روابط عمومی دانشگاه- معرفی
معرفی روابط عمومی

حذف تصاویر و رنگ‌ها

  الف) مقدمه:

  ساختار، جایگاه تشکیلاتی، شرح وظایف زیرساخت‌ها و الگوی نیروی انسانی روابط عمومی، به استناد «آیین‌نامه نحوه فعالیت، وظایف و اختیارات روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی» مصوب هیات محترم وزیران به شماره 65354 / ت 37374 هـ مورخ 27/4/1386 و «دستور العمل اجرایی ساختار، پست سازمانی و شرح وظایف روابط عمومی دانشگاه‌ها و... » که در جلسه مورخ 8/5/1388 به تائید مقام محترم وزارت رسیده و طی نامه شماره 4497/15 مورخ 1/6/88 معاون وزیر و رئیس هیات‌های امناء و هیات‌های ممیزه،‌ به دانشگاه‌ها ابلاغ گردیده است؛ به شرح زیر ارائه می‌گردد:

 

  ب) اهداف:

  1- تبیین جایگاه و نفش والای روابط عمومی در دانشگاه به منظور هویت بخشی به فعالیت‌های آن در راستای اهداف علمی- فناوری چشم‌انداز 20 ساله نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران؛

  2- ارتقاء نقش و جایگاه روابط عمومی در دانشگاه از طریق:

  1-2- تعیین حدود و ثغور وظایف روابط عمومی به منظور شناخت مدیران ارشد دانشگاه از وظایف روابط عمومی؛

  2-2- شناخت شاغلین روابط عمومی از وظایف و مسئولیت‌های خود؛

  3- تاکید بر حضور روابط عمومی در کنار مدیریت ارشد دانشگاه به منظور مشارکت در فرآیند تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری؛

  4- ایجاد ساختاری مناسب و کارآمد برای تقویت روابط عمومی دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی، پارک‌های علم و فناوری و سایر دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری


  ج) جایگاه تشکیلاتی

  1- به استناد ماده 4 آیین‌نامه نحوه فعالیت، وظایف و اختیارات روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی مصوب هیات محترم وزیران به شماره 65354 / ت 37374 هـ مورخ 27/4/1386، مدیر روابط عمومی در کلیه دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی، پارک‌های علم و فناوری دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان مدیر روابط عمومی و مشاور رئیس دانشگاه می‌باشد و مستقیماً زیر نظر عالی‌ترین مقام مسوول آن دانشگاه فعالیت خواهد کرد.

  2- مدیر روابط عمومی هر دانشگاه از میان افراد دارای خلاقیت، تحرک و آگاهی سیاسی- اجتماعی و رسانه‌ای و تا حدامکان مرتبط با رشته روابط عمومی و با هماهنگی مدیر کل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انتخاب می‌شود.

  3- مدیر روابط عمومی به منظور انجام هر چه بهتر فعالیت‌ها و اثربخشی بیشتر در شوراهای تصمیم‌گیری نظیر هیات رئیسه، شورای دانشگاه، شورای فرهنگی و... شرکت می‌نماید.

  4- عالی‌ترین مقام دانشگاه، سخنگوی دانشگاه را از میان مسوولان ارشد با اولویت مدیر روابط عمومی انتخاب می‌نماید و مواضع رسمی دستگاه از سوی سخنگوی آن دانشگاه اعلام خواهد شد.

  د) بودجه

  سازمان‌ها موظفند بودجه مورد نیاز فعالیت‌های روابط عمومی را به طور اختصاصی پیش‌بینی نمایند و هنگام مبادله موافقت‌نامه با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آن را به عنوان هزینه‌های ضروری سازمان منظور کنند و در اختیار روابط عمومی قرار دهند.

  براساس ماده 9 مصوبه شماره65354/ ت37374 هـ به تاریخ 27/4/86 هیات محترم وزیران دستگاه‌ها موظفند حداقل دو در هزار بودجه جاری ستادی خود را به تفکیک برای فعالیت‌های روابط عمومی و اطلاع رسانی درنظر گیرند و هنگام مبادله موافقت‌نامه با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور آن را به عنوان هزینه‌های ضروری دستگاه منظور کنند و در اختیار روابط عمومی‌ها قرار دهند.

نشانی مطلب در وبگاه روابط عمومی دانشگاه:
http://idea.iust.ac.ir/find-112.14569.39439.fa.html
برگشت به اصل مطلب