|
|
دانشکده مهندسی راه آهن- خط و سازه 1 کارشناسی
|
سید احسان فرقانی
|
|
حذف تصاویر و رنگها |
نوع سند | پروژه کارشناسی | کد سند | 1خ 83 س ا ف | عنوان | تاثیر ماشین پایدارساز بر افزایش مقاومت جانبی خط آهن | تهیه کننده | سید احسان فرقانی | استاد راهنما | دکتر جبارعلی ذاکری | استاد مشاور | - | مقطع | کارشناسی | گرایش | خط و سازه های ریلی | تاریخ دفاع | زمستان 83 | کلید واژه | - | چکیده مقاله: در مرحله اول لزوم عملیات تثبیت خط آهن بازگوشده سپس ماشین پایدار ساز دینامیکی(به عنوان یکی از راه حلهای تثبیت خط آهن ) معرفی میشود . در ادامه مدلهای مختلف این ماشین بیان شده و مقایسه ای میان قابیلتهای آنها صورت میگیرد سپس مشخصات فنی پایدارساز مدلDGS62N به طور اجمالی مورد بررسی قرار خواهد گرفت . در قسمتی از پروژه با استفاده مطالعات انجام گرفته در سایر کشورها، توجیه اقتصادی استفاده از پایدار ساز بیان می شود. با توجه به اینکه پایدار ساز یکی از اجزای تشکیل دهنده قطار تعمیر و نگهداری خط (MDZ) است به تاریخچه، عملکرد و وضعیت فعلی ماشین آلات تعمیر و نگهداری، در ایران و بعضی از کشورهای جهان پرداخته شده و در جهت افزایش و بهره وری ماشین آلات مذکور راهکارهایی ارائه می شود. به دلیل اینکه عواملی مانند فرکانس ارتعاش، بار عمودی و سرعت ماشین پایدار ساز در تثبیت خط توسط این ماشین نقش اساسی دارند. توصیه های لازم برای انتخاب عوامل ذکرشده جهت تثبیت مطلوب ارائه میشود . پس از معرفی ماشین ، نقش آن در احداث ، بازسازی، بهسازی و تعمیر خط ارائه خواهدشد. برای اینکه اثر عملیات پایدار ساز در افزایش مقاومت جانبی خط وتراورس سنجیده شود ، ضروری است آزمایشی ترتیب داه شود . ولی قبل از تعریف آزمایش ابتدا مقاومت جانبی تراورس و خط معرفی شده سپس عوامل موثر و راههای اندازه گیری آنها بازگوشده و در ادامه نیز مختصری از کاربرد مقاومت جانبی ارائه خواهد شد. در نهایت هم آزمایش مقاومت جانبی تراورس که توسط دانشکده مهندسی راه اهن دانشگاه علم و صنعت ایران انجام گرفته است تشریح میشود که نتیجه این آزمایش نشاندهنده افزایش مقاومت جانبی خط در اثر عملیات تثبیت توسط ماشین پایدارساز است. | دریافت فایل پروژه |
|
|
|
نشانی مطلب در وبگاه دانشکده مهندسی راه آهن:
http://idea.iust.ac.ir/find-18.4188.4709.fa.html
برگشت به اصل مطلب
|
| |