتر امینی، توفیقات روزافزون وی را آرزو دارد.

دفعات مشاهده: 351 بار   |   دفعات چاپ: 59 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

سایر مطالب این بخش