آزمایشگاه تحقیقاتی الکترونیک قدرت و میدان‌های الکتریکی ، مغناطیسی- مقالات علمی
مقالات علمی سال 1386

حذف تصاویر و رنگ‌ها

بهینه سازی طراحی موتورهای الکتریکی با تجمیع توابع هدف راندمان ، ضریب قدرت و

تلفات موتور با استفاده از الگوریتم ژنتیک

محمدرضا علیزاده پهلوانی ، عباس شولائی

چکیده :

در این مقاله با استفاه از روابط طراحی موتور القائی تکفاز و به کمک الگوریتم ژنتیک راهکاری نوین جهت طراحی بهینه موتور القائی تکفاز 115 ولت ، یک اسب بخار ، دو قطب و با سرعت 2900 دور بر دقیقه جهت حداقل سازی تلفات مسی سیم پیچهای استاتور و رتور ، تلفات آهنی استاتور (هسته و دندانه‌ها) و بیشینه نمودن راندمان و ضریب قدرت ارائه شده است. همچنین مقایسه نتایج این طراحی با طراحی‌های دیگر نشان می‌دهد که مربعی نمودن ابعاد هندسی موتور باعث می‌شود تا جمیع توابع هدف یکجا محقق شوند.

نشانی مطلب در وبگاه آزمایشگاه تحقیقاتی الکترونیک قدرت و میدان‌های الکتریکی ، مغناطیسی:
http://idea.iust.ac.ir/find-23.2446.2273.fa.html
برگشت به اصل مطلب