برگشت به شبکه آزمایشگاههای تحقیقاتی دانشگاه علم و صنعت ایران
بخش‌های اصلی
نقشه علمی پایش سازه ها::
پل‌های طاقی با مصالح بنایی::
پایش پل‌های فلزی::
پایش پل‌های بتنی::
پایش خطوط ریلی::
پایش سوزن::
پایش ترانشه::
پایش بناهای تاریخی::
پایش بارمحوری::
محصولات::
تماس با ما::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
:: نرم‌افزار راه‌بان ::

پل­‌ها بخش مهمی از زیرساخت حمل‌ونقل کشور را تشکیل داده و سلامت سازه‌ای آن­ها از اهمیت فراوانی برخوردار است. در این راستا آزمایشگاه پایش هوشمند زیربناها با تکیه بر دانش فنی متخصصان کشور، قدم­‌های بلندی جهت پیاده­‌سازی سامانه هوشمند مدیریت نگهداری پل­‌های راه‌­آهن برداشته است.

در حال حاضر سه پل راهبردی ورسک، ایزدخواست و سالار و سوزن ورودی ایستگاه یاتری بصورت دائم و برخط مورد پایش قرار گرفته ‌است. این مهم توسط سامانه‌ی نرم­‌افزاری راه‌بان انجام شده است. نرم‌افزار راه‌بان شامل پنج زیربخش و یک بانک اطلاعاتی می‌­باشد. در بخش اول، با تحریک حسگرها ناشی از بار بهره‌­برداری، باد، زلزله و یا تغییرات حرارتی، ذخیره اطلاعات انجام می‌شود. در بخش دوم، پیش‌پردازش اطلاعات خام، که شامل اعمال فیلترهای مختلف و مقایسه با مقادیر مجاز می‌باشد، انجام می‌گیرد. در بخش سوم اطلاعات حاصل از دو مرحله‌ی پیش از طریق فیبر نوری، از رایانه روی پل به رایانه کنترل مرکزی راه‌آهن در تهران منتقل و به بانک اطلاعاتی تعبیه شده در سامانه را‌ه‌بان منتقل می‌شود. در بخش چهارم ضمن کنترل صحت داده‌­برداری، تحلیل تکمیلی اطلاعات صورت گرفته و گزارش­گیری انجام می‌شود. در بخش پنجم، آخرین وضعیت پل‌های تحت پایش دائم بر روی رابط گرافیکی و مبتنی بر GIS سامانه‌ی راه‌بان نمایش داده می­‌شود و در صورت تشخیص رفتار مشکوک یا غیرمجاز (شامل عبور قطار با بار محوی یا سرعت غیرمجاز)، نسبت به هشدار به مسئولین ذی­ربط از طریق ارسال پیام کوتاه اقدام می­‌شود.

AWT IMAGE

کلیدواژه ها: پایش سلامت سازه؛ پایش بلندمدت؛ سامانه‌ی راه‌بان؛ سامانه‌ی مبتنی بر GIS؛ |
دفعات مشاهده: 1796 بار   |   دفعات چاپ: 473 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

CAPTCHA
   
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان
Persian site map - English site map - Created in 0.13 seconds with 45 queries by YEKTAWEB 4665