اهداف بخش هدایت تحصیلی و مشاوره ای دانشجویان در مقطع کارشناسی 1- هدایت و ارزیابی مهارتهای زندگی دانشجویی و ایجاد انس و الفت بین دانشجویان تحت پوشش 2- هدایت و نظارت مستمر بر روند علمی و فرهنگی دانشجویان 3 شناسایی دانشجویان مستعد علمی و فرهنگی و هدایت آنها به مراکز مرتبط 4- جلوگیری از افت علمی و فرهنگی دانشجویان 5 -آشنایی دانشجویان با فرصت ها و تهدیدات محیطی 6- ایجاد ارتباط کارآمد دانشجویان با استادان و بخش های دانشگاه وظایف استاد مشاور 1- ارزیابی مداوم و شناخت وضعیت علمی و فرهنگی دانشجو 2- تسلط به کلیه آیین نامه ها و دستورالعمل های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی تعیین شده توسط کمیته مرکزی استادان مشاور. 3 ارائه راهنمایی و مشاوره به دانشجو پیرامون مقررات و ضوابط آموزشی، پژوهشی و فرهنگی دانشگاه. 4- آشنا نمودن دانشجویان ورودی جدید با بخش های مورد نیاز آنها در دانشگاه 5- ارائه مشاوره های لازم به دانشجویان در زمینه های شغلی و نحوه ادامه تحصیل و آماده سازی وی برای پذیرش مسئولیت در آینده 6- هدایت و برنامه ریزی درسی و مشاوره دانشجویان در زمینه روش های صحیح مطالعه و حضور در فعالیتهای فوق برنامه علمی و فرهنگی 7- مشاوره به دانشجویان در زمینه کارهای پژوهشی، ثبت اختراع و انتخاب محل کارآموزی 8- مشاوره به دانشجویان در مسائل آموزشی، در محدوده مقررات مربوطه از جمله ثبت هام، حذف کلیه درس های اخذ شده در یک نیمسال، حذف و اضافه و حذف اضطراری واحدهای درسی، مهمانی، انتقالی، جابجایی و تغییر رشته. 9- شناسایی استعدادها و توانایی های بلقوه دانشجو و کمک به شکوفایی منطقی آنان و معرفی دانشجویان موفق در زمینه های علمی، فرهنگی به مسئولین دانشکده و دانشگاه از طریق مدیر فرهنگی دانشکده 10- شناسایی مسائل و عوامل موثر بر افت علمی وف رهنگی دانشجو و در صورت لزوم ارجاع وی به مراکز مربوطه و پیگیری های لازم 11- شرکت در جلسات و کارگاه های توجیهی و آموزشی مربوط به استادان مشاور. 12- تهیه و ارائه گزارش عملکرد موثر بر افت علمی و فرهنگی دانشجو و در صورت لزوم ارجاع وی به مراکز مربوطه و پیگیری های لازم 13- برگزاری یک درس صفر واحدی برای چهار نیمسال اغازین تحصیلی دانشجویان تبصره 1- استاد مشاورباید طوری برنامه ریزی نماید که سه جلسه به آشنایی به امور تخصصی رشته تحصیلی دانشجویان و دو جلسه بازدید از آزمایشگاه های تخصصی دانشکده برای نیمسال آغازین دانشجویان اختصاص یابد. تبصره 2- استاد مشاور باید طوری برنامه ریزی نماید که دو جلسه به بازدید علمی فرهنگی، یک جلسه به اردوی فرهنگی مذهبی و سه جلس نیز به برگزاری کارگها فرهنگی مذهبی برای چهار نیمسال آغازین دانشجویان نیز اختصاص یابد تبصره 3- مابقی جلسات درس با توجه به اختیراات و ابتگار استاد مشاور برگزار خواهد شد که در حداقل شرایط به صورت جلسات ملاقات حضوری با دانشجویان مرتبط خواهد بود 14- استاد مشاور در برگزاری بازدید ها و اردوها لازم است از ظرفیت دفتر فرهنگی دانشکده نیز بهره ببرد. وظایف دانشجویان 1- دانشجوین لازم است مشابه سایر دروس نظری در جلسات درس مهارت های دانشجویی حضورداشته باشد تبصره1- ثبت نام چهار نیمسال تحصیلی آغازین دانشجویان منوط به تایید استاد مشاور مبنی بر حضور دانشجو در کلاس های مهارت های دانشجویی می باشد. 2- دانشجویان لازم است در انتهای هر نیمسال تحصیلی، فرم ارزشیابی عملکرد استادان مشاور را تکمیل و به مدیر فرهنگی دانشکده ارئه کنند. |