|
|
دانشکده مهندسی راه آهن- خط و سازه 1 کارشناسی
|
1خ 86 ع ن
|
|
حذف تصاویر و رنگها |
نوع سند | پروژه کارشناسی | کد سند | 1خ 86 ع ن | عنوان | بررسی امکان افزایش سرعت عبور از روی سوزنهای محور تهران-مشهد | تهیه کننده | علیرضا نجیمی | استاد راهنما | دکتر شروان عطایی | استاد مشاور | دکتر سعید محمدزاده | مقطع | کارشناسی | گرایش | خط و سازه های ریلی | تاریخ دفاع | اسفند 1386 | کلید واژه | - | چکیده: یکی از قسمتهای مهم و در عین حال حساس در خطوط ریلی دستگاههای خطوط می باشند که توجه به آنها سبب کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری، افزایش ایمنی و سرعت و ... می شود. با توجه به اینکه سرعت طراحی در طول بلاکهای خط تهران- مشهد160km/h می باشد و ترنستها در اکثر بلاکهای عبوری تقریباً با همین سرعت طی مسیر می نمایند، اما هنگام رسیدن به ایستگاهها می بایست سرعت خود را به نصف یعنیkm/h 80 کاهش دهند که علاوه بر افزایش زمان سیر در این مسیر سبب مصرف سوخت بالاتر و استهلاک وسیله نقلیه و ... می شود و این در حالیستکه سوزنها در مسیر مستقیم خود برای سرعت 160km/h (معادل سرعت در بلاک) طراحی گردیده اند. این به مفهوم عدم استفاده از ظرفیتهای موجود می باشد. این امر به دلیل کیفیت پایین سوزنها و تعمیر و نگهداری آنها و عدم اطمینان به سوزنهای موجود می باشد. جهت ارتقاء ایمنی و سرعت قطارها بر روی سوزنها چندین راهکار وجود دارد که از مهمترین آنها مطلوب نگه داشتن کیفیت سوزنهای موجود با توجه به شرایط تعمیر و نگهداری ادوات و هندسه سوزن می باشد. راهکار مهم دیگر بهبود خواص مکانیکی خط جهت پایداری بیشتر، جابه جایی کمتر، جذب بهتر نیروهای دینامیکی، کاهش نیروهای دینامیکی وارد از وسیله نقلیه ریلی به خط و ... می باشد. جهت مطلوب نگه داشتن کیفیت خطوط می بایست به اثرات متقابل بار وارده به خط و وضعیت هندسه خط و ادوات خط توجه خاص نمود. پارامترهای مذکور همگی می بایست در کنار یکدیگر در نظر گرفته شوند. مصالح و ادوات آسیب دیده سبب افزایش زوال و خرابیهای هندسی می شوند و خرابیهای هندسی نیز سبب فرسودگی در دیگر ادوات و مصالح خواهد شد. | دریافت فایل پروژه |
|
|
|
نشانی مطلب در وبگاه دانشکده مهندسی راه آهن:
http://idea.iust.ac.ir/find-18.4188.5287.fa.html
برگشت به اصل مطلب
|
| |