اتمیزه کردن سوخت پدیدهای مهم در فرآیند احتراف میباشد که بهبود آن موجب کوتاهتر شدن طول شکست اسپری و کوچکتر شدن قطر متوسط قطرات میشود. مطالعهی عددی و تجربی این فرآیند بسیار پیچیده و البته حائز اهمیت است. در تصاویر زیر نمونههایی از مطالعات تجربی بر روی پاشش سیال مشاهده میشود.

اسپری در فشار ۰.۵bar در گذر زمان

اسپری در فشار۰.۱bar بار تا ۲۰bar بار
انژکتور هم محور دوپایه پیچشی: فشار تزریق انژکتور داخلی ۴ بار ، فشار تزریق انژکتور خارجی ۵ بار
انژکتور هم محور دوپایه پیچشی: فشار تزریق انژکتور داخلی ۶ بار ، فشار تزریق انژکتور خارجی ۰.۷ بار |