دانشکده مهندسی راه آهن- مجید شهروی
رزومه

بازیابی تصاویر و رنگ‌ها  | تاریخ ارسال: 1400/2/25 | 

  بسمه تعالی

  

  ۱- مشخصات فردی :

  نام خانوادگی: شهروی

  نام: مجید

  تخصص: مکانیک

  رتبه علمی:دانشیار

  تلفن داخلی: ۳۵۰۷

  تاریخ تولد: ۱۳۵۷

  Website : http://webpages.iust.ac.ir/shahravi

  E-mail : m_shahraviiust.ac.ir 

 ResearcherID Profile: Majid Shahravi
  ORCiD Profile : Majid Shahravi
  Google Scholar Profile : Majid Shahravi

  سوایق آموزشی :

  الف) تحصیلات دانشگاهی :

  - دکترای مکانیک، دانشگاه علم و صنعت ایران، سال اخذ: ۱۳۸۷

   سوابق شغلی

  - استادیار دانشکده مهندسی راه آهن از سال ۱۳۸۸

  - رییس دانشکده فناوریهای نوین دانشگاه از سال ۱۳۹۱

  -مدیر کل امور فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه از سال ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۱

  - مدیر تحصیلات تکمیلی دانشکده مهندسی راه آهن از سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۰

  - مدیر گروه ایمنی از سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۸۹

  - مدرس دانشکده مهندسی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) از سال ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۷

  - مدرس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب از سال ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۳

  - مدیر تحقیقات شرکت پیشتاز مشاور آبگینه از سال ۱۳۸۵ تا ۱۳۸۷

  - کارشناس ارشد تحقیقات شرکت تحقیقات موتور ایران خودرو از سال ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۲

  سوایق تدریس دانشگاهی :

  - طراحی اجزا ماشین ۱ و ۲

  - تحلیل تنش در سازهای ریلی

  - طراحی پیشرفته بوژی و واگن

  - روشهای تعمیر و ساخت وسایط نقلیه ریلی

  - مکانیک تماس ریل و چرخ

  - طراحی ماشین به کمک کامپیوتر

  - روشهای طراحی در مهندسی

  - طراحی مکانیزمها

  - مقاومت مصالح

  - استاتیک

زمینه های تخصصی تحقیقاتی:

  - اجزای محدود(Explicit Dynamic Analysis in FEM Solution)

  - مکانیک تماس، برخورد، نفوذ و انفجار

  - طراحی سیستمهای مکانیکی، ریلی و هوافضا

  - برهمکنش سیال و جامد (Fluid and Solid Interaction)

  پروژه های پژوهشی در حال اجرا :

  - تحلیل دینامیکی سوزنهای منصوب در ایستگاه راه آهن

  - طراحی و ساخت محرک پین پولر

  - طراحی تفضیلی سیستم تست دینامیک ( Sled Test )

  - شبیه سازی و آزمون پدیده تلاطم در واگن مخزن دار

  - بررسی خستگی پره توربوشارژر

  پروژه های پژوهشی پایان یافته :

  - شبیه سازی دینامیک قطار بر روی ریل با در شرایط مختلف خط و محاسبه ضریب خروج از خط قطار باری با بوژی H۶۶۵K برای خط تهران - قم

   - شبیه سازی و آزمون پدیده تلاطم در واگن مخزن دار

   - بررسی اثرات تلاطم سیال واگن مخزن دار بر سایش چرخ ها

   - تحلیل انفجار واگنهای مخزن دار تحت اثر برخورد و نشت

   - بررسی پدیده squat در ریل و عوامل بوجود آورنده آن

   - بررسی روشهای خستگی بوژی

   - مدلسازی دینامیکی قطار به منظور آشکارسازی و کنترل لغزشی

   - بررسی کاربرد روشهای عددی در حل مسائل سایش

   - بررسی علل خرابی و آنالیز عددی شکست لاینر لکوموتیو آلستوم

   - شبیه سازی انفجار محموله های انفجاری درون واگن مترو و کاهش اثرات انفجاری به کمک طراحی جاذبهای انفجاری

   - بررسی رشد ترک و آنالیز خستگی ترک های سوراخ ریل و تخمین عمر ریل

   - تحلیل و بررسی تنشهای ایجاد شده در ریل هنگام عبور از روی میله های اتصال با روش اجزای محدود

   - تحلیل ترکیبی پارامترهای تاثیرگذار بر تنش های برخوردی چرخ و ریل در اتصال عایقی ریل ها

   - تحلیل استاتیکی تنشها در سوزن ریل

   - بررسی خرابیهای حاصل از خروج از خط قطار

   - بررسی انواع خرابیهای جوش ریل و اثر آن بر تنشهای تماسی تحت اثر گذر چرخ

  - طراحی فنر سوپاپ بهینه (سال ۱۳۷۹-۱۳۸۲)

  - بهینه سازی انگشتی پیکان (طراحی- تحلیل- ساخت نمونه های ریخته گری) (سال ۱۳۷۹-۱۳۸۲)

  - طراحی و ساخت انگشتی آلومینیومی برای پیکان (سال ۱۳۷۹-۱۳۸۲)

  - بهینه سازی پولکی مکانیزم سوپاپ پیکان (سال ۱۳۷۹-۱۳۸۲)

  - تحلیل دینامیکی مکانیزم سوپاپ کامل موتور کرایسلر از نوع OHV با نرم افزار ADAMS/Engine و نرم افزار VALDYN و مقایسه و اصلاح با استفاده از نتایج بدست آمده از  دستگاه اندازه گیری جابجایی سوپاپ با حساسه لیزری (سال ۱۳۷۹-۱۳۸۲)

  - طراحی و ساخت دستگاه ا ندازه گیری جابجایی سوپاپ با حساسه لیزری (سال ۱۳۷۹-۱۳۸۲)

  - طراحی و ساخت دستگاه اندازه گیری ممان اینرسی قطعات با حرکت پیچشی از قبیل میل لنگ موتورهای احتراق داخلی (سال ۱۳۷۹-۱۳۸۲)

  - تحلیل کمانش میل پیرو مکانیزم سوپاپ پیکان (سال ۱۳۷۹-۱۳۸۲)

  - طراحی سینی کامپوزیتی ناهار خوری برای صندلیهای قطارهای مسافری با مکانیزم تاشونده (۱۳۸۲)

  - مدلسازی سه بعدی و اصلاح تلرانسی مدل مونتاژی موتور توربو جت

  - شبیه سازی دینامیکی سه بعدی حرکت کامیون با محموله در سه نوع جاده به همراه تست جاده

  - طراحی سیستم الاستیک- صلب بهینه فنربندی حمل محموله توسط کامیون بنز ۲۶۲۴

  - تحلیل و بررسی کارتریج بال و توربوفن

  - مشاوره در زمینه طراحی و بهبود قالب اکستروژن سوخت جامد

  - شبیه سازی سه بعدی حرکت گلنگدن و قطعات داخلی اسلحه سیمینوف و تعیین تلرانسهای مربوطه و تهیه نقشه های ساخت (۱۳۸۱)

  - تحلیل و طراحی استاتیکی و حرارتی دیسک موتور مینی جت (۱۳۷۸)

  - بررسی انواع مکانیزمهای بوم ماهواره و طراحی و بهینه سازی یکی از آنها (۱۳۷۹)

  - مشاوره و همکاری در زمینه طراحی سیستم چرخ و زنجیر، طراحی سیستم چرخ و تسمه برای گیربکس مکانیزم نیرو محرکه اولین هواپیمای نیروی انسانی ایران (HPA) (سال ۱۳۸۲)

  - بهینه سازی ضخامت ورقهای استفاده شده در محصولات کارخانه انرژی برای چهل محصول مختلف از قبیل انواع هیتر و کولر

  - شبیه سازی و تحلیل پدیده انفجار زیر آب

  تشکیل کارگاههای آموزشی و سمینارها :

  - سمینار یک روزه ارتباط صنعت با دانشگاه (راهکارهای ارتباط صنعتی- تحقیقاتی با شرکت مپنا ریل ) ۱۳۸۹

  - مسوول امور بین الملل در همایش بین المللی صنعت راه آهن در دانشگاه علم و صنعت ۱۳۸۸

  - شرکت در جشنواره خوارزمی سال ۱۳۸۲ با طرح:"طراحی و ساخت دستگاه لیزری اندازه گیری جابجایی سوپاپ".

 

  نمونه گزارشات و مقالات و کتب منتشر شده :

 

۱-    Reza Razaghi,Majid Sharavi,Mohammad Mahdi Feizi.Investigating The Effect Of Sloshing On The Energy Absorption Of Tank Wagons Crash. Transactions Of Canadian Society for Mechanical Engineering.۲۰۱۵(ISI)

۲-    Majid Sharavi,Kamran Daneshjou,Hossein Mansurinejad,Design and Analysis of Oscillation-Decreasing Mechanism on the Deployable Composite Boom, Journal Of Spacecraft And Rockets, ۲۰۱۵ (ISI)

۳-    Saeed mohammadzadeh,majeed sharavi, Hassan keshavarzian, Reliability analysis of fatigue crack initiation of railhead in bolted rail joint, Engineering failure analysis. April ۲۰۱۳, pp.۱۳۲-۱۴۸ (ISI)

۴-    m.amraei, m. shahravi, z.noori, a.lenjani, Application of aluminum honeycomb sandwich panel as an energy absorber of high speed train nose, Journal of composite material. April ۲۰۱۳ (ISI)

۵-    m.m.feizi, s.m.r.sajadi, m.shahravi, Longitudinal behavior of fluid in partially filled tanker, Int. j. heavy vehicle systems, ۲۵-۱۱-۲۰۱۱ (ISI)

۶-    K.Daneshjou, M.Shahravi, Comparative Study of Nose Profile Role in Long-Rod Penetration, Journal of solid mechanics and materials engineering (JSME). Vol. ۱, No. ۵ (۲۰۰۷), pp.۶۳۵-۶۴۳ (ISI)

۷-    K.Daneshjou, M .Shahravi, The role of simulation method at long-rod ricochet phenomena, Mchanical and Aerospace Journal of Engineering, Vol. ۳, No. ۴, Winter (۲۰۰۸), pp. ۶۹-۸۶

۸- Mohammad Reza Sajadi, Mohammad Mahdi Feizi, and Majid Shahravi  “Investigation of sloshing coefficient in partially filled tankers with ALE method”. Advances in Railway Engineering.۲۰۱۲.

۹- H. Ahmadian, M.Shahravi, OHV Valve train dynamic (simulation and test), Mechanical engineering international conference. Iran, Isfahan, Industrial University, February ۲۰۰۵.

۱۰- H. Ahmadian, M.Shahravi, Over Head Cam Valve train dynamic, Mechanical engineering international conference. Iran, Isfahan, Industrial University, February ۲۰۰۶.

۱۱- M.Shahravi, M.Alizadeh, Rocker arm optimization. Mechanical engineering international conference. Iran--Mashhad-Ferdowsi University. February ۲۰۰۳.

۱۲- Kamran Daneshjou, Majid Shahravi, Seyed Masoud Salehi, Effects of Projectile and target geometries on the critical ricochet angle, ۱۶th Annual-International Conference on Mechanical Engineering, Shahid Bahonar University of Kerman, ۱۳۷۸.

۱۳- Kamran Daneshjou, Majid Shahravi, Behzad Babaei, Ricochet of a steel long-rod projectile from deformable steel plates, ۱۷th Annual-International Conference on Mechanical Engineering, University of Tehran, ۱۳۸۸(ISME ۲۰۰۹).

۱۴- Mohammad Haghpanahi, Majid Shahravi, Behzad Babaei , The Effect of Nose Shape in Long Rod Penetration , ۱۷th Annual-International Conference on Mechanical Engineering, University of Tehran, ۱۳۸۸(ISME ۲۰۰۹).

۱۵- Kamran Daneshjou, BehzadBabaei, MajidShahravi, Influence of Relative Thickness in Resistance of Multi-Layered Targets, ۱۷th Annual-International Conference on Applications and Design in Mechanical Engineering, (ICADME ۲۰۰۹)

۱۶- Kamran Daneshjou, BehzadBabaei, MajidShahravi, The Ballistic Resistance of Double-Layered Metallic Plates Impacted By Three Different Rigid Projectiles, ۱۸th Annual-International Conference on Mechanical Engineering, ۱۳۸۹(ISME ۲۰۱۰).

۱۷- s. farhangdoost, m. farhabakhsh, m. shahravi, h.molatefi, Modeling of pantograph-catenary dynamic stability, Technical journal of engineering and applied sciences, janurary ۲۰۱۳(ISC).

۱۸- ZiaedinNoori, MajidShahravi, Mohsen Amraei, Displacement investigation of wheel and rail in Tehran subway system, nternational journal of recent advances in mechanical engineering, November ۲۰۱۲ (ISC).

۱۹-z.noori, m.shahravi, m.amraei, A shear stress behavior investigation of worn wheel/rail interactions with mileage, isksr۲۰۱۲, gyeongju, Korea.

 

۲۰-مجید شهروی، فاطمه پورحقگوی، هژیر مظفری، بررسی رفتار سه بعدی ترک سطحی تاج ریل ناشی از تماس غلتشی، پژوهشنامه حمل و نقل،۱۳۹۴

۲۱-مجید شهروی، سید هادی یوسفی، حسن کشاورزیان، تحلیل پارامترهای تاثیر گذار بر تنش ضربه ای در درز ریل و مقایسه آن با تنش تماسی در حالت دینامیکی، پژوهشنامه حمل و نقل، سال هشتم، شماره دوم، تابستان ۱۳۹۰

۲۲-Effects of contact angle and velocity on crashworthiness characteristics of high-speed train nose, Proceedings of the ISKSR۲۰۱۲

۲۳-ALUMINUM HONEYCOMB ENERGY ABSORBER FOR HIGH-SPEED TRAIN NOSE, Proceedings of the ASME ۲۰۱۲ ۱۱th biennial Conference on Engineering Systems Design And Analysis

۲۴-مجید شهروی، سهیل عبدی، تحلیل المان محدود تنشها و کرنشهای جوش ریل در محل نامنظمی و منطقه متاثر از حرارت جوش، چهارمین کنفرانس بین المللی پیشرفتهای اخیر در مهندسی راه آهن،۱۳۹۴

۲۵-مجید شهروی، رضا طیوری توبلانکو، شبیه سازی دینامیکی و المان محدود ضربه و نوسانات ناشی از Wheel flat در سطوح ریل استاندارد UIC، چهارمین کنفرانس بین المللی پیشرفتهای اخیر در مهندسی راه آهن، ۱۳۹۴

۲۶-مجید شهروی، سهیل عبدی، تحلیل دینامیکی تنشهای تماسی جوش آلومینوترمیک ریل تحت اثر گذر چرخ از محل بی نظمی ها، اولین همایش ملی راه آهن سریع السیر در ایران،۱۳۹۳

۲۷- سید محمد رضا سجادی و مجید شهروی، بررسی اثر سیال داخل مخزن بر سایش چرخها، ICRARE ۲۰۱۳ایران، تهران.

۲۸- سید حامد بنی هاشمی، مجید شهروی، سعید شهرکی، علی عباسپور، سید احمد میردامادی، شبیه سازی انفجار یک محموله تروریستی درون واگن های مترو تهران، ICRARE ۲۰۱۳، ایران، تهران.

۲۹- مجید شهروی، رضا رزاقی ، شبیه سازی و بررسی اثر سیال درون مخزن در برخورد واگنهای مخزن دار ، ICRARE ۲۰۱۳ایران، تهران.

۳۰- سیروس اسماعیلی،حمید رضا چمنی،مجید شهروی ، ب تحلیل قاب پایه کوپل کننده موتور دیزل سنگین با مولد برق تک یاتاقان ، ICRARE ۲۰۱۳ایران، تهران.

۳۱- علی سلیمانی،مجید شهروی،محسن ایزدخواه،مهران ترابی ، بررسی تنش تماسی-ضربه ای جوش ترمیت ریل به روش المان محدود دینامیکی ، ICRARE ۲۰۱۳ایران، تهران.

۳۲- ضیاالدین نوری،مجید شهروی،مصطفی محمد حسینی ، بررسی تنشهای محاسبه شده از روش هرتز و المان محدود در پدیده تماس پروفیلهای ساییده شده ، هفتمین کنفرانس دانشجویی مهندسی مکانیک ایران (stu۲۰۱۳)، ایران، تهران.

۳۳- محمد جواد البرزی،مجید شهروی،پویا دهستانی،حسین پاپهن، شبیه سازی فرآیند بلنکینگ به کمک روش المان محدود با استفاده از مدل آناند، کنفرانس بین المللی مهندسی مکانیک و فن آوریهای پیشرفته (icmeat۲۰۱۲)، ایران، تهران.

۳۴- مسعود محبی،مجید شهروی،رسول محبی، آنالیز المان محدود استقامت صفحات موجدار تک لایه و دو لایه، اولین کنفرانس بین المللی آگوستیک و ارتعاشات ایران(isav۲۰۱۱)، ایران، تهران.

۳۵- مجید شهروی، طیبه رسولی، بررسی اثرات درز ریل عایق دار بر روی توزیع تنش تماسی چرخ و ریل، ششمین کنگره مهندسی عمران، دانشگاه سمنان، ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۳۹۰

۳۶- مجید شهروی، سید محمد رضا سجادی، طراحی مخزن برای واگن مورد درخواست صنعت،سیزدهمین همایش بین المللی حمل و نقل ریلی، (به صورت پوستر)، ۱۳۹۰

۳۷- مجید شهروی، مهدی فیضی، بررسی رفتار سیال در هنگام ترمزگیری در واگنهای مخزن دار، سیزدهمین همایش بین المللی حمل و نقل ریلی، (به صورت پوستر)، ۱۳۹۰

۳۸- کامران دانشجو، حسن معینی الدینی، مجید شهروی، تاثیر اثر شکل سر پرتابه درمیزان زاویه بحرانی کمانه کردن با نفوذ در اهداف مایل ، شانزدهمین کنفرانس بینالمللی مهندسی مکانیک ایران، دانشگاه شهید باهنر، ۱۳۸۷

۳۹- کامران دانشجو، حسن معینی الدینی، مجید شهروی، میثم سیستانی نیا، تاثیر اثرشکل سر پرتابه های میله ای تخت و نیم کروی با نفوذ در اهداف مایل ، هفتمین همایشبین المللی انجمن هوافضای ایران ، دانشگاه صنعتی شریف ، ۱۳۸۶

۴۰- کامران دانشجو، جواد درزی رامندی، مجید شهروی، تحلیل کمانش استوانه تقویت شدهایزوگرید با در نظر گرفتن اثر همزمان نیرو و گشتاور ، چهاردهمین کنفرانس سالانه (بین المللی) مهندسی مکانیک ، دانشگاه صنعتی اصفهان ، ۱۳۸۵  

نشانی مطلب در وبگاه دانشکده مهندسی راه آهن:
http://idea.iust.ac.ir/find-18.9584.14579.fa.html
برگشت به اصل مطلب