روابط عمومی دانشگاه- آخرین اخبار
فراخوان شرکت در رقابت پایان‌نامه-رساله سه دقیقه‌ای (۳ Minute Thesis)

حذف تصاویر و رنگ‌ها  | تاریخ ارسال: 1404/1/31 | 
فراخوان شرکت در رقابت پایان‌نامه-رساله سه دقیقه‌ای (۳ Minute Thesis)


دفتر استعدادهای درخشان معاونت آموزشی دانشگاه در نظر دارد با همکاری دانشکده‌ها، رقابت پارسای سه دقیقه‌ای (۳ Minute Thesis) را با مجوز و ضوابط دانشگاه کویینزلند برگزار نماید.
مرحله اول این رقابت در سطح دانشکده و در دهه سرآمدی آموزش در نیمه اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۴ برگزار می‌شود. برگزیدگان دانشکده‌ها، در مرحله دوم در سطح دانشگاه به رقابت خواهند پرداخت و در پایان مرحله دوم رقابت، به دو نفر اول منتخب هیات داوران و فرد منتخب حضار، جایزه و گواهی رسمی اعطا خواهد شد.
دانشجویان مقطع کارشناسی‌ارشد، در دوره مجاز آموزش (۴ نیمسال) در صورت تصویب عنوان پایان‌نامه در گروه آموزشی و نیز دانشجویان مقطع دکتری در دوره مجاز آموزشی (۸ نیمسال) در صورت دفاع از پروپوزال، جهت شرکت در این رقابت، لازم است ضمن مطالعه شرایط و ضوابط مربوط، فرم پیوست را تکمیل و تا تاریخ ۳ اردیبهشت به معاونت آموزشی دانشکده تحویل نمایند. پس از بررسی اولیه درخواست‌ها، اسامی واجدین شرایط ارائه و زمان برگزاری، توسط دانشکده اطلاع‌رسانی خواهد شد.
رقابت پارسا (پایان‌نامه-رساله) سه دقیقه‌ای، جشنواره‌ای است که به تحقیقات دانشجویان تحصیلات تکمیلی می‌پردازد و هدف از آن، تقویت مهارت‌های علمی و ارتباطی و ارائه تحقیقات دانشجویان می‌باشد. این طرح در سال ۲۰۰۸ در دانشگاه کویینزلند استرالیا آغاز شد و در حال حاضر، با مجوز دانشگاه کویینزلند، در بیش از ۹۰۰ دانشگاه در ۸۵ کشور جهان برگزار می‌شود. در این رقابت، شرکت‌کنندگان باید بتوانند پژوهش خود را در مدت زمان ۳ دقیقه به طور مؤثر و با بیان قابل فهم، برای مخاطب غیرمتخصص توضیح دهند.

شرایط و ضوابط:
  • ارائه‌ها محدود به ۳ دقیقه هستند و در صورت عدم رعایت زمان از دور رقابت خارج می‌شوند.
  • استفاده از شعر، فایل صوتی یا ویدیویی مجاز نیست.
  • ارائه از زمانی آغاز می‌شود که سخنران با حرکت یا گفتار خود شروع به صحبت کند.
  • سخنران می‌تواند تنها از یک اسلاید ثابت استفاده نماید که باید از ابتدا در طول سخنرانی نمایش داده شود. هیچ‌گونه تغییرات یا انیمیشن‌ متحرک در اسلاید مجاز نیست.
  • تصمیم هیأت داوران، قطعی است.
داوری این رقابت بر اساس موارد زیر انجام می شود:
  • درک و محتوا:
- ارائه شفاف انگیزه پژوهش، پیشینه و اهمیت پژوهش
- ارائه شفاف روش تحقیق و نتایج و یافته‌های پژوهش
- ارائه شفاف دستاوردها، نتیجه‌گیری و تأثیر پژوهش
  • تعامل و ارتباط:
           - استفاده از بیان مناسب برای مخاطب غیر متخصص
          - طراحی مناسب اسلاید جهت تقویت ارائه
          - جلب و حفظ توجه و اشتیاق مخاطب

 
برای اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک نماید.

 
نشانی مطلب در وبگاه روابط عمومی دانشگاه:
http://idea.iust.ac.ir/find-112.14457.81382.fa.html
برگشت به اصل مطلب