دانشکده مهندسی راه آهن- عطایی، شروان- درسها
طراحی تیرورق مرکب-پروژه پل

حذف تصاویر و رنگ‌ها

  طراحی تیرورق مرکب

 

  بارم نمره طراحی تیر ورق مرکب

  نمره

 

  5%

  بارگذاری

  6%

  تحلیل

  2%

  دوام

  18%

  حالت حدی مقاومت(6×3)

  5%

  حالت حدی خستگی

  10%

  حالت حدی خدمت­پذیری(5×2)

  12%

  جزئیات (3×4)

  5%

  طراحی برشگیر

  5%

  طراحی مهاربندی عرضی و جانبی

  2%

  حالت حدی ساخت و اجرا

  20%

  نقشه و لیستوفر ( shop drawing=+10 )

  5%

  متره و برآورد

  5%

  مشخصات فنی خصوصی

 

  اطلاعات عمومی

  2400

  مقاومت فولاد ST37 (کیلوگرم بر سانتیمترمربع) fy

  2100000

  مدول ارتجاعی فولاد (کیلوگرم بر سانتیمترمربع) Es

  1-بارگذاری

  • مرده (اولیه، ثانویه)
  • زنده، ضریب افزایش دینامیکی
  • خروج از خط
  • ترکیب بارگذاری

      2-تحلیل

      2-1-تیرخارجی

  • لنگر
  • بار مرده
  • بار زنده
  • برش
  • بار مرده
  • بار زنده

      2-2-تیرداخلی

  • لنگر
  • بار مرده
  • بار زنده
  • برش
  • بار مرده
  • بار زنده

      3-دوام

  • رنگ­آمیزی

      4-طراحی مقاومت

  • خصوصیات هندسی

      o کنترل ارتفاع حداقل تیر

      o عرض موثر بال فشاری تیر داخلی و خارجی

      o خواص هندسی مقطع غیرمرکب (تارخنثی، ممان اینرسی)

      o خواص هندسی مقطع مرکب تحت بارهای بلند مدت

      o خواص هندسی مقطع مرکب تحت بارهای کوتاه مدت

  • تحلیل خمشی مقطع (وسط دهانه، ربع دهانه)
  • طراحی خمشی
  • تحلیل برشی مقطع (فاصله d از بر تکیه­گاه، ربع دهانه)

      5-کنترل خستگی

      6-کنترل خدمت­پذیری

  • کنترل نسبت عمق به دهانه
  • کنترل تغییرشکل (بارهای کوتاه مدت، بارهای بلندمدت)
  • تعیین پیش­خیز [1]

      7-جزئیات

  • طراحی سخت­کننده تکیه­گاهی
  • طراحی سخت­کننده عرضی میانی
  • طراحی جوش بال و جان تیر ورق
  • طراحی اتصال قطعات تیر (قطعات حداکثر 8 متری)

      8-طراحی برشگیر (فاصله d از بر تکیه­گاه، ربع دهانه)

      9-طراحی مهاربندی

  • دیافراگم یا قاب عرضی
  • مهاربندی جانبی

      10-نقشه

  • نقشه
  • لیستوفر
  • نقشه کارگاهی [2]

      11-متره و برآورد

      12-مشخصات فنی خصوصی

  • روش اجرا
  • مشخصات فنی مصالح و آزمایش­های مورد نیاز
  •  نحوه تامین مصالح

      [1] camber

      [2] Shop drawing

     

  • نشانی مطلب در وبگاه دانشکده مهندسی راه آهن:
    http://idea.iust.ac.ir/find-18.2615.2047.fa.html
    برگشت به اصل مطلب